Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Kto najefektywniej zaprogramuje działania MM dla regionu?

Chciałbym poznac Wasze zdanie nt. kto powinien kreowac programy MM w regionach? jaki "zbiór" podmiotów/ekspertów byłby najefektywniejszy?
- sam dział promocji w danej jednostce teryt.?
- interdyscyplinarny zespół złożony z różnych pracowników danej jednostki terytorialnej?
- wyspecjalizowana agencja MM? (czy takowa istnieje w Polsce)
- profesjonalna agencja PR/reklamowa?
- ?

Temat: Kto najefektywniej zaprogramuje działania MM dla regionu?

Wszystko zależy od tego jak szeroko podejdziemy do tematu marketingu, jeżeli weźmiemy pod uwagę: produkt, cenę, dystrybucję, promocję i personel, to do kreowania mm będzie potrzebny bardzo duży zespół, oczywiście uważam, że inicjatorami powinny być jednostki samorządu terytorialnego.

Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Kto najefektywniej zaprogramuje działania MM dla regionu?

Z tym jak najbardziej się zgadzam, że inicjatorem powinna byc j.s.t.

Załóżmy, że gmina dojrzała do tego i chce przygotowac długookresowy program promocji miejsca pod kątem inwestycyjnym, turystycznym, społecznym itd. wraz z kreacją marki miejsca i operacyjnym programem wdrażania na najbliższe 2 lata... kto Waszym zdaniem najefektywniej przygotuje taki program?

Temat: Kto najefektywniej zaprogramuje działania MM dla regionu?

Myślę, że najefektywniejszy zespół powinien składać się z: pracowników samorządu terytorialnego, pracowników największych firm funkcjonujących na terenie danej jednostki terytorialnej oraz agencji marketingowej.
Przygotowany program powinien wykorzystać efekt synergii (poprzez wspólne wykorzystanie działalności marketingowej przedsiębiorstw i jednostek samorządów terytorialnych w których te przedsiębiorstwa funkcjonują). Natomiast agencja marketingowa byłaby odpowiedzialna za przeprowadzenie badań i koordynację poszczególnych działań marketingowych obu tych grup podmiotów.

Prowadząc badania dot działalności marketingowej gmin, na pytanie: Proszę wymienić trzy gminy z woj. lubelskiego i opisać z czym Panu/Pani one się kojarzą? Najczęściej ankietowani wymieniając nazwę gminy kojarzyły ją z przedsiębiorstwem funkcjonującym na jej terenie.
Dlatego też zaproponowałem taki skład zespołu, który byłby w stanie przygotować naprawdę dobry projekt promocji miejsca.

Następna dyskusja:

Strategia promocji dla Wars...




Wyślij zaproszenie do