Jarosław Chęciński

Jarosław Chęciński Myślę (online), więc
jestem. Fan i
praktyk
e-marketingu. ...

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

Witam, zajmuje się promocją studiów przez Internet. Bawię się tym już od ponad roku i muszę się pochwalić, że każda rekrutacja na studia to ponad 150% poprzedniej. Poszukuję jakiś ciekawych form reklamy w internecie. Pomożecie? :) Pozdrawiam
Mateusz Zyguła

Mateusz Zyguła widzialni.pl

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

Pozycjonowanie? :-)
Jarosław Chęciński

Jarosław Chęciński Myślę (online), więc
jestem. Fan i
praktyk
e-marketingu. ...

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

Strona mojej firmy jest na I miejscu :)
Rafał Tatarek

Rafał Tatarek Dyrektor Sprzedaży i
Marketingu - Grupa
FIT.PL

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

google adwrods, to przede wszsytkim, poza tym dobrze stargetowany mailing i niestandardowe formy reklamowe na dobrze dobranych witrynach.

Jak chcesz jakąś konkretną propozycję oferty to napisz prywatną wiadomoś wymienimy się kontatkami
Artur Zygmunt

Artur Zygmunt copywriter, strateg
komunikacji,
konsultant
e-marketingu

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

Mailng do zewnętrznych baz zachęcający do darmowego e-kursu (np."wszystko co musisz wiedzieć o studiach ineternetowych").

Ludzie zainteresowani zapisują się na Twój ekurs i na Twoją subskrybcję.

Potem puszczasz mailingi (z wiedzą oraz reklamą) do własnej bazy z tegoż ekursu.

PLUSY:
+ kupujesz na zewnątrz mailing tylko raz, potem mailingujesz do dobrze stargetowanej własnej bazy za darmo
+ łatwo, konsekwentnie i tanio budujesz wiarygodność
+ możesz im powiedzieć co 2-3 dni wszystko co najlepsze w Twoim produkcie, nie ma za bardzo ograniczeń co do ilości (chyba, że nie wiesz jak to zrobić spójnie i bez nachalnego języka)
+ prostota wręcz trywialność
+ wysoka skuteczność (po 6-7 mailingu, w którym ludzie poznają wartościowe informacje dotyczące w ogóle studiów on-line są MEGA bardziej chętni do skorzystania z Twojej oferty niż byliby kiedykolwiek, gdyby nie dostali tego ekursu - warunek ekurs musi być rzetelny, wiarygodny i z jajem)

MINUSY:
- ktoś musi merytorycznie na wysokim poziomie przygotować treść ekursu
- ktoś musi umieć dobrze wpleść reklamę w ten ekurs

To tyle w skrócie.

Osobiście sprzedaję szkolenia i kursy on-line i powyższy sposób reklamy stosuję z coraz większym powodzeniem od prawie 3 lat.

W razie pytań o szczegóły zapraszam na priv, z przyjemnością wyjaśnię jak w praktyce to zrobić.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

No to jeszcze został telewizor. Ceny w stacjach regionalnych nie są wcale takie wysokie, a koszt dotarcia do potencjalnego klienta pewnie będzie niższy niż z mailingu.

A przy okazji, wolno wiedzieć co oznacza sformułowanie: "Strona mojej firmy jest na I miejscu :)" ?
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

Ryszard S.:
No to jeszcze został telewizor. Ceny w stacjach regionalnych nie są wcale takie wysokie, a koszt dotarcia do potencjalnego klienta pewnie będzie niższy niż z mailingu.

A przy okazji, wolno wiedzieć co oznacza sformułowanie: "Strona mojej firmy jest na I miejscu :)" ?

Jeszcze pytanie jaki to będzie klient - target group większości "trójek" to co najmniej 40+. Raczej mało atrakcyjna grupa dla uczelni :))

Pozdr
JK
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

Bardzo dobry target - ludzie z kasą, dzieci w miarę odchowane, trzeba sie dokształcać, może szef coś dopłaci. Siedzą sobie przed TV, oglądają lokalne wiadomości, a tu nagle ciekawa propozycja dla nich. :)
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

Ryzykowna teza. Jak czasami przez przypadek włączam swoją TVP 3 i przez jeszcze większy przypadek natknę się na blok reklamowy to oglądam to samo, co na telebimie w aptece. Zresztą słusznie, bo Ci 40+, o których Ty piszesz to raczej siedzą w Internecie niż oglądają "trójkę". Robiłem kiedyś w TGI coś na kształt badania profilu behawioralnego widza "trójki" i uwierz, nie było tam ani młodych ciałem, ani duchem :))

Ale trochę zeszliśmy z tematu, bo założyciel wątku pisał, że zajmuje się "promocją studiów przez Internet".

Pozdr
JK
Piotr Ćwiertniewski

Piotr Ćwiertniewski Technical Support
Manager CEE, SMART
Adserver

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

Artur Zygmunt:
Mailng do zewnętrznych baz zachęcający do darmowego e-kursu (np."wszystko co musisz wiedzieć o studiach ineternetowych").

Ludzie zainteresowani zapisują się na Twój ekurs i na Twoją subskrybcję.

Potem puszczasz mailingi (z wiedzą oraz reklamą) do własnej bazy z tegoż ekursu.

OK. Tyle, że moim skromnym zdaniem to ma niewiele wspólnego z pytaniem :-)
Jarek poszukuje skutecznej formy szybkiego dotarcia do jak największej grupy internautów ze swojego targetu a nie metod przywiązania ich do swojego serwisu.

W branżowym żargonie nazywamy to „budowaniem zasięgu”. Innymi słowy – jak za możliwie najmniejsze pieniądze dotrzeć do możliwie największej grupy z targetu i powiedzieć im, że istnieje moja firma i co ma im do zaoferowania. Patenty w stylu Piotra Majewskiego z darmowymi „goodies” do pobrania są dobre, ale sprawdzają się tylko wtedy gdy stworzysz własną sieć „wzajemnej pomocy” z innymi witrynami o dużej liczbie userów z pożądanego targetu. No bo tak czy siak w jakimś medium ten zasięg musisz zbudować :-)
Jeśli jednak nie jesteś częścią takiej pajęczyny to polecam skorzystać z oferty Rafała (IDMnet ma pewnie jakieś fajne witrynki z dobrym affinity index dla tego targetu) lub zgadać się z naszym Biurem Reklamy Onet.pl :-)
W zapytaniu opisujesz swój target i produkt a handlowiec korzystając z wyników panelu PBI doradzi na jakiej witrynie powinieneś się pojawić i zaproponuje Ci jakiś format reklamowy.

Osobiście, bazując na moich doświadczeniach, polecam mailing reklamowy na konta darmowej poczty Onetu. W takim mailingu masz dość miejsca aby opisać program kursów i równocześnie jest to nadal dość skuteczna forma reklamowa. Mamy w Onecie dość dobrze sprofilowane targety i nie będę ukrywał, że różne szkoły i „uniwersytety wirtualne” są naszymi częstymi klientami.

Pozdrawiam,
Piotr.
Marcin Z.

Marcin Z. Życie to codzienie
nowe wyzwania

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

Witam ,

Pozowole sobie dołączyć do dyskusji.

Według mnie najskuteczniejszą formą reklamy są obecnie linki sponsorowane gdzie płaci sie za przejscie na strone. Polecam także mailing targetowany. Chociaz ta forma coraz mniej jest skuteczna. Mailing odbiera przecietno 50% zakupionych odbiorców z czego na strone przejdzie około 5%. Jesli ktos ma większy budzet polecam gg. Skuteczna i bardzo zasiegowa reklama.
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

Nawiazując do wypowiedzi Piotra - Onet.pl traktowac można poprzez maoiling tylko jako budowanie zasięgu, acz na pewno nie jako trafienie dokładnie w target. Inaczej - im bardziej specjalistyczny target nas interesuje, tym bardziej darmowe skrzynki sa tutaj kompletnie nietrafionym pomysłem... Wypada się zastanowić/przypomnieć sobie, czy zakładajac darmową skrzynkę w jakimkolwiek portalu wpisywaliśmy dokładnie nasze prawdziwe dane, czy też było to na szybko przelecenie wszystkich opcji...?

Trudnością mailingów jest natomiast zazwyczaj ograniczenie co do wielkości przesyłki co sprawia, że jakkolwiek treściowo można poszaleć, tak graficznie wychodzą częstokroć potworki...

Pozdrawiam.
Piotr Ćwiertniewski

Piotr Ćwiertniewski Technical Support
Manager CEE, SMART
Adserver

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

Bartłomiej Juszczyk:
Nawiazując do wypowiedzi Piotra - Onet.pl traktowac można poprzez maoiling tylko jako budowanie zasięgu, acz na pewno nie jako trafienie dokładnie w target. Inaczej - im bardziej specjalistyczny target nas interesuje, tym bardziej darmowe skrzynki sa tutaj kompletnie nietrafionym pomysłem...

Nawiązujesz tym twierdzeniem do starego sporu – gdzie się reklamować: na stargetowanych wortalach czy na zasięgowych portalach :-) Promując studia przez internet poszukujesz ludzi z wykształceniem średnim w określonym targecie wiekowym. To dość ogólny target dlatego bez zawahania poleciłem mailing. Oczywiście te dane są deklaratywne ale jak dotąd nikt nie dowiódł, że ludzie rejestrując się w portalach oszukują wypełniając losowe pola „na odczepnego”.
Jako ciekawostkę zdradzę, że niektóre z pól w naszych profilach mogą tworzyć absurdalne kombinacje, jak np. wiek 15 lat i wykształcenie wyższe. Od czasu do czasu sprawdzamy ile jest takich kont wypełnionych „na odczepnego” i zarówno takich piętnastoletnich magistrów jak i dwunastoletnich właścicieli przedsiębiorstw jest znikomy odsetek. Inną metodą weryfikacji (również nie wskazującą na jakąś szczególną skłonność naszych userów do kłamstw) są pola kod pocztowy i ręcznie wpisywana nazwa miejscowości – jesteśmy w stanie śledzić ilu użytkowników wpisuje tu niespójne dane ;-)

Tak więc śmiem twierdzić, że nie jest tak źle jak się niektórym wydaje (zresztą potwierdzają to niezłe wskaźniki otwarć i kliknięć w mailingach).
Wypada się zastanowić/przypomnieć sobie, czy zakładajac darmową skrzynkę w jakimkolwiek portalu wpisywaliśmy dokładnie nasze prawdziwe dane, czy też było to na szybko przelecenie wszystkich opcji...?

Wiele wskazuje na to, że jest wśród nas niewielu kłamczuszków ;-)
Ja mam prawdziwy profil :-)
Trudnością mailingów jest natomiast zazwyczaj ograniczenie co do wielkości przesyłki co sprawia, że jakkolwiek treściowo można poszaleć, tak graficznie wychodzą częstokroć potworki...

25 kB dla zawodowca śmigającego w CSS i sofcie graficznym to caaałkiem sporo. I wiem co mówię, bo mam na swoim koncie „parę” własnoręcznie wykonanych mailingów :-) Były i ładne, i treściwe, i skuteczne.

Pozdrawiam,
Piotr.Piotr Ćwiertniewski edytował(a) ten post dnia 06.01.08 o godzinie 14:50
Katarzyna Bienussa

Katarzyna Bienussa Business Development
Manager -
ContentHouse

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

Myślę że możesz poszaleć na różne sposoby na naszej-klasie.pl :)

Tam licealny targecik, aż prosi się o wskazówki na przyszłość...
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

Katarzyna Bienussa:
Myślę że możesz poszaleć na różne sposoby na naszej-klasie.pl :)

Tam licealny targecik, aż prosi się o wskazówki na przyszłość...

Oj, chyba trochę przesadziłaś :)) Ex-licealny raczej :) Aż się prosi, żeby ktoś zerknął do Megapanelu :)

Pozdr
JK
Katarzyna Bienussa

Katarzyna Bienussa Business Development
Manager -
ContentHouse

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

Janusz Krupiński:
Katarzyna Bienussa:
Myślę że możesz poszaleć na różne sposoby na naszej-klasie.pl :)

Tam licealny targecik, aż prosi się o wskazówki na przyszłość...

Oj, chyba trochę przesadziłaś :)) Ex-licealny raczej :) Aż się prosi, żeby ktoś zerknął do Megapanelu :)

Pozdr
JK


Napisłam "targecik" nie "target" - dzieciaki buszują w Necie i są wszędzie - wiem bo pracowałam w gimnazjum i większość moich uczniów (obecnie licealistów) - ma swoje profile.

Pozdrawiam :)
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

Napisłam "targecik" nie "target" - dzieciaki buszują w Necie i są wszędzie - wiem bo pracowałam w gimnazjum i większość moich uczniów (obecnie licealistów) - ma swoje profile.

Pozdrawiam :)

Zapewne tak, tylko jak stargetujesz taką kampanię? Myślisz, że nasza-klasa.pl sczytuje dane z profili pod targety dla reklamodawców? Sądząc po obecnej kondycji ich serwerów to mają teraz inne problemy na głowie :))
A robienie kampanii dla takiego produktu na całym serwisie to nie będzie dobry pomysł - affinity index zapewne żałosny, uwaga internautów też sfokusowana na co innego. Polecałbym to raczej knajpom organizującym imprezy dla byłych licealistów :))

Pozdr
JK
Piotr Lebiedziński

Piotr Lebiedziński konsultant, columbus

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

A ja zaproponowałbym serwis fotka.pl tam jest mnóstwo młodziezy
Jakub Szymczyk

Jakub Szymczyk Kierownik projektu @
one2tribe

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

ggopisy są niesamowitym miejscem, zawsze się zastanawiam kto tam siedzi, a statystyki strona ma niesamowite.
Paweł Miłosz

Paweł Miłosz Właściciel, Herbert
Grossfuss Media

Temat: Tanie i dobre formy reklamy.

Jeśli celujesz w kobiety to zapytaj na Female.pl o konkurs w dobrej cenie możesz dużo uzyskać.

Następna dyskusja:

[ankieta] nowoczesne formy ...




Wyślij zaproszenie do