konto usunięte

Temat: Szukam podpowiedzi

Witajcie

Mam pytanie i będę bardzo wdzięczna za odpowiedź.

Wraz z koleżankami rozwijamy portal dla Twórców Biżuterii. Dający możliwość promocji, sprzedaży itp.
Portal jest całkowicie darmowy. Większość osób z naszego zespołu także tworzy biżuterię dlatego zależy nam na tym żeby portal wciąż się rozwijał.

Aktualnie na portalu jest już ponad 200 twórców biżuterii i kilkaset użytkowników.

Co zrobić żeby zwiększyć oglądalność naszego portalu? Działamy NON profit więc proszę o rady tylko takie które mógłby zabrać nam czas - nie pieniądze ;) których nie mamy (materiały do tworzenia biżuterii sporo kosztują)
Jak osiągnąć jakiś sensowny wynik - powiedzmy 1 tys. wejść na stronę dziennie ?

Jestem gotowa na konstruktywną krytykę :) I będę Wam bardzo wdzięczna za pomoc.

Magda
Marek B.

Marek B. E-commerce,
marketing
internetowy,
sprzedaż internetowa
:)

Temat: Szukam podpowiedzi

Krytyki nie będzie, bo nie widzę linku do portalu...

Podpowiedź: ja nie muszę widzieć linku, ale Google musi ten link znaleźć i to na wielu stronach :) wtedy będziecie mieć sensowny ruch z naturalnych wyników wyszukiwania.

Podpowiedź 2:
osiągnąć jakiś sensowny wynik - powiedzmy 1 tys. wejść na stronę dziennie ?
Sensownym wynikiem nie jest x tys. wejść na stronę, ale np. 30 rejestracji w serwisie dziennie. Nie traktujcie wejść na stronę jako celu samego w sobie, kto wchodzi jest ważniejsze od tego ilu jest wchodzących.

Wartościowych odwiedzających zdobędziecie natomiast promując go w miejscach, które skupiają osoby zainteresowane tematem (fora, grupy...). Oczywiście nie przez spam, a przez publikację wartościowych treści.

Powodzenia :)
Andrzej Wroniecki

Andrzej Wroniecki Aż wykreowani.pl

Temat: Szukam podpowiedzi

Marek B.:
Krytyki nie będzie, bo nie widzę linku do portalu...

Wystarczy wejść w profil autorki ;)

a teraz w telegraficznym skrócie (jak padnie pytanie odnośnie konkretnej formy to rozwinę):
* Dumnie brzmiące SEO
* Społeczności typu Facebook
* Własny Blog
* Dotarcie przez Blogerki
* Kanał youtube
* Kampania produktowa w Adwords (w końcu kolczyki kupuje wzorkiem)
* Instagram!
* Szeptany (kolega wyżej wspominał)Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.05.14 o godzinie 13:26
Marek B.

Marek B. E-commerce,
marketing
internetowy,
sprzedaż internetowa
:)

Temat: Szukam podpowiedzi

Andrzej W.:
Marek B.:
Krytyki nie będzie, bo nie widzę linku do portalu...

Wystarczy wejść w profil autorki ;)

To zdanie było mocno związane z następnym ;)
... ja nie muszę widzieć linku, ale Google musi ten link znaleźć i to na wielu stronach :)

ale rzeczywiście wyrwanie go z kontekstu dało humorystyczny efekt - brawo! :)

Odnośnie jednego z pomysłów:
* Kampania produktowa w Adwords (w końcu kolczyki kupuje wzorkiem)
Pomysł mi się podoba (w końcu zajmuję się tym zawodowo), ale jest równocześnie i płatny i tu akurat trudny do realizacji - dla tej strony ciężko będzie aktywować produkty w Google Merchant Center (podobnie jak kolega temat rozwinę w przypadku zainteresowania lub na priv).
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Szukam podpowiedzi

Ja natomiast zacząłbym od rzeczy podstawowych: dla kogo jest to portal? Tytuł mówi, że darmowy portal dla sprzedawców i pasjonatów biżuterii. Czyli co właściwie ten portal oferuje? Rozumiem, że dla mnie, jako okazjonalnego nabywcy szukającego prezentu to on już nie jest?

Teraz tzw. user experience.

Po drugie - górny pasek nad nagłówkiem zawiera niepotrzebne w tym miejscu elementy. I zabierają bardzo dużo cennego miejsca. Co dają przyciski społecznościowe? Jaki mają cel? Nie widzę, ile jest lajków na FB czy +1 na G+. Założę się, że nikt w nie nie klika...

Po trzecie - nagłówek. Po stronie z biżuterią oczekuję naprawdę czegoś przyciągającego, zachęcającego. Logo jest kwestią gustu - mnie się nie podoba, bo jest mało czytelne i w dodatku jest przykryte dodanym na zdjęciu logo napisem (jeszcze mniej czytelnym). Purpurowy kolor kojarzy mi się raczej z adwentem, niż z fajną biżuterią. Poza tym z logo bardzo mocno (i skutecznie) konkuruje zmieniające się zdjęcie po prawej. I ono dominuje, odciągając wzrok od lewej części.

Po czwarte - menu. Dla mnie, jako dla kupującego, nie ma tam nic wartościowego. Nie wiem, jakie kategorie biżuterii są dostępne, jak jest prezentowana oferta. Dopiero z boku jest jakaś możliwość - wyszukaj produkty. Sortowanie wg kolorów jest jakąś opcją - lecz nie jedyną. Dlaczego jest aż tak wyróżnione?

Po piąte - czcionka i formatowanie w ogóle. Chyba można z Drupala wycisnąć więcej?

O SEO pisali koledzy już wcześniej. Dla Google ta strona będzie ciężka do zaindeksowania, bo ma mieszankę zdjęć (bez ALT-ów) i mało treści.

Podsumowując - strona jest zrobiona pod kątem sprzedających i dla sprzedających. Kupujący musi być naprawdę mocno zacięty w sobie, żeby chciał przebrnąć przez ofertę.

Piszę to wszystko po to, żeby przed włożeniem energii w promocję strony/sklepu, zadbać o to, by nie miała dużego % odrzuceń.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Szukam podpowiedzi

dziękuję za Wasze spostrzeżenia i uwagi :)

Będziemy musiały zacząć od przygotowania planu działania, bo jest sporo do zmiany.

Następna dyskusja:

Szukam pracy w dziale reklamy




Wyślij zaproszenie do