Temat: Jak skutecznie wypromować nowo rozwijający się serwis?
Postaram się pomóc, bo zauważyłem tu niezwykły przypadek o podłożu przyrodniczym - Justyna w przeciwieństwie do kolegi Sylwestra ma jaja i potrafi dzielnie znosić krytykę:)
Justyna M.:
:D w żadnym wypadku tak nie myśleliśmy, wykorzystaliśmy wiele sposobów, które pozwoliły w minimalnym stopniu rozkręcić biznes: fanpage na FB, rozsyłanie mailingu, organizacja wydarzeń sportowych sponsorowanych przez naszą firmę, telemarketing itd.
Ale to wszystko odnosi nie taki skutek, jakiego byśmy oczekiwali,
Część z tych czynności powinna być skuteczna. Jeśli nie jest - zastanówcie się, w jaki sposób podnieść ich skuteczność.
Np. mailing: Czy jest on odpowiednio przygotowany (tekst, grafika) i interesujący dla odbiorcy?
Czy trafiacie do odpowiedniej grupy docelowej?
Dalej:
- macie konkurs na fb. Super. Ale może lepiej byłoby, gdyby udział w konkursie wiązał się z założeniem konta w serwisie? Macie od razu gotową bazę do mailingu. Dajcie fajną nagrodę i piszcie do właścicieli stron zbierających informacje o konkursach.
- dodajcie stronę do dobrych katalogów - oprócz linka możecie zyskać też trochę ruchu.
- Adtaily - szukacie stron w jakiś sposób tematycznie powiązanych z Waszą. Wykupujecie reklamę np. na miesiąc. Po tym czasie sprawdzacie dla każdej koszt przejścia 1 użytkownika. Tam gdzie współczynnik będzie najkorzystniejszy przedłużacie reklamę.
- reklama banerowa - jak wyżej
- znajdzie blogerów, którzy mogliby napisać o Waszej stronie np. w zamian za jakiś gadżet. Tylko weźcie pod uwagę, że najlepiej dać im wolną rękę, a to nie zawsze musi oznaczać pozytywną opinię.
- załóżcie bloga, na którym będziecie publikowali artykuły z przydatnymi poradami. I przy okazji -
http://ryder.pl/artykuly - zmieńcie czcionkę na taką, jaką używacie w innych miejscach na stronie.
- marketing na forach, na których udzielają się osoby potencjalnie zainteresowane Waszym serwisem. Zarówno otwarty, jak i szeptany. Tylko w tym drugim przypadku pamiętajcie, żeby nie wyglądał on w ten sposób:
http://www.goldenline.pl/forum/2407583/ktore-serwisy-o... . Takie rzeczy jak widzisz łatwo wychwycić i nie wpływa to pozytywnie na wizerunek. To jest praca na dłuższy okres czasu, a nie założenie profilu i w pierwszym poście: "Cześć, przypadkiem znalazłam taką stronę xxx.xx wygląda super, chyba warto się tam zarejestrować, co o niej myślicie?" Ten przykład to akurat nie personalnie do Ciebie, ale ogólny wynik obserwacji niektórych "szeptaczy".
- Adwords - tutaj będziecie mieli dwie korzyści - oprócz ruchu zobaczycie, na które frazy warto się pozycjonować
- pozycjonowanie - na początek łatwe frazy i powoli przechodzenie do trudniejszych. Tylko z rozsądkiem - albo sami potraficie, albo zlecacie to. Nie wiem, kto się na chwilę obecną tym zajmuje, ale są lepsze sposoby, niż zaczynanie od puszczania na domenę rotacji.
Na koniec taka uwaga odnośnie samej domeny - mi się zupełnie nie kojarzy z serwisem ogłoszeniowym, więc wyrobienie marki może być ciężkie. Ale jest sposób na to, żeby każdy kto wejdzie na stronę łatwo zapamiętał jej adres. Wrzućcie to zdjęcie na główną:
:)
pracodawca dał mi szansę "wykazania się".
Gratulacje.
A jeśli zastosujecie moje rady i okażą się skuteczne, to chętnie rozważę przeprowadzkę do Bydgoszczy, aby też się u Was wykazać:)