Robert Kozielski

Robert Kozielski PROFESOR,
UNIWERSYTET ŁÓDZKI

Temat: (R) Ewolucja marki

Pod koniec lutego ukazała się na rynku książka Jacka Pogorzelskiego (R)Ewolucja marki.

Jeśli jej jeszcze nie przejrzeliście zachęcam do sięgnięcia do tej pozycji. Jacka znam od prawie 8 lat - od kiedy trafił do nas na program CIM jako uczestnik. Dzisiaj pracuje z nami w ramach firmy questus jako trener-konsultant, zarówno przy programach The Chartered Institute of Marketing, jak i innychn projektach.

Mogę więc powiedzieć, że to nie jest łatwy człowiek, ale jest to także osoba nieprzeciętna. Wielkie doświadczenie wielka wiedza. Jeden z najlepszych specjalistów w dziedzinie brandingu. Książka ta nie porusza tematu marki, od strony teorii, ale w spósób ciekawy, oparty na wielu przykładach pokazuje to co jest nowego w marce i brandingu.

Książka Jacka wpisuje sie wyaźnie zauważalny od pewnego czasu trend pokazujący nowe podejście do marketingu, komunikacji. Ci co czytali "Zakupologię", "Brand sense", "Strategiczny podstęp" z pewnością nie będą czuli się zawiedzeni.

Dajcie znać jaka jest Wasza opinia?

Robert Kozielski
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: (R) Ewolucja marki

Tekst sponsorowany?
Michał Turski

Michał Turski Prezes Zarządu Royal
Trading Sp. z o.o.

Temat: (R) Ewolucja marki

marketing rekomendacji...
Robert Kozielski

Robert Kozielski PROFESOR,
UNIWERSYTET ŁÓDZKI

Temat: (R) Ewolucja marki

A czytaliście Panowie książkę, zę wydajecie opinię?

konto usunięte

Temat: (R) Ewolucja marki

Moim zdaniem ta książka nie wnosi zbyt wiele do tematu ID.

Natomiast dla znających angielski polecam na dobry początek: "Identify Building Brands Through Letterhead Logo and Business Cards" by Charlotte Rivers, chociaż domyślam się, że większość członków grupy już dawno zaliczyła ten tytuł.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: (R) Ewolucja marki

ROBERT KOZIELSKI:
A czytaliście Panowie książkę, zę wydajecie opinię?
Panie Profesorze, żeby wydać opinię na temat Pana tekstu NIE MUSZĘ czytać książki, ale ja zadałem pytanie, a Pan na nie nie odpowiedział.

konto usunięte

Temat: (R) Ewolucja marki

ROBERT KOZIELSKI:
A czytaliście Panowie książkę, zę wydajecie opinię?
Haha, reklama do upadłego:) :możecie mnie oznaczyć jako spam wtedy - i tylko wtedy - gdy kupicie to, co sprzedaję":D
Doskonałe.
"U mnie najtaniej logo, 25zł"
"Spam!"
"O nie, mój Panie! Możesz Pan krytykować charakter mojej wypowiedzi dopiero jak Pan coś zamówisz. Do tego czasu mogę reklamować i trollować do upadłego".
To tak nadzwyczajne rozumowanie jak Pańska profesura, panie doktorze;)

Temat: (R) Ewolucja marki

Czasem wydaje mi się, że nawzajem się masturbujecie.
Jak jest inaczej to przepraszam.

Temat: (R) Ewolucja marki

Tutaj przykładowy rozdział.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: (R) Ewolucja marki

Marcin Bartusik:
Czasem wydaje mi się, że nawzajem się masturbujecie.
Jak jest inaczej to przepraszam.
też byś chciał? ;)

konto usunięte

Temat: (R) Ewolucja marki

Książkę uważnie przejrzałem. Nie kupiłem jej, bo po pierwsze nie ma w niej nic odkrywczego, po drugie ma brzydką okładkę i głupi tytuł a poza tym łamacz ohydnie ścisnął odstępy międzyliterowe.
Tym samym potwierdzam tezę Autora, że jestem wybredny i nieobliczalny.
Konwencja poradnikowa jest według mnie błędna, ponieważ - jeśli zaadresowano ją do marketerów, to jak mówi okrutne powiedzenie, ze świnią nie rozmawia się o gwiazdach, a pozostałych jej wyrachowana naiwność może wpieniać.
Książka ciekawa jest z jedynego, filatelistycznego powodu: bodaj pierwszy raz u polskiego autora ze środowiska marketingowego można między wierszami wyłowić krytykę tegoż środowiska.Marcin F. edytował(a) ten post dnia 04.03.10 o godzinie 15:49
Robert Kozielski

Robert Kozielski PROFESOR,
UNIWERSYTET ŁÓDZKI

Temat: (R) Ewolucja marki

O i to jest przynajmniej wartościowa opinia, choć całkiem odmienna od mojej. Forma poradnikowa może rzeczywiście nie jest najszczęśliwsza, bo bardziej ma dawać inspiracje i nieco inne spojrzenie, a nie rozwiązania.

Zgadzam się również, że ksiązka Ch. Rivers warta jest przeglądniecia, choć dotyczy ona w większym stopniu ID, a nie brandingu.
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: (R) Ewolucja marki

Zgodze sie z Marcinem ze okladka nie zacheca do kupienia ani siegniecia po ksiazke;(

Looknolem na dostepny na necie rozdzial i niestety stwierdzam ze to co tam przeczytalem jest niestety deko powierzchowne:(

Forma poradnikowa jest moze dogadna dla totalnych lajkonikow w temacie ale dla kogos szukajacego glebszej wiedzy na temat moze byc niewystarczajaca.

konto usunięte

Temat: (R) Ewolucja marki

Wcześniej to przegapiłem. W pierwszym rozdziale Autor powołuje się na niejakiego Toma Petersa. Nazwisko zwróciło moją uwagę, więc poszperałem trochę i... Acha, to jest ten pacan, który napisał entuzjastyczną przedmowę do "Estetyki w marketingu" (za co dostał reklamowy akapit w środku) - książki tak bzdetnej, że aż zęby bolą.

Mankamentem poradnika - w przeciwieństwie do eseju - jest to, że kompilacja opinii różnych zdzir, hochsztaplerów, maszyn Turinga i fachowców daje pozór kwintesencji wiedzy ostatniej dekady.
W eseju można sobie tymczasem namalować całą historię ideologii z jej meandrami i nikt takiej formule nie podskoczy.
Poradnik to hajp dla lajkoników - mam już inne spojrzenie! Yes, We Can!

Jak trafnie ujęła Natalia Ilyin w ostatnim numerze 2+3D:
"Wyraźnie zmęczeni latami poszukiwania punktów przełomowych, myślenia bez myślenia, nabywania siedmiu nawyków prowadzących do sukcesu, zapamiętywania 48 praw władzy i odkrywania pięciu dysfunkcji pracy w zespole, teraz słyszymy że światem będą rządzić prawomózgowcy [...], że używając myślenia projektowego możemy osiągnąć wszystko, [począwszy] od wywrócenia do góry nogami corocznej listy Fortune 100".

Z drugiej strony, jest nadzieja, że ci, którzy odkryją dzięki książce "inne spojrzenie", w przyszłości staną się dla ludzi mających inne spojrzenie odrobinę lepszymi klientami.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: (R) Ewolucja marki

Marcin F.:
Z drugiej strony, jest nadzieja, że ci, którzy odkryją dzięki książce "inne spojrzenie", w przyszłości staną się dla ludzi mających inne spojrzenie odrobinę lepszymi klientami.
Przypuszczam że wątpię ;)

konto usunięte

Temat: (R) Ewolucja marki

Przeholowałem, wycofuję.

Następna dyskusja:

Pomiar świadomości marki




Wyślij zaproszenie do