Kornelia
P.
Polonista szuka
pracy :)
Temat: Lojalny pracownik to... lojalny klient?
Jak myślicie: czy lojalność pracownika przekłada się na lojalność klienta?Intuicja podpowiada, że ten, kto lubi swoją pracę jest efektywniejszy w działaniu i stwarza pozytywną atmosferę w firmie, która przekłada się na zaangażowanie w kontaktach z współpracownikami oraz klientami. Poza tym, zadowolony pracownik jest jednym z medium - to on przekazuje swoim znajomym (a znajomi swoim znajomym:) najbardziej wiarygodne informacje o produkcie - rekomendując go bądź nie. Badania potwierdzają:
Według Walker Information 92% lojalnych pracowników obsługuje klientów powyżej postawionych im wymagań. Z kolei niezadowoleni z pracy prawie o połowę rzadziej (54%) wywiązują się ze swoich obowiązków w pełni lub powyżej oczekiwań.
Czy lojalność pracownika może mieć wpływ na lojalność klienta? Znacie jakieś skuteczne sposoby budowania lojalności pracowników? A może potraficie podać przykład firmy, w której pracownicy entuzjastycznie mówią o swoim przywiązaniu do pracy?
zdj:www.loyalty.ideo.com