Dominika Ł.

Dominika Ł. Menedzer Rozwoju
Produktu, Inzynier
Kaizen

Temat: KAIZEN w biurze czyli optymalizacja procesów...

Temat optymalizacji, usprawniania procesów, narzędzia KAIZEN/Lean, doskonalenie - to zagadnienia spotykane najczęściej w firmach produkcyjnych.

Okazuje się jednak, że również firmy usługowe z powodzeniem optymalizują procesy. Często także narzędzia KAIZEN/Lean wdrażane są w biurach firm produkcyjnych i przynoszą naprawdę wiele korzyści.

Oczywiście najtrudniejszym elementem podczas wdrażania usprawnień w sektorze usług i administracji (podobnie jak na produkcji) jest świadomość pracowników. W naturze ludzkiej jest obawa przed zmianą. Jak zatem radzić sobie i skutecznie prowadzić procesy usprawnień?

Jednym z rozwiązań może być czerpanie wiedzy z doświadczeń innych firm, które radzą Sobie z tym problemem i chętnie dzielą się swoimi osiągnięciami oraz problemami jakie napotykają po drodze. Jest wiele firm, które próbują optymalizować swoje procesy, z różnym skutkiem - najważniejsze że próbują i napewno kiedyś wypracują konkretne rozwiązania.

Podczas szkolenie Total Service Management czyli usprawnianie procesów usługowych i biurowych realizowanego w całości w firmie usługowej mogą Państwo skorzystać z doświadczeń Gospodarza. Więcej informacji na stronie http://kaizen-institute.pl w zakładce szkolenia i symulacje.

Zachęcam również do podzielenia się na forum swoimi doświadczeniami w zakresie wdrażania KAIZEN/Lean w przedsiębiorstwach usługowych.

Pozdrawiam serdecznie