konto usunięte

Temat: Starbucks wdraża zasady Lean Manufacturing

Tym z Wam, którzy zajmują się Lean w usługach, polecam ciekawy artykuł z "The Wall Street Journal" z 4 sierpnia dotyczący wdrażania metod Lean w Starbucks. Krótki fragment tekstu poniżej.

Artykuł został też przedrukowany w Polsce przez "Dziennik" 26.08.2009 ("Co robi Starbucks, by przetrwać recesję?") na str. 6-7 działu finansowego z tegoż dnia.

Artykuł wzbudził wiele bardzo zaognionych dyskusji na zagranicznych forach dyskusyjnych poświęconych Lean. W tekście polecam także analizę pierwszego zdjęcia (-> view interactive) i porównanie tego/przyjrzenie się potem rozwiązaniom i obsłudze np. w warszawskim lokalu Starbucks na Nowym Świecie, czy też innych tego rodzaju lokalach. Swoją drogą, wzrost przychodów w cytowanym w artykule lokalu o 10% dzięki wprowadzonym rozwiązaniom Lean to bardzo dobry wynik.

http://online.wsj.com/article/SB124933474023402611.html

(prawdopodobnie będziecie musieli się najpierw zarejestrować na stronie WSJ żeby uzyskać pełny dostęp do tekstu, lub wejść via Google News).

A swoją drogą czy ktoś z Was stosował w pracy lub na szkoleniach z zabawkę Mr. Potato Head?:)

http://en.wikipedia.org/wiki/Mr._Potato_Head

Latest Starbucks Buzzword: 'Lean' Japanese Techniques

<...> Pushing Starbucks's drive is Scott Heydon, the company's "vice president of lean thinking," and a student of the Toyota production system, where lean manufacturing got its start. He and a 10-person "lean team" have been going from region to region armed with a stopwatch and a Mr. Potato Head toy that they challenge managers to put together and re-box in less than 45 seconds.

Mr. Heydon says reducing waste will free up time for baristas -- or "partners," as the company calls them -- to interact with customers and improve the Starbucks experience. "Motion and work are two different things. Thirty percent of the partners' time is motion; the walking, reaching, bending," he says. He wants to lower that.

If Starbucks can reduce the time each employee spends making a drink, he says, the company could make more drinks with the same number of workers or have fewer workers.

<...> In all, new methods have cut two seconds off the store's drive-through time -- to an average of 23 seconds.

Between September 2008 and June 2009, her store experienced a 10% increase in transactions. The company says that having food and drinks ready to go quickly can boost traffic because that keeps people from leaving stores.


Obrazek
Pierwsza kawiarnia Starbucks Coffee w Warszawie, ul. Nowy Świat 62Adrian Grycuk edytował(a) ten post dnia 03.09.09 o godzinie 15:01
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Starbucks wdraża zasady Lean Manufacturing

Tylko o 10%? Zawsze jak jestem w jakimkolwiek lokalu gastronomicznym z obsługą to podziwiam jak oni bezsensownie się miotają i tracą czas.

Następna dyskusja:

Szkolenie na temat Lean Man...




Wyślij zaproszenie do