Anna Laskowska

Anna Laskowska Pełnomocnik ds SZJ,
Specjalista ds.
zaopatrzenia,
Inżynie...

Temat: krótkie szkolenie dla pracowników o ISO 9001

Witam!
Mam mały problem i chciałabym się poradzić... otóż muszę zrobić krótkie szkolenia dla pracowników aby wytłumaczyć im co to całe ISO. Problem, że nie mam za bardzo koncpecji ...trudno tak na prawde w prosty sposób wytłuamczyć zwykłym pracwnikom co to właściwie jest i czemu to wprowadzamy... było juz kilka szkoleń z firmy zewnętrznej...ale cały czas słyszę : a co to tak na prawdę jest i po co to nam.... planuje krótką pogadankę, żeby im wszystko wytłumaczyć...ale już sie pogubiłam...to za dużo dla nich ...to za mało... POMOCY!!!

konto usunięte

Temat: krótkie szkolenie dla pracowników o ISO 9001

Może wystarczy ?
http://www.ekobook.aletarg.pl patrz ISOsamosia
Służę wyjaśnieniem w korespondencji e-mailowej.
pozdrawiam JerzyJerzy Brańka edytował(a) ten post dnia 30.11.10 o godzinie 16:04
Maria Zaborowska

Maria Zaborowska Koordynator Działu
Zarządzania Jakością

Temat: krótkie szkolenie dla pracowników o ISO 9001

przeprowadź szkolenie z praktycznymi przykładami, pokazując dokumenty, których używacie na co dzień. W ten sposób, pokażesz że nie taki "diabeł straszny jak go malują" oraz, że ISO do tej pory funkcjonowało tylko w inny sposób.

Pozdrawiam
Łukasz Sokołowski

Łukasz Sokołowski Project-based
Supplier Quality
Engineer / Assurance

Temat: krótkie szkolenie dla pracowników o ISO 9001

Ja bym w szkoleniu próbował odpowiedzieć na pytania:

1) jakie obowiązki dla szeregowego pracownika wiążą się z wdrożeniem SZJ opartego na ISO 9001?
2) jakie korzyści odniesie szeregowy pracownik?
3) jakie korzyści odniesie firma?

Podczas szkolenia starałbym nazywać rzeczy poprzez cel, do czego służą, czyli np. nie nazywałbym procedury dokumentem, tylko narzędziem uporządkowania, usystematyzowania pracy.

No i podstawa: czym dla Ciebie jest SZJ wg ISO 9001?
Marek Piotrowski

Marek Piotrowski Właściciel, Petersen
Consulting

Temat: krótkie szkolenie dla pracowników o ISO 9001

Anna Laskowska:
Mam mały problem i chciałabym się poradzić... otóż muszę zrobić krótkie szkolenia dla pracowników aby wytłumaczyć im co to całe ISO.

Jaka to branża?

konto usunięte

Temat: krótkie szkolenie dla pracowników o ISO 9001

Bardzo dobre pomysły na dobry poczatek.

Najważniejsze to konsekwentnie i systematycznie w czasie. Proponuje też stopniowo "implementować" filozofie TQM w firmie. Latwiej będzie wdrożyć system i go certyfikować. Jeżeli twoje dzialania odniosą zamierzony (ty wyznaczasz cele) skutek to zapewne zdobedziesz uznanie najwyższego kierownictwa. Czym innym jest przeprowadzenie szkolenia na temat systemu jakości w stosunku do zaplanowania polityki jakości.Jerzy Janik edytował(a) ten post dnia 01.12.10 o godzinie 08:39
Anna Laskowska

Anna Laskowska Pełnomocnik ds SZJ,
Specjalista ds.
zaopatrzenia,
Inżynie...

Temat: krótkie szkolenie dla pracowników o ISO 9001

Dziękuję za odpowiedzi...
Można by powiedzieć Pełnomocnik niby a o takie rzeczy się pyta... ale pracownicy mieli juz kilka szkoleń z firm zewnętrznych i o ile pracownicy biura jakoś się w tym odnajdują to tuż przed certyfikacją coraz częściej słyszę z produkcji..a po co nam ISO ..aha to jakies te kartki co wypełniamy?...a co to w ogóle jest?... no załamać się można ...zwłaszcza, że po tylu rozmowach uważałam, że wszystko wszyscy wiedzą... może to wina stresu przed auditem? ;)
Dlatego chcę jeszcze zrobić krótkie spotkanie w którym pokażę jasno i klarownie jak to się je... i im dłużej szukam jakiś materiwałów aby móc się wesprzeć ....tym idzie mi gorzej :(
Maria Zaborowska

Maria Zaborowska Koordynator Działu
Zarządzania Jakością

Temat: krótkie szkolenie dla pracowników o ISO 9001

Przykro mi to mówić, ale nie zakładaj, że Wszyscy wszystko wiedzą.
Jesteś Pełnomocnikiem i na pewno wiesz, że System nigdy nie jest doskonały, zawsze można coś poprawić lub unowocześnić, przeprowadzić więcej szkoleń, itd. (o tym mówi cykl PCDA).
A co do pracowników produkcyjnych, to spróbuj szkolenie poprowadzić w formie warsztatów. Na początku zrób założenie, gdyby nie było tych "kartek" które wypełniają, w jaki sposób są wstanie udowodnić, że to co robią, robią prawidłowo.
Jerzy Brańka

Jerzy Brańka inż.mechanik

Temat: krótkie szkolenie dla pracowników o ISO 9001

Za moich czasów aktywności zawodowej , kurs taki trwał tydzień, dlatego do dnia dzisiejszego coś mi we łbie zostało.
Dzisiaj mogę tylko współczuć młodemu narybkowi znajomości "ISO".

Temat: krótkie szkolenie dla pracowników o ISO 9001

W prezentacji jest kilka dróg, w którą można się kierować
http://www.hbc.pl/tqm/
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: krótkie szkolenie dla pracowników o ISO 9001

Jerzy B.:
Za moich czasów aktywności zawodowej , kurs taki trwał tydzień, dlatego do dnia dzisiejszego coś mi we łbie zostało.
Dzisiaj mogę tylko współczuć młodemu narybkowi znajomości "ISO".
PC-01 w PCBC - 6 tygodni, w tym tydzień egzaminów
Fryderyk Wachowiak

Fryderyk Wachowiak Kierownik Jednostki
Certyfikującej w
Instytut GREEN ANGEL

Temat: krótkie szkolenie dla pracowników o ISO 9001

Witam,
zacząłbym od już nietrafnie postawionego pytania. Bo samo ISO to organizacja standaryzacyjna - i tak się wpaja ludziom od początku błędne informacje.
Co się zaś tyczy systemu zarządzania - to pierwsza kwestia - jaki system? BHP, Zarządzania Jakością, Środowiskowy czy branżowy? - jak np. dedykowany dla branży samochodowej TS... A dwa - i to pytanie już padło - co za branża?
Faktycznie, jeśli pracownicy kojarzą, że ISO to te kartki co wypełniają, to jeszcze daleka droga przed pełnomocnikiem i zarządem firmy..
Ale skoncentrowałbym się na wyjaśnieniach - robimy zapisy, bo musimy wiedzieć, w jakim miejscu jesteśmy - np. ile wyrobów produkujemy dobrze za pierwszym razem, w jakich operacjach powstaje najwięcej błędów (braków) - po to prowadzimy rejestr wyrobów niezgodnych- to da nam wskazówkę (korzystając np. z Pareto), od czego zacząć poprawę.
Po co procedury? Warunkują sposób pracy, a ich pisanie to najlepszy moment do zastanowienia się, czy sposób w jaki wykonujemy pracę jest dobry, czy może warto coś zmienić? Instrukcje - powodują, że wiemy dokładnie co i jak robić, nie ma sytuacji - "zrobiłem źle, bo nie wiedziałem jak trzeba" + gwarantują, że wszyscy pracownicy wykonują pracę w ten sam sposób - a więc wzrasta powtarzalność procesów a co za tym idzie także wyrobów. Czyli system ogólnie rzecz ujmując porządkuje przedsiębiorstwo, opisuje procesy, sposoby postępowania, reguły itd.
Np. procedura postępowania z wyrobem niezgodnym - ma definiować m.in. w jaki sposób oznaczamy wyroby niezgodne, kto podejmuje decyzję, gdzie są składowane, gdzie trafia informacja, że taki wyrób powstał itp.
Tak w skrócie - więcej informacji, sądzę że literatury na ten temat nie brakuje - chociażby książka A. Hamrola "Zarządzanie jakością" albo najnowsza "Strategie i praktyki sprawnego działania", sądzę, że można tam znaleźć wiele odpowiedzi...
Pozdrawiam i życzę wytrwałości.
Jerzy Brańka

Jerzy Brańka inż.mechanik

Temat: krótkie szkolenie dla pracowników o ISO 9001

Najkrótsze z krótkich szkoleń dla pracowników.
Karolina Tyliba

Karolina Tyliba Owner, Kwiaciarnia
Sunflower

Temat: krótkie szkolenie dla pracowników o ISO 9001

Dałaś sobie radę? Ogromnie współczuję takiego zadania - na prawdę o ISO 9001 i innych wdrożeniach powinny mówić osoby kompetentne. To nie są łatwe sprawy, a pytań i obostrzeń jest od groma. Następnym razem zaproponuj jednak szefowi zatrudnienie firmy, która zajmuje się projektowaniem, wdrożeniami i szkoleniami w zakresie Systemów Zarządzania, jak AGM Konsulting , z której ja korzystałam. Powodzenia!
Andr Zwel

Andr Zwel Doradca, Grupa PZU

Temat: krótkie szkolenie dla pracowników o ISO 9001

Witam,
mam pytanie odnośnie szkolenia pracowników z tematyki bezpiecznego użytkowania diizocyjanianów. Czy osoba szkoląca np. "Behapowiec" musi mieć certyfikat ISOPA / ALIPA czy wystarczy tylko jeżeli posiada odpowiedni zasób wiedzy w tym temacie i zapewni odpowiednie szkolenie w tym zakresie zgodnie z wytycznymi ?
https://hrcode.io/platforma-e-learningowa-raben-case-st...

Czy ktoś poza tym przeprowadzał takie szkolenia przez platformy e learningowe?



Wyślij zaproszenie do