konto usunięte

Temat: Raporty w nowej pracy :(

Hej!
Na wstępie zaznaczę, że niestety nie jestem mistrzem excela, ale potrafię działać krok po kroku, najczęściej znajdując odpowiedzi dzięki wujkowi google.
Problem jednak mnie przerósł. Już wyjaśniam na czym polega.
Muszę wykonywać raporty w nowej pracy. O ile udało mi się przygotować tabelę przestawną i je uporządkować, to niestety pojawił się problem z zespojeniem danych. Mam tabelę danych z roku poprzedniego i muszę ją przyporządkować do tej, którą robię teraz (układ mają taki sam).
Problem polega na tym, że wyniki są przypisane do konkretnych osób, np. agent o numerze 001, dopisany w 2013 do menegera A mial w tamtym roku sprzedane 10 rzeczy, zaś w tym roku jest u menagera B i sprzedał 14 rzeczy. Takich agentów mam ponad 800 a dane będę zaciągała co tydzień. Najgorsze jest to, że niektórych w ogóle nie ma w tym roku a np byli, albo są teraz a nie było ich wcześniej. Szukanie po numerach agentów jest ciężkie, ponieważ są one wielokrotnie złożone.
Jak zrobić, aby z jednego arkusza (2013) zaciągać wyniki agentów i dopasowywać je do istniejących w innym arkuszu (2014). Od razu zaznaczę, że wyniki są w tabeli przestawnej i to z niej trzeba je wyciągać. Obecnie tracę na to kilka godzin dziennie i tonę w innych obowiązkach :(
Bardzo proszę o pomoc.
Sławomir Broda

Sławomir Broda VBA, Excel, Access,
SAP i wszystko
związane z
automatyzac...

Temat: Raporty w nowej pracy :(

Weź listę agentów z 2013 i 2014. Połącz i wyciąg unikaty,
Zaciąg do tak stworzonej listy dane z 2013 i 2014 (stara tabela przestawna może być źródłem, ale nie musi).
Zrób nową, wynikową, tabelę przestawną.

Co to znaczy, że są wielokrotnie złożone.Ten post został edytowany przez Autora dnia 15.11.14 o godzinie 22:06

konto usunięte

Temat: Raporty w nowej pracy :(

Faktycznie. Jak będę w pracy zaciągnę dwa tygodnie, jeden z 2013 drugi z 2014 i zrobię z nich wspólnie tabelę przestawną. To na pewno pomoże.
W razie czego będę jeszcze pisała :)
Dziekuję!!!!!!!!
Oskar Shon

Oskar Shon Dodatki do Office
www.VBATools.pl

Temat: Raporty w nowej pracy :(

Jeśli masz różne repozytoria (bazę danych, tabele w Excelu, dane w plikach tekstowych), to polecam podniesienie swoich kwalifikacji przez możliwość użycia tych danych w Excelowych raportach PowerPivot (dostępny w menu).
W nim można łączyć te dane, w ładne zestawienia i wizualizacje.
Przy pomocy fragmentatorów możesz łatwo wyłączać dane dla wszystkich tabel na raz (również dopasowując okres poprzedniego doku do obecnego).

konto usunięte

Temat: Raporty w nowej pracy :(

Dzisiaj testowałam w pracy kilka opcji. Udało mi się w miarę usystematyzować dane. PowerPivot dla mnie trochę kosmos :( Poza tym mam tylko tabele Excelowe.
Jaką formułę zastosować, kiedy mam dwa arkusze, w jednym mam uporządkowane wszystko jak należy (zgodnie z zaleceniem dyrektorki) - tj. menedżerów i dopasowanych do nich agentów (oznaczeni indywidualnymi numerami) i ich obecną sprzedaż, zaś w drugim arkuszu mam agentów (większość jest w pierwszym arkuszu, ale są i tacy, których nie ma już w tym roku [ewentualnie których jeszcze nie było, więc na arkuszu pierwszym będzie puste pole]) i ich sprzedaż ubiegłoroczną. Muszę szybkim ruchem dopasować ubiegłorocznych do obecnych i tych, którzy w tamtym roku byli, a teraz już ich nie ma wkleić pod spodem w tabeli na arkuszu pierwszym.
Jeżeli dany agent był w tym i tamtym roku, to można go zlokalizować w jednym i drugim arkuszu po indywidualnym numerze.
Teraz w arkuszu drugim muszę wynajdywać agentów, kopiować ich sprzedaż i wklejać do arkusza pierwszego. Czy da się tak ustawić, aby excel odnajdywał tożsame do arkusza drugiego komórki w pierwszym arkuszu i wklejał w odpowiednie pole wartość przypisaną do danego agenta?
Sławomir Broda

Sławomir Broda VBA, Excel, Access,
SAP i wszystko
związane z
automatyzac...

Temat: Raporty w nowej pracy :(

Kinga M.:
Teraz w arkuszu drugim muszę wynajdywać agentów, kopiować ich sprzedaż i wklejać do arkusza pierwszego. Czy da się tak ustawić, aby excel odnajdywał tożsame do arkusza drugiego komórki w pierwszym arkuszu i wklejał w odpowiednie pole wartość przypisaną do danego agenta?
Zapoznaj się z wyszukaj.pionowo

konto usunięte

Temat: Raporty w nowej pracy :(

Sławomir Broda dziękuję bardzo! To jest dokładnie to, czego szukałam!
:D

Obrazek
Oskar Shon

Oskar Shon Dodatki do Office
www.VBATools.pl

Temat: Raporty w nowej pracy :(

Dokładność to 4-ty parametr tej formuły.

p.s.
Oczywiście wyszukaj.pionowo() zwraca tylko pierwszy rekord, a więc mowa o wyszukaniu odpowiedzi na unikatach. O ile obydwa raporty/tabele mają podobną strukturę, to lepiej jest dodać dodatkowa kolumnę klasyfikującą np ROK,a różną dla tych tabel i połączyć obydwie tabele w jednym arkuszu aby obliczyć wszystko dokładnie - tabelą przestawną.
Bogdan Gilarski

Bogdan Gilarski www.excelperfect.pl
Perfect And
Practical

Temat: Raporty w nowej pracy :(

Ja tak przy okazji
Oskar S.:
Jeśli masz różne repozytoria (bazę danych, tabele w Excelu, dane w plikach tekstowych), to polecam podniesienie swoich kwalifikacji przez możliwość użycia tych danych w Excelowych raportach PowerPivot (dostępny w menu).
W nim można łączyć te dane, w ładne zestawienia i wizualizacje.
Przy pomocy fragmentatorów możesz łatwo wyłączać dane dla wszystkich tabel na raz (również dopasowując okres poprzedniego doku do obecnego).
Power Pivot jest dostępny jako bezpłatny dodatek MS w Excelu 2010. W wersji 2013 dostępny tylko dla wersji Pro.

konto usunięte

Temat: Raporty w nowej pracy :(

Oskar doszłam do tego, że właśnie robię tabelę przestawną, później wyszukuję pionowo i wklejam w odpowiednie pola do drugiego arkusza. W każdym razie działa, co jest dla mnie po prostu genialne :)
Ze względu na to, że niektórych numerów nie ma w arkuszu drugim, a są w pierwszym pojawia mi się #N/D! Jak zrobić, aby w takiej sytuacji pojawiło się 0 a najlepiej jeszcze z automatu podświetliło np na czerwono?
Katarzyna P.

Katarzyna P. Process Excellence

Temat: Raporty w nowej pracy :(

Formatowanie warunkowe zrobi robotę.

Wojciech Gardziński

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Oskar Shon

Oskar Shon Dodatki do Office
www.VBATools.pl

Temat: Raporty w nowej pracy :(

@Kinga, formuły nie są pewne w przypadku zestawiania raportów. Wyników tak, bo zapewne nie ma w kolumnie 2-ch takich samych elementów pobieranych przez formułę, ale danych źródłowych już nie.

Nie polecam, ale dla rozszerzenia wiedzy na czym polega usunięcie błędu w formule wyszukania:
=jeżeli(czy.błąd(wyszukaj.pionowo(co_szukamy,gdzie_szukamy_tablica,nr_komuny_tablicy,dokladnie=0));0;wyszukaj.pionowo(co_szukamy,gdzie_szukamy_tablica,nr_komuny_tablicy,dokladnie=0)


a prościej tym dodatkiem za dychę:


Obrazek
Sławomir Broda

Sławomir Broda VBA, Excel, Access,
SAP i wszystko
związane z
automatyzac...

Temat: Raporty w nowej pracy :(

Wojciech G.:
Oskar S.:
Naprawdę można łączyć dane z różnych źródeł danych dzięki PowerPivotowi? To fajnie!
http://www.goldenline.pl/grupy/Komputery_Internet/afin...
Naprawdę ciężko pojąć, że koleżanka nie znająca w.pionowo nie zrozumie składni sql'a?
Współczuję Pana "studentom", jeżeli tak samo trafnie dobiera Pan tematy do ich wiedzy.
Sławomir Broda

Sławomir Broda VBA, Excel, Access,
SAP i wszystko
związane z
automatyzac...

Temat: Raporty w nowej pracy :(

Oskar S.:
Nie polecam, ale dla rozszerzenia wiedzy na czym polega usunięcie błędu w formule wyszukania:
=jeżeli(czy.błąd(wyszukaj.pionowo(co_szukamy,gdzie_szukamy_tablica,nr_komuny_tablicy,dokladnie=0));0;wyszukaj.pionowo(co_szukamy,gdzie_szukamy_tablica,nr_komuny_tablicy,dokladnie=0)
Dodam coś od siebie.
Jeżeli w warunek jest "niepełny" czy.bład(argument) to znaczy, że sprawdza on czy.bład(argument)=PRAWDA

A w e2010+ jest łatwiej.
http://office.microsoft.com/pl-pl/excel-help/jezeli-ba...

konto usunięte

Temat: Raporty w nowej pracy :(

Faktycznie sql'a nie znam i tym bardziej nie rozumiem. Obecnie co kawałek mam #N/D!, ale kopiuję kolumnę, wklejam specjalnie jako wartości i później ctrl+F zamień i wszystkie błędy na raz usuwam (wiem, że to taka trochę patologia). Te wartości które się nie pojawiają w danych polach (tam, gdzie pojawia się błąd) nie będą w późniejszym czasie uzupełnione, więc nie ma problemu z brakiem formuł w polach. Prawda jest taka, że ze mnie taki informatyk jak no... ;) a na szczęście i tak znam się na tym lepiej niż osoba zlecająca mi zadania. To, co panowie piszecie sprawdzę w dniu jutrzejszym.

Sławomir Broda dziękuję za wyrozumiałość, bo do mnie trzeba niestety niekiedy dużymi literami.

W tym momencie problem jest praktycznie rozwiązany.
Teraz pewnie chcąc uszczęśliwić kilka osób, chciałabym dodać wykres. Mając 9 menadżerów, chciałabym zrobić wykres, jak z tygodnia na tydzień idzie praca danego zespołu. Do tego pasowałoby to zrobić w zależności na 6 produktów (które mam w tabelach na 6 arkuszach). Czy jest opcja, np. zaznaczając check'i dodawać produkt i agenta do danego wykresu, czy łatwiej zrobić osobno po prostu każdy produkt?

Wojciech Gardziński

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Sławomir Broda

Sławomir Broda VBA, Excel, Access,
SAP i wszystko
związane z
automatyzac...

Temat: Raporty w nowej pracy :(

Kinga M.:
Faktycznie sql'a nie znam i tym bardziej nie rozumiem. Obecnie co kawałek mam #N/D!, ale kopiuję kolumnę, wklejam specjalnie jako wartości i później ctrl+F zamień i wszystkie błędy na raz
Jeżeli już taką metodą to lepiej crtl+g przejdź do > specjalne > formuły > błędy.
usuwam (wiem, że to taka trochę patologia). Te wartości które się nie pojawiają w danych polach (tam, gdzie pojawia się błąd) nie będą w późniejszym czasie uzupełnione, więc nie ma problemu z brakiem formuł w polach. Prawda jest taka, że ze mnie taki informatyk jak no... ;) a na szczęście i tak znam się
95% informatyków nie potrafi obsługiwać excela :P.

konto usunięte

Temat: Raporty w nowej pracy :(

Hmmm spróbuję jutro w pracy, może to jeszcze skróci czas moich bezcennych raportów :)

konto usunięte

Temat: Raporty w nowej pracy :(

Wojciech G.:
Kinga M.:
Faktycznie sql'a nie znam i tym bardziej nie rozumiem.
Proponuję więc go poznać.
http://afin.net/artykuly/controlling/SQL_KursPodstawow...

Zapraszamy!
http://www.szkolenia.ue.wroc.pl/117,149,podstawy_baz_d...
O MÓJ BOŻE.... ale... może to by się kiedyś przydało?

Następna dyskusja:

Szukam Excel specialist do ...




Wyślij zaproszenie do