konto usunięte
Temat: Raporty w nowej pracy :(
Hej!Na wstępie zaznaczę, że niestety nie jestem mistrzem excela, ale potrafię działać krok po kroku, najczęściej znajdując odpowiedzi dzięki wujkowi google.
Problem jednak mnie przerósł. Już wyjaśniam na czym polega.
Muszę wykonywać raporty w nowej pracy. O ile udało mi się przygotować tabelę przestawną i je uporządkować, to niestety pojawił się problem z zespojeniem danych. Mam tabelę danych z roku poprzedniego i muszę ją przyporządkować do tej, którą robię teraz (układ mają taki sam).
Problem polega na tym, że wyniki są przypisane do konkretnych osób, np. agent o numerze 001, dopisany w 2013 do menegera A mial w tamtym roku sprzedane 10 rzeczy, zaś w tym roku jest u menagera B i sprzedał 14 rzeczy. Takich agentów mam ponad 800 a dane będę zaciągała co tydzień. Najgorsze jest to, że niektórych w ogóle nie ma w tym roku a np byli, albo są teraz a nie było ich wcześniej. Szukanie po numerach agentów jest ciężkie, ponieważ są one wielokrotnie złożone.
Jak zrobić, aby z jednego arkusza (2013) zaciągać wyniki agentów i dopasowywać je do istniejących w innym arkuszu (2014). Od razu zaznaczę, że wyniki są w tabeli przestawnej i to z niej trzeba je wyciągać. Obecnie tracę na to kilka godzin dziennie i tonę w innych obowiązkach :(
Bardzo proszę o pomoc.