konto usunięte

Temat: Co powinna zawierać karta coachingowa?

Jak w tytule..
czy jest jakiś wzór karty coachingowej?
co powinna zawierać?
Tomasz Dulewicz

Tomasz Dulewicz Coach, trener

Temat: Co powinna zawierać karta coachingowa?

Zapytam z ciekawości:
Do czego służy karta coachingowa?

PS. Do tej pory nie spotkałem się z czymś takim jak karta coachingowa. Chyba, że inaczej się to "coś" nazywało :)
Przemysław Płaskocinski

Przemysław Płaskocinski Dyrektor ds
Dystrybucji w
fischerpolska sp. z
o.o.

Temat: Co powinna zawierać karta coachingowa?

Witam serdecznie, karta coachingowa dotyczy tylko sfery biznesowej.
Raport z wizyt, który ma na celu zbadanie coachingowej strony pracownika/-ów. Uzupełniona o rubrykę mocne strony i elementy do poprawy, ale również ocena tematu coachingu - rozbita na takie elementy jak: 1.Przygotownie (dzień,wizyta,2.Określanie celów (SMART), 3.Nawiązywanie kontaktu,4.Odkrywnie potrzeb klienta, aż do 14. w zależności co badamy. Narzędzie banalnie proste i pewnie każdy z Was w jakiś sposób ewidencjonuje działania coachingowe w sferze biznesu. Najczęściej jest to wymóg zamawiającego usługę.
Tomasz Dulewicz

Tomasz Dulewicz Coach, trener

Temat: Co powinna zawierać karta coachingowa?

W moim otoczeniu funkcjonuje to pod nazwą "Raport", "Raport z coachingu" :)

Z mojego doświadczenia wynika, że wiele jest form owego raportu. Zupełnie inaczej wygląda on w sprzedaży przy coachingu handlowców, a inaczej przy coachingu kierownika zespołu handlowego. Jeszcze inaczej przy coachingu kierowników zespołów projektowych, a jeszcze inaczej przy coachingu zespołowym np. zarządu.

Mam kilka różnych form raportów, które skonstruowałem w wyniku współpracy z różnymi firmami/klientami. Przygotuje kilka wzorów w pliku .pdf i wkleję tu linki. W najbliższy weekend będę miał trochę wolnego czasu, to wtedy zamieszczę linki.

konto usunięte

Temat: Co powinna zawierać karta coachingowa?

super!
Michał Mącznik

Michał Mącznik Trener Praktycznej
Improwizacji

Temat: Co powinna zawierać karta coachingowa?

Marta Krużyńska:
Jak w tytule..
czy jest jakiś wzór karty coachingowej?
co powinna zawierać?

Przyznam, że do tej pory nie spotkałem się z kartą coachingową, zwykle był to raport z coachingu, tyle że raport źle się kojarzy, zwłaszcza gdy pracownik "musi" brać udział, czy tego chce czy nie.
Więc spotkałem się z tym, że pracodawcy wymagali określania tego arkuszem rozwoju pracownika, kartą postępów itp.

Co do wzoru to do czego ma być użyta i dla kogo ma być przeznaczona karta coachingowa?
Ma być dla pracodawcy, dla coacha, dla uczestnika?
Coaching trójstronny czy ktoś przychodzi prywatnie?
Tomasz Dulewicz

Tomasz Dulewicz Coach, trener

Temat: Co powinna zawierać karta coachingowa?

Zawartość karty lepiej ustalić ze wszystkimi stronami zaangażowanymi w coaching. Ważny jest cel w jakim karta jest sporządzana, to czemu ma służyć, kto i kiedy będzie z niej korzystał.

Może korzystać przełożony pracownika, dział personalny, ale również coach, lub sam pracownik. Coach może gromadzić karty coachingowe na własny użytek. Dzięki temu monitoruje postępy w osiąganiu celu i działania (narzędzia, modele), które zastosował.

Czasem zdarza mi się dać klientowi kartę coachingową. Np. jeśli podczas sesji wypracował sposób działania, który może w przyszłości wykorzystać w podobnych sytuacjach. Wówczas dobrze żeby miał spisane konkretne kroki, które może podjąć.

W różnych sytuacjach, różnie będzie wyglądała karta coachingowa. Dlatego proponuję za każdym, razem dostosować ją do konkretnych okoliczności.

Poniżej przedstawię kilka przykładów.

Dwie wersje karty coachingowej umiejętności sprzedażowych:

Pierwsza pozwala oceniać konkretne działania handlowca na skali ocen od 1 do 5, czyli umożliwia gromadzenie danych ilościowych. Pozwala monitorować postęp w rozwoju umiejętności handlowca.
Link:
http://tomaszdulewicz.pl/public/karta-sprzedaz-1.pdf

Druga pozwala zanotować konkretne uwagi co do poszczególnych działań handlowca, czyli umożliwia gromadzenie danych jakościowych. Z karty wiadomo na co dokładnie zwrócił uwagę coach. Karta ta jest bardziej potrzebna podczas udzielania handlowcowi informacji zwrotnych.
Link:
http://tomaszdulewicz.pl/public/karta-sprzedaz-2.pdf

Karta z coachingu rozwojowego managera

Karta coachingowa z coachingu rozwojowego np. managera wygląda bardziej jak raport, sprawozdanie z coachingu. Zazwyczaj jest krótsza. Ma też różną formę po różnych sesjach.

Po pierwszej sesji karta coachingowa zazwyczaj zawiera:
- opis sytuacji klienta (managera)
- cele klienta
- proponowana forma prowadzenia coachingu (ilość sesji, długość sesji itp.)
- proponowany model i narzędzia prowadzenia coachingu
informacje o coachu
Przykład:
http://tomaszdulewicz.pl/public/karta-1.pdf

Po kolejnych sesjach karta coachingowa zazwyczaj zawiera:
- cel z którym pracowano podczas danej sesji
- zastosowane metody/narzędzia prowadzenia coachingu
- postęp od poprzedniej sesji (co klient osiągnął w wyniku coachingu do tej pory); stopień osiągnięcia celu (warto przyjąć skalę np. od 1 do 10, gdzie 10 to osiągniecie celu)
- prognozowany plan na następną sesję
Przykład:
http://tomaszdulewicz.pl/public/karta-3.pdfTen post został edytowany przez Autora dnia 23.02.15 o godzinie 15:30

Następna dyskusja:

Konferencja coachingowa




Wyślij zaproszenie do