konto usunięte

Temat: "Standard" danych zapisywanych w QR Code'ach

Witam, mam pewną zagwozdkę intelektualną.

Nigdzie nie mogę znaleźć spisu funkcji/prefixów które byłyby niejako standardowe dla aplikacji czytających QR. Z mojego researchu wynika, że większość aplikacji typu QR reader "rozumie" prefix http:// jako link, mailto: jako żądanie wysłania maila, ale już niekoniecznie wszystkie rozróżniają lub nawet rozumieją sms: albo smsto::. W kwestii kontaktów mamy dwa równoległe standardy: VCard i MeCard. Niektóre aplikacje rozpoznają protokół facebook:// lub fb:// czy też youtube:// lub yt://.

Nie jestem w stanie ocenić, czy taki standard jest w ogóle potrzebny, bo QR Code jest de facto zwykłym ciągiem alfa-num, więc jego parsowanie zależy wyłącznie od kreatywności programisty. Z drugiej strony QR Code spotyka się najczęściej w kampaniach outdoorowych, gdzie na "dowolność" wynikającą z braku standardu pozwolić sobie nie można.

Jak to Państwo widzicie?
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: "Standard" danych zapisywanych w QR Code'ach

Mateusz Jabłoński:
Witam, mam pewną zagwozdkę intelektualną.

[...]

Nie jestem w stanie ocenić, czy taki standard jest w ogóle potrzebny, bo QR Code jest de facto zwykłym ciągiem alfa-num, więc jego parsowanie zależy wyłącznie od kreatywności programisty. Z drugiej strony QR Code spotyka się najczęściej w kampaniach outdoorowych, gdzie na "dowolność" wynikającą z braku standardu pozwolić sobie nie można.

Jak to Państwo widzicie?

Witam,

Z moich obserwacji wynika, że jest tak, jak napisałeś: OR-Code to ciąg znaków, a jego interpretacją zajmują się aplikacje. Standaryzacja w postaci zestawu określonych prefiksów byłaby ograniczeniem. Napisałeś o kilku używanych powszechnie standardach i formatach - rolą twórców aplikacji jest, by wszystkie, albo większość tych określonych wzorców znalazła się w programie interpretującym zapis w QR-Code.
Poza tym nawet w przypadku, gdy nie wszystko jest zaimplementowane, to i tak dostajemy tekst, który można zinterpretować.
Kampanie reklamowe to tylko jedna z wielu możliwości wykorzystania QR-Code. Dlatego standaryzacja tylko "pod" takie zastosowanie nie ma sensu.

Pozdrawiam

Następna dyskusja:

Wykorzystanie QR-Code - pom...




Wyślij zaproszenie do