Temat: Problem: jak znaleźć "idealnego Klienta"?

Uczestniczylam w mini-wykladzie na temat idealnego klienta
Oto (mini) wiedza, z ktora chcialabym sie podzielic:
Istnieja 4 kategorie klientow :
1. Lojalny
2. Przecietny
3. Roszczacy
4. Zmarly (dla naszej firmy)
Wykladowca twierdzil, ze wiekszosc czasu i pieniedzy firmy przeznaczaja na zalagodzenie roszczen i odzyskanie straconego klienta. Naszym celem powinno byc skupienie sie wylacznie na kliencie kategorii 1 i 2, a klientow kategotii 3 i 4 odsylamy do konkurencji.
(Na marginesie wykladowca podkreslil, ze nasze dzialania marketingowe i komunikacyjne powinne byc inwestycja, a nie kosztem.)

Wykladowca wymienil takze stopnie zaangazowania klienta
1. Osoba "podejrzana", ze potrzebuje konkretnego produktu / uslugi
(poprzez liczne strategie zamieniamy te osoby w potencjalnego kupca) 2 Kupiec potencjalny, posiada informacje o konkretnym produkcie / usludze
(poprzez liczne strategie zamieniamy kupca potencjalnego w kupca okazjonalnego)
3. Kupiec okazjonalny, kupuje jeden raz produkt / usluge
(poprzez liczne strategi zamieniamy kupca okazjonalnego w klienta)
4. Klient - to osoba, ktora wiecej niz raz kupila dany produkt/usluge w konkretnej firmie)
(poprzez odpowiednie strategie zamieniamy klienta w czlonka grupy kupujacych dany produkt / usluge
5. Klient - Czlonek grupy kupujacych : jest lojalnym kupcem danego produktu / uslugi w konkretnej firmie
(poprzez odpowiednie strategie zaminiamy klienta - czlonka grupy kupujacych w adwokata naszej firmy)
6. Klient - adwokat : broni interesow naszej firmy w kazdej sytuacji
(poprzez odpowiednie strategie zamienimamy naszego klienta - adwokata w klienta bezwarunkowego)
7. Klient bezwarunkowy : jest naszym klientem idealnym - dziala na rzecz konkretnej firmy jako marketingowiec i przedstawiciel handlowy w swoim srodowisku

(Wykladowca - coach biznesu - nie podal bibliografii, z ktorej korzystal, ani nie zaznaczyl, ze jego wiedza jest w jakikolwiek sposob chroniona)Ten post został edytowany przez Autora dnia 27.05.15 o godzinie 20:22