Łukasz M.

Łukasz M. Szukam dobrej
inwestycji....

Temat: Reklamacja - firma samsung !!!

Helo.

Mam pytanie czy ktoś miał kiedyś taką sytuacją, że coś z własnej winy zrobił ze sprzętem, chce legalnie zamówić u producenta część, zapłacić za nią, a Samsung mówi i zwodzi ,że tak oczywiście już wysyłamy?
Chodzi dokładnie o taką sytuację, niechcący moja żona stukła front szklany, myslelismy ze bedzie trzeba kupic nową, ale serwis powiedział że można tylko front szklany zamówić. Tak też zrobiliśmy w czerwcu. pierwszy termin ze bedzie za 3 tygodnia, kolejna ze za 2 tygodnie, a to sie system zmienił, itd itp. Wiec napisaliśmy oficjalną reklamację do samsunag ale nie przez infolinię, tylko przez serwis i pchnął ją do konkretnej osoby, dostał informację, że prawdopodobnie wymienią nam płytę w ramach gwarancji (całą!)za darmo, tylko trzeba dokumenty przeskanować, tak też zrobiliśmy. ostatnio dzwoni gość z serwisu ze ma dobrą wiadomość bo samsung w przyszłym tygodniu wysyła front szklany, nadmienię, że w serwisie leży połowa kwoty za front, a front kosztuje połowę płyty. No to mówię, że rozumiem, że za darmo, w zamian za zwłokę, a że on nic nie wie, i przyślą może koszulkę. bez jaj. mówię żeby samsung oficjalnie odpowiedział na reklamację...i dalej się to toczy...co waszym zdaniem powinienem zrobić?
Maciej Mikolajczyk

Maciej Mikolajczyk Key Account Manager,
Micro-Star
International ( MSI)

Temat: Reklamacja - firma samsung !!!

jeśli wysłałeś na gwarancji i minęło ponad 2 tygodnie nie odbierać reklamowanego produktu, żądać nowej sztuki. samsung ma poprostu taką procedurę. Co do serwisu samsunga, niestety jak niektóre sprzęta mają dobre, to niestety serwis należy do jednego z gorszych w tej branży.

Temat: Reklamacja - firma samsung !!!

Przedsiębiorca ma obowiązek w ciągu 14 dni udzielic odpowiedzi czy towar zostanie naprawiony czy wymieniony, a nie w ciągu 14 dni wymienic czy naprawic.

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)

art.8
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
Marcin Z.

Marcin Z. SZUKAM PRACY

Temat: Reklamacja - firma samsung !!!

Paweł Wójcik:
Przedsiębiorca ma obowiązek w ciągu 14 dni udzielic odpowiedzi czy towar zostanie naprawiony czy wymieniony, a nie w ciągu 14 dni wymienic czy naprawic.

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)

art.8
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.


Niestety nie dokońca Pan powiedział prawdę w tym.
Pana błąd polega na tym, iż autor wątku co zaznaczył już na wstępie reklamował produkt z tytułu gwarancji, której zasady, uregulowania określone są w karcie gwarancyjnej i tam terminy mogą być dowolne, a nie z tytuły niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.

Porządkując to:

1) Reklmacja z tytułu gwarancji:

- dobrowolna, powstaje po wydaniu dokumentu gwarancyjnego,
- odpowiada gwarant np. producent,
- czas trwania gwarancji okrełśony w dokumencie,
- istnieje możliwość przedłużenia terminu np. o czas trwania w serwisie,
- uprawnienia konsumenta określone są w karcie gwarnacjyjnej,
- o sposobie załatwienia gwarancji decyduje gwarant, nie konsument, ani też nie państwo w sensie Polska.

Dlatego na tym etapie widać, że ten Pan autor wątku może czekać ile chce jeżlei terminy te były zastrzeżone w warunkach gwarancji.
Warto jednkaże zauważyć, iż fakt skorzytania przez tego pana z gwarancji nigdy nie może jednak nie wyłączać uprawnień kupującego wobec sprzedawcy wynikających z niezgodności towaru z umową.

I tu dochodzimy do sedna sprawy o czym Pan już wspominał,a ja wyłapałem tą nieścisłość. Chodzi o druga opcję a własnie niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, które jest uregulowana przez kodeks cywilny, wspomniany przez Pana.
Właśnie w tym przypadku jeśli sprzedawca nie ustosunkowuje się do żądania konsumenta wyrażonego podczas składania reklamacji w ciągu 14 dni – uważa się, że reklamacja została uznana (ta zasada dotyczy tylko naprawy albo wymiany w woli ścisłości).

Reasumując, jeżeli autor wątku reklamował towar z tytułu gwarancji musi poddać się do reguł producenta, określonych w gwarancji skoro z tego tytułu reklamował. W przypadku gdyby reklamował towar u sprzedawcy z tytułu niezgodniści towaru konsumpcyjnego z umową to wówczas termin dwóch tygodni obowiązuje i miałby już problem z głowy.

konto usunięte

Temat: Reklamacja - firma samsung !!!

Witam
zakupiłem monitor Samsung S24B350, który trafił do naprawy do firmy telmark. Wymieniono płytę główna , a monitor dalej posiada te wady to jest ; dziwne kolory. Serwis i infolinia samsunga nie widzi problemu, jak z nimi mam walczyć?
Podaje linka do usterki;
http://www.youtube.com/watch?v=tgGYZii4wsA
Monitor był zakupiony 10.06.2013r. . Może mi ktoś z Was doradzi jaki model lub firma jest porządna i nie robi bubli i ma porządny serwis.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Następna dyskusja:

reklamacja zakupu w samsung...




Wyślij zaproszenie do