Temat: Head Hunterzy - Bankowość, Ubezpieczenia, Finanse
Jakiś czas temu napisałem artykuł na temat współpracy z Headhunterem, może wskazówki w nim zawarte naświetlą Panu nieco temat.
Współpraca z pracownikami Agencji Doradztwa Personalnego może być bardziej bądź mniej efektywna. Kandydat, który potrafi budować profesjonalne i długofalowe relacje z pewnością zwiększa swoje szanse na regularny kontakt z Headhunterami.
Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą Ci być krok przed konkurencją:
• Headhunter pracuje dla klienta nie dla kandydata – nie szuka im pracy.
• Odpowiadaj na wiadomości – szanuj czas HH, a on odpłaci Ci się tym samym.
• Zadbaj by Twoje dokumenty były spójne, czytelne i profesjonalnie opisane.
• Informuj o zmianach w karierze – wysyłaj aktualizację CV, aktualizuj profil na GL/LinkedIn.
• Bądź przygotowany do rozmowy, tak jak do rozmowy z potencjalnym pracodawcą.
• Bądź szczery – nie ukrywaj faktów.
• Informuj o swoich decyzjach dotyczących procesu rekrutacyjnego.
• Zapytaj czy możesz coś dodać do swojego CV pod kątem oferowanego stanowiska/ poproś
o feedback (informacje zwrotną).
• Jeśli zależy Ci na oferowanej pracy i wiesz, że HH poleci Twoją kandydaturę klientowi – napisz maila – podsumuj swoje doświadczenie w świetle oferowanego stanowiska.
• Przed rozmową telefoniczną zadbaj o komfort własny i Twojego rozmówcy.
• Jeśli Twoje plany uległy zmianie, poinformuj rozmówcę z odpowiednim wyprzedzeniem.
• Zarządzaj relacjami - będziesz kilkakrotnie zmieniał pracę w swojej karierze.
Czego można zasadniczo oczekiwać po współpracy z HH?
• Bardziej szczegółowych informacji na temat stanowiska/odpowiedzialności/ struktury/ zadań/kultury organizacyjnej.
• Podpowiedzi w zakresie wynagrodzenia na danym stanowisku.
• Informowania o etapach procesu rekrutacyjnego.
• Informacji zwrotnej po „interview” z klientem.
Czasami też:
• Wskazówek dotyczących dokumentów aplikacyjnych w świetle danego procesu rekrutacyjnego .
• Wskazówek dotyczących przygotowania się do rozmowy rekrutacyjnej – „debriefing”.
• Wsparcia w negocjacjach wynagrodzenia z klientem.
• Informacji na temat tego jak plasuje się nasza kandydatura na tle innych kandydatów – pomysłu na to, jaki jest nasz „unique selling point” (to, co nas wyróżnia).
• Informacji o kluczowych kryteriach wyboru kandydata.
Na rynku polskim działa kilka tysięcy Agencji Doradztwa Personalnego (większych bądź mniejszych, lokalnych czy międzynarodowych). Nie trać swojego cennego czasu. Przed kontaktem z HH sprawdź, w jakiego typu procesach się specjalizuje, czy prowadzi rekrutacje na stanowiska będące w kręgu Twoich zainteresowań.