Jan
S.
Trener biznesu / ODO
/ ABI
Temat: Dwie zgody - 1. na marketing 2. na informacje handlowe
Wraca do nas jak bumerang temat podwójnej zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych oraz na przesyłanie informacji handlowych na wybrane kanały (telefon, mail, komunikatory).Większość publikacji bazuje na wyroku I OSK 1317/11 , który wskazuje na obowiązek oddzielenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych i przesyłania informacji handlowych.
Choć "wszyscy" piszą i publikują o dwóch zgodach i od czasu nowelizacji prawa telekomunikacyjnego formułują nawet trzecią zgodę na wykorzystanie urządzeń końcowych, to mam wewnętrzne poczucie, że stosowanie tych zgód zaciemnia obraz, a nie go rozjaśnia dla podmiotu danych. Mam też przekonanie, że dla przeciętnego polaka rozróżnienie informacji marketingowej od informacji handlowej jest zadaniem trudnym do wykonania.
Co więcej wszystkie te zgody mogą, w pewnych sytuacjach, możliwe, że dość częstych, realizować jeden cel w postaci jednej konkretnej usługi np. newslettera.
Co jeśli klient ma zamiar wysyłać mailem materiały promocyjne, które jednocześnie zawierają informacje marketingowe i informacje handlowe. Nie będzie ich dzielił, ani wysyłał osobnymi mailami i będzie realizował tylko to.
Wg mnie wystarczające byłoby odebranie zgody na przesyłanie informacji handlowych.
Np.: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu przesyłania informacji zawierających treści marketingowe i oferty handlowe na podany przez mnie adres e-mail.
Czy tworząc formularze zgód marketingowych nie macie takich wątpliwości?