Małgorzata H.

Małgorzata H. HR Business Partner

Temat: wakacje.pl

czy ktoś wybrał sie w podróż z internetowego biura wakacje.pl? Mają atrakcyjne wycieczki ,ceny różnią sie od inncyh biur zarówno internetowych jak i lokalnych-nie chcę wtopić! Będę wdzięczna za opinie.Są w PIT ale to nie wszystko...

Temat: wakacje.pl

ja zarezerwowalam ostatnio u nich wycieczke../pierwszy raz przez internet..nawet zakupow innych rzeczy nigdy nie robilam przez net'a jestem wybredna i nieufna/ zarezerwowalam u nich bo co poszlam do biura podrozy to albo ceny kosmiczne albo nie ma juz miejsc..albo byle jaki hotel../dziwne bo maja tych samych touroperatorow w swojej ofercie..exim itp./ Zarezerwowalam w wak.pl troche sie obawialam ale zupelnie niepotrzebnie...bardzo bardzo mila obsluga ..dziewczyny profesjonalnie podchodza do klienta..telefonicznie i mailowo potwierdzaly zaraz po zarezerwowaniu..szybko i profesjonalnie!Polecam
Małgorzata H.

Małgorzata H. HR Business Partner

Temat: wakacje.pl

a sam pobyt? hotel tak jak obiecali,itp?

Temat: wakacje.pl

Skorzystałem w tym roku po raz pierwszy z wakacje.pl.
Wycieczka w 95 % była zgodnie z opisami na ich stronie.
Byliśmy w Tunezji więc o pewnych rzeczach o hotelu mogli nie mieć pojęcia. Jak to czasem bywa w krajach arabskich jutro jest ich dewizą życiową.
Problemem jest tylko fakt, że do końca nie wiadomo kto jest tour operatorem. Dlatego też lepiej przy rezerwacji zastrzec sobie tych, których nie lubimy :)
Tomasz Gregorczyk

Tomasz Gregorczyk Product Manager

Temat: wakacje.pl

Małgorzata H.:
czy ktoś wybrał sie w podróż z internetowego biura wakacje.pl? Mają atrakcyjne wycieczki ,ceny różnią sie od inncyh biur zarówno internetowych jak i lokalnych-nie chcę wtopić! Będę wdzięczna za opinie.Są w PIT ale to nie wszystko...
Pisalem juz o tym kiedys, jesli zalezy Ci na dobrych cenach i pewnosci ze oferta ktora zamawiasz faktycznie jest dostepna (to ze na stronach wakacje.pl, travelplanet.pl sa nic nie znaczy, bazy sa aktualizowane co jakis czas), dzwon bezposrednio do biur podrozy.
Tomasz Gregorczyk

Tomasz Gregorczyk Product Manager

Temat: wakacje.pl

Paweł Z.:
Skorzystałem w tym roku po raz pierwszy z wakacje.pl.
Wycieczka w 95 % była zgodnie z opisami na ich stronie.
Byliśmy w Tunezji więc o pewnych rzeczach o hotelu mogli nie mieć pojęcia. Jak to czasem bywa w krajach arabskich jutro jest ich dewizą życiową.
Problemem jest tylko fakt, że do końca nie wiadomo kto jest tour operatorem. Dlatego też lepiej przy rezerwacji zastrzec sobie tych, których nie lubimy :)
Gdzie byles w Tunezji? :)
Jacek B.

Jacek B. fotograf, bakutis.pl

Temat: wakacje.pl

Małgorzata H.:
czy ktoś wybrał sie w podróż z internetowego biura wakacje.pl? Mają atrakcyjne wycieczki ,ceny różnią sie od inncyh biur zarówno internetowych jak i lokalnych-nie chcę wtopić! Będę wdzięczna za opinie.Są w PIT ale to nie wszystko...


przede wszystkim wakacje.pl (tak ja też travelplanet.pl czy inne) to nie jest biuro podróży tylko pośrednik sprzedający oferty ze wszystkich możliwych biur podróży, z którymi mają podpisane umowy, możesz kupić za ich pośrednictwem ofertę TUI, Neckermanna, a możesz też kupić jakiegoś mało znanego niepewnego biura (choć oni zrywają umowy z biurami nie wywiązującymi się z warunków wyjazdu zawartych w umowie) więc zawsze warto najpierw zadzwonić i zapytać jakiego biura jest interesująca cię oferta

a co do kupowania wczasów przez internet - od 5 lat to robię i nic nadzwyczajnego mnie nie spotkało z tego powodu, że w ten sposób kupowałem wyjazdy

--

Pozdrawiam. Jacek Bakutis

http://bakutis.pl
http://poznan4u.pl
http://foto.poznan4u.com.pl

konto usunięte

Temat: wakacje.pl

Ja korzystałam z wakacje.pl trzykrotnie.
Byłam bardzo zadowolona.
Ola Ż.

Ola Ż. Poszukująca własnej
drogi :-)

Temat: wakacje.pl

Tak, ja korzystałam, spzedali oferte open travel w zeszlym roku i nie chcieli zdradzic jakie to biuro zanim nie zaplacilam, mozecie sie domyslac czy pojechalam...

Temat: wakacje.pl

Gdzie byles w Tunezji? :)

W hotelu skanes el hana.
W tygodniu w którym trafiliśmy żarcie było monotonne. Ci którzy byli tydzień wczesniej mówili, że było dużo lepsze.
W trakcie pobytu było kilka awarii m.in klima wysiadła(ci którzy mieli klimę, bo byli tacy, którzy nie mieli jej przez cały tydzień), rury z wodą pękły, piękny wodospad z trzeciego piętra aż do holu :), trwał mały przedsezonowy remoncik, plaża nie była sprzątana itd.
Za tygodniowy pobyt all inclusive za 1000 zł od osoby odpowiada to powyższym wygodom :)
A my jechaliśmy z naszym 2 letnim synkiem i było wszystko to co mu było potrzebne, woda, piasek, animacje dla dzieci.

konto usunięte

Temat: wakacje.pl

Tomasz G.:
Małgorzata H.:
czy ktoś wybrał sie w podróż z internetowego biura wakacje.pl? Mają atrakcyjne wycieczki ,ceny różnią sie od inncyh biur zarówno internetowych jak i lokalnych-nie chcę wtopić! Będę wdzięczna za opinie.Są w PIT ale to nie wszystko...
Pisalem juz o tym kiedys, jesli zalezy Ci na dobrych cenach i pewnosci ze oferta ktora zamawiasz faktycznie jest dostepna (to ze na stronach wakacje.pl, travelplanet.pl sa nic nie znaczy, bazy sa aktualizowane co jakis czas), dzwon bezposrednio do biur podrozy.

to niestety jest bardzo duże uproszczenie - aktualizacja danych na stronach portali jest zdecydowanie częstsza niż aktualizacja danych na stronach biur podróży (w większości przypadków), poza tym cena zgodnie z ustawą o turystyce MUSI być taka sama w biurze i w portalu, a jak biuro daje zniżkę, to jest nieuczciwe. A przede wszystkim - doświadczenie (nie tylko moje) pokazuje, że pracownicy portali mają duuużo większą wiedzę na temat tego co sprzedają, niż organizatorzy wycieczek.

konto usunięte

Temat: wakacje.pl

i (choć nie powinienem :)) ) - wakacje.pl polecam
Andrzej Budnik

Andrzej Budnik linencjonowany pilot
dronów UAV, pilot
wycieczek
incentiv...

Temat: wakacje.pl

Co to znaczy, że agent turystyczny, bo takim jest wakacje.pl travelplanet.pl etc. nie chce ZDRADZIĆ, kto jest touroperatorem. To jest ich psi obowiązek. Niestety wakacje.pl odstają w statystykach od swojego najgroźniejszego konkurenta i zeszli trochę z jakości kosztem statystyk właśnie. No cóż, rynek zweryfikuje czy postąpili dobrze.
Ola Ż.

Ola Ż. Poszukująca własnej
drogi :-)

Temat: wakacje.pl

Moze pracownik mial przykazane jesli chodzi o Open Travel ze ma nie mowic, a nam zalezalo na tej konkretnej imprezie..
Maciej Wolski

Maciej Wolski Mobile Product
Manager

Temat: wakacje.pl

To czy kupisz wycieczke w Wakacje.pl czy w Travelplanet.pl czy w jednym z setek portali turystycznych nie ma zadnego znaczenia.

Dlaczego? Poniewaz wszystkie te oferty prezentowane i rezerwowane sa w tych samych systemach rezerwacyjnych! To sa tylko posrednicy. Naprawde myslicie, ze ktokolwiek z Wakacje.pl interesowal sie jak jest w hotelach, w ktorych lokowani sa klienci? To jest zadanie touroperatora. Natomiast posrednik moze jedynie ograniczac sie do renomowanych kontrahentow, ktorzy dbaja o jakosc uslug.

Co wiecej opisy, ktore znajdziecie na stronach pochodzą w większości od touroperatorów. Jedynie nieliczni decydują się na samodzielne opisywanie obiektów/wycieczek.

Czym wiec sa wszystkie portale turystyczne? Uczestnikami swoistych programow partnerskich, ktore wrazenie lepszej jakosci obslugi uzyskuja dzieki lepiej zorganizowanej stronie internetowej (zrealizowanej za wieksze pieniadze) oraz wykwalifikowanej telefonicznej obsludze klienta.

Reszta jest ta sama wszedzie. Wasz komfort nie zalezy od tego przez jaki portal zamowicie wycieczke, tylko od losu - o ile nie jedziecie do 5gwiazdkowego renomowanego hotelu gdzie wszystko zawsze jest dopiete na ostatni guzik. Warto po prostu poszperac w internecie na temat danego hotelu czy wycieczki i poznac opinie ludzi, ktorzy korzystali z danej uslugi.

Ja w kwietniu bylem w Chinach na wycieczce zakupionej w EasyGo.pl, touroperatorem teoretycznie bylo EccoHoliday a faktycznie chinskie biuro podrozy. I tak naprawde to od tego biura zalezalo wszystko. Wypadlo rewelacyjnie, znacznie lepiej niz gdyby organizowali to Polacy. Pani z obslugi klienta zapewniala o tym, ze na miejscu bedzie polski rezydent, poniewaz leci wiecej Polakow.
Na miejscu bylismy tylko my... oraz chinska przewodniczka, ktora teraz jest moja dobra znajoma. Rola dwoch polskich firm ograniczala sie do posrednictwa. Nie dbali praktycznie o nic. Nawet kazali zabrac pieniadze na wstepy, a okazalo sie ze sa w cenie imprezy i placono za nas.

Wniosek: ludzie z portali nie maja pojecia o ofertach. Stwarzaja tylko takie wrazenie, jednoczesnie dbajac o to, aby klient czul sie profesjonalnie obsluzony.

Jedyne co maja te portale to baza terminow i obiektow/wycieczek zaimportowana z roznorakich systemow rezerwacyjnych.

Skad to wiem? Pracuje nad takimi rozwiazaniami kazdego dnia w pracy ;)

Pozdrawiam,
Maciek

konto usunięte

Temat: wakacje.pl

Maciej W.:
To czy kupisz wycieczke w Wakacje.pl czy w Travelplanet.pl czy w jednym z setek portali turystycznych nie ma zadnego znaczenia.

Dość odważne stwierdzenie - równie dobrze można by powiedzieć, że nieważne, czy kupię marchewkę od sprawdzonego sprzedawcy, czy pakowaną w folię w hipermarkecie.. Niby ta sama marchewka, a jednak inna. Agencje turystyczne "uliczne" też oferują ten sam produkt, ale czy można powiedzieć, że nie ma znaczenia, w której kupię wczasy? Przy zakupie produktów takich jak wczasy (ale też telewizory, komputery itp.) największe znaczenie ma tak naprawdę solidny doradca, który pomoże dobrać produkt do naszych oczekiwań. Sprzedać COKOLWIEK może owszem każdy, ale nie chciałbym być klientem który płaci ciężkie pieniądze za COKOLWIEK.
Naprawde myslicie, ze ktokolwiek z Wakacje.pl interesowal sie jak jest w hotelach, w ktorych lokowani sa klienci? To jest zadanie touroperatora. Natomiast posrednik moze jedynie ograniczac sie do renomowanych kontrahentow, ktorzy dbaja o jakosc uslug.

Prawdą jest, że to touroperator jest odpowiedzialny za jakość usług, ale grubą przesadą jest stwierdzenie, że pracownicy portali nie wiedzą co sprzedają. Większość klientów, którzy są niezadowoleni z wczasów, winą obarczają pośrednika, u którego wczasy kupili, a nie organizatora. I to POŚREDNIK będzie potem szkalowany na różnych forach, mimo że w większości przypadków będzie Bogu ducha winny. I jest to jeden (wcale nie najważniejszy) z powodów, dla których pracownicy portali dużą część swojego czasu pracy spędzają na szkoleniach, wyjazdach studyjnych i poznawaniu produktu.
Co wiecej opisy, ktore znajdziecie na stronach pochodzą w większości od touroperatorów. Jedynie nieliczni decydują się na samodzielne opisywanie obiektów/wycieczek.

A wie Pan Panie Maćku, czym grozi SAMODZIELNE opisywanie obiektów/wycieczek w świetle obowiązującej ustawy o turystyce? To, że hotel udostępnia np. widok na morze w 90% pokoi, nie oznacza że dany polski touroperator nie zakontraktował 10% pokoi bez tego widoku. A potem klient przyjeżdża i mówi 'Szanowni Państwo, na Waszej stronie było napisane że pokoje maja widok na morze, a my mieliśmy widok na śmietnik!'. I kto za to płaci? :) Oczywiście POŚREDNIK, bo opis hotelu nie zgadzał się z opisem dostarczonym przez touroperatora.
Reszta jest ta sama wszedzie. Wasz komfort nie zalezy od tego przez jaki portal zamowicie wycieczke, tylko od losu - o ile nie jedziecie do 5gwiazdkowego renomowanego hotelu gdzie wszystko zawsze jest dopiete na ostatni guzik. Warto po prostu poszperac w > internecie na temat danego hotelu czy wycieczki i poznac opinie ludzi, ktorzy korzystali z danej uslugi.

Na dowolnym forum turystycznym znajdzie Pan skrajnie różne opinie na temat danego hotelu. I nie zawsze będą one spowodowane tym, że ktoś chciał się wyżyć. Przykład - w krajach takich jak Egipt czy Tunezja, włożenie kilku dolarów do paszportu podczas kwaterowania w hotelu może zdecydować o tym, czy pokój który dostaniemy będzie na piątkę z plusem, czy na tróję. I mimo, że klientów się o tym w większości przypadków informuje, to jednak część z nich traktuje takie praktyki jako wymuszanie dodatkowych kosztów (a nie jako lokalny zwyczaj) i potem wypisuje na forach, że kolega dostał super pokój a oni nie. Przykładów można by mnożyć.

Wniosek: ludzie z portali nie maja pojecia o ofertach. Stwarzaja tylko takie wrazenie, jednoczesnie dbajac o to, aby klient czul sie profesjonalnie obsluzony.

Jedyne co maja te portale to baza terminow i obiektow/wycieczek zaimportowana z roznorakich systemow rezerwacyjnych.

Skad to wiem? Pracuje nad takimi rozwiazaniami kazdego dnia w pracy ;)

Pozdrawiam,
Maciek

To chyba zbyt daleko idący wniosek na podstawie jednej wycieczki do Chin (które swoją drogą są bardzo specyficzne jeżeli chodzi o turystykę zorganizowaną)? I generalnie ma Pan dość niestandardowe podejście jak na przedstawiciela firmy dostarczającej rozwiązania technologiczne dla POŚREDNIKÓW turystycznych...

pozdrawiam
ŁM
Maciej Wolski

Maciej Wolski Mobile Product
Manager

Temat: wakacje.pl

Panie Łukaszu,

Oczywiście jeżeli ktoś potrzebuje doradcy w tym, jakie miejsce lub jaki hotel bardziej mu się podoba - to wtedy ma znaczenie z usług jakiego pośrednika korzystamy. ;)

Osobiście nie korzystałem nigdy z porad pracowników jakiegokolwiek biura podróży, ponieważ nie sądzę aby ktoś wiedział lepiej czego pragnę. Stąd moja subiektywna opinia. Internet umożliwia odnalezienie ofert z lokalizacji, które nam odpowiadają oraz ich sortowanie np. wg ceny jeżeli ma ona dla kogoś kluczowe znaczenie. Ze szczegolami oferty zapoznaje sie na stronach touroperatora.

Dwa razy zdarzylo mi sie zapytac o cos obsluge klienta i to raczej z tych "duzych" portali i w obu przypadkach odpowiedz miala niewiele wspolnego z rzeczywistoscia. Nie moge powiedziec, ze in minus. Moze po prostu takze w tej kwestii mam w zyciu szczescie.

Myślę, że sklepy komputerowe lub RTV w których pracują naprawdę solidni doradcy należą do rzadkości. Dobrzy informatycy nie pracują w sklepach komputerowych. Zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę warunki płacowe. Ostatnio naprawiałem sieć w jednym ze sklepów komputerowych, w którym dokonywałem zakupu. :)

Wracając jednak do turystyki czy jeżeli wycieczki do Chin organizuje EccoHoliday to czy ma jakieś znaczenie czy zakupię ją w Easygo, Wakacje.pl czy Travelplanet? Koniec końców odbiorę bilet na lotnisku od pracownika EccoHoliday. Ja wspomnienia zbieram w czasie pobytu za granicą a nie podczas rezerwacji.

Niefortunnie sformułowałem myśl. Zdanie powinno brzmieć - "myślicie że ktokolwiek sprawdzał jak jest obecnie w hotelach w ktorych lokowani sa klienci?". Sprzedawcy muszą orientować się w ofercie, aby móc ją sprzedać. To prawda, z pewnością często jeżdżą na szkolenia - technik sprzedaży. Bo tak naprawdę to co możnaby wynieść ze szkolenia dla pracowników biura podróży? Jak ocenić gdzie jest ładniejszy pokój kilka tysięcy km stąd? Gdzie mocniej świeci Słońce czy jak sprawdzić na odległość czy klient będzie zadowolony z pobytu w danym obiekcie? Bo co to znaczy HB czy All Inclusive chyba nie muszą dowiadywać się na szkoleniach. Można za to dowiedzieć się jak komunikować się z potencjalnym klientem, jak obsługiwać aby czuł że się o niego dba, w jaki sposób radzić sobie w określonych sytuacjach, jak sprzedawać więcej.

Jeśli chodzi o samodzielne opisywanie ofert miałem na myśli to, że nawet opisy nie różnią się od siebie na poszczególnych portalach. I nie mam tu na myśli danych o widoku na morze, ale subiektywne opisy o pięknej piaszczystej plaży identyczne słowo w słowo. Wie Pan zapewne czym są systemy: Merlin, Sart, Sykon, Travella...

Raz mialem problemy z lazienka w pokoju - zglosilem to do rezydenta. Pokoj zmieniono bez wreczania dolarow do reki. Mysle, ze jakosc obslugi na miejscu zalezy od personelu a nie od rad doradcow biura podrozy. A co za tym idzie od tego czy hotelowej zalodze zalezy na zadowoleniu klienta czy nie. Ja w Chinach mialem dostac 3* hotel okazalo sie ze byl to 4* ktory komfortem i wystrojem wnetrz nie ustepowal najlepszym warszawskim hotelom, nie mowiac o jedzeniu. Nikomu dolarow rowniez nie wreczalem. W Egipcie natomiast zaprzyjaznilem sie z obsluga zarowno w Sharm el Sheikh jak i Hurghadzie. Z obu hoteli rowniez jak najbardziej bylem zadowolony. Moglem trafic gorzej, ale czy jakiekolwiek znaczenie mial wybor posrednika? Za kazdym razem byl inny.

Panie Łukaszu, ma Pan w ofercie wyjazd do Egiptu z zakwaterowaniem w hotelu w którym byłem. Jestem ciekaw czy komuś z obsługi klienta znane są pewne istotne szczegóły, których nie da się stwierdzić bez odwiedzenia tego miejsca...

Moja wypowiedź jest całkowicie prywatna. Nie szkaluję, ani nie mówię złego słowa o biurach podróży. Być może godzina w której pisałem wcześniejszego posta sprawiła, że nie do końca przekazałem to co miałem na myśli. Ja korzystałem z usług internetowego biura podróży, na którego stronie najwygodniej wyszukiwało mi się oferty. Wspomniana marchewka jednak była taka sama jak w innych portalach. ;)

Serdecznie pozdrawiam i życzę sukcesów w prowadzeniu biura. Zwłaszcza, że sprawia Pan wrażenie osoby chętnej do nieustannego dbania o profesjonalizm własnych działań.

PS. Firma, w której pracuję obsługuje również touroperatorów. Moja wypowiedź była reakcją na pytanie osoby, która zastanawiała się jaki portal wybrać, by "nie wtopić".
Wnioski z wcześniejszego posta powinny być następujące: za jakość wycieczki odpowiada touroperator, więc u niego uzyskuj odpowiedzi. Chyba, że masz zaufanych doradców w jakimś biurze podróży. Pośrednicy są tylko pośrednikami, ale całe szczęście że są i można wybrać najwygodniejszą dla siebie stronę i wybierać spośród ofert bardzo wielu touroperatorów w jednym miejscu.
Ola Ż.

Ola Ż. Poszukująca własnej
drogi :-)

Temat: wakacje.pl

Hm.. w Oasis Tours nowi sprzedawcy jezdża w ramach szkolenia do hoteli ktore potem sprzedają..
Maciej Wolski

Maciej Wolski Mobile Product
Manager

Temat: wakacje.pl

Pani Olu,

Oasis Tours jest touroperatorem. Dla takiej firmy nie jest problemem zabrać swoich pracowników do miejsc, które obejmują ich ofertę.

Myślę, że w przypadku portali sprzedających wycieczki wielu touroperatorów wysłanie pracowników do każdego z tysięcy obiektów stanowiłoby problem. Oni nie mają umów z hotelami, nie mają umów na czarterowanie samolotów.

konto usunięte

Temat: wakacje.pl

Maciej W.:
Panie Łukaszu,

Oczywiście jeżeli ktoś potrzebuje doradcy w tym, jakie miejsce lub jaki hotel bardziej mu się podoba - to wtedy ma znaczenie z usług jakiego pośrednika korzystamy. ;)

Osobiście nie korzystałem nigdy z porad pracowników jakiegokolwiek biura podróży, ponieważ nie sądzę aby ktoś wiedział lepiej czego pragnę. Stąd moja subiektywna opinia. Internet umożliwia odnalezienie ofert z lokalizacji, które nam odpowiadają oraz ich sortowanie np. wg ceny jeżeli ma ona dla kogoś kluczowe znaczenie. Ze szczegolami oferty zapoznaje sie na stronach touroperatora.

Dwa razy zdarzylo mi sie zapytac o cos obsluge klienta i to raczej z tych "duzych" portali i w obu przypadkach odpowiedz miala niewiele wspolnego z rzeczywistoscia. Nie moge powiedziec, ze in minus. Moze po prostu takze w tej kwestii mam w zyciu szczescie.

Myślę, że sklepy komputerowe lub RTV w których pracują naprawdę solidni doradcy należą do rzadkości. Dobrzy informatycy nie pracują w sklepach komputerowych. Zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę warunki płacowe. Ostatnio naprawiałem sieć w jednym ze sklepów komputerowych, w którym dokonywałem zakupu. :)

Wracając jednak do turystyki czy jeżeli wycieczki do Chin organizuje EccoHoliday to czy ma jakieś znaczenie czy zakupię ją w Easygo, Wakacje.pl czy Travelplanet? Koniec końców odbiorę bilet na lotnisku od pracownika EccoHoliday. Ja wspomnienia zbieram w czasie pobytu za granicą a nie podczas rezerwacji.

Niefortunnie sformułowałem myśl. Zdanie powinno brzmieć - "myślicie że ktokolwiek sprawdzał jak jest obecnie w hotelach w ktorych lokowani sa klienci?". Sprzedawcy muszą orientować się w ofercie, aby móc ją sprzedać. To prawda, z pewnością często jeżdżą na szkolenia - technik sprzedaży. Bo tak naprawdę to co możnaby wynieść ze szkolenia dla pracowników biura podróży? Jak ocenić gdzie jest ładniejszy pokój kilka tysięcy km stąd? Gdzie mocniej świeci Słońce czy jak sprawdzić na odległość czy klient będzie zadowolony z pobytu w danym obiekcie? Bo co to znaczy HB czy All Inclusive chyba nie muszą dowiadywać się na szkoleniach. Można za to dowiedzieć się jak komunikować się z potencjalnym klientem, jak obsługiwać aby czuł że się o niego dba, w jaki sposób radzić sobie w określonych sytuacjach, jak sprzedawać więcej.

Jeśli chodzi o samodzielne opisywanie ofert miałem na myśli to, że nawet opisy nie różnią się od siebie na poszczególnych portalach. I nie mam tu na myśli danych o widoku na morze, ale subiektywne opisy o pięknej piaszczystej plaży identyczne słowo w słowo. Wie Pan zapewne czym są systemy: Merlin, Sart, Sykon, Travella...

Raz mialem problemy z lazienka w pokoju - zglosilem to do rezydenta. Pokoj zmieniono bez wreczania dolarow do reki. Mysle, ze jakosc obslugi na miejscu zalezy od personelu a nie od rad doradcow biura podrozy. A co za tym idzie od tego czy hotelowej zalodze zalezy na zadowoleniu klienta czy nie. Ja w Chinach mialem dostac 3* hotel okazalo sie ze byl to 4* ktory komfortem i wystrojem wnetrz nie ustepowal najlepszym warszawskim hotelom, nie mowiac o jedzeniu. Nikomu dolarow rowniez nie wreczalem. W Egipcie natomiast zaprzyjaznilem sie z obsluga zarowno w Sharm el Sheikh jak i Hurghadzie. Z obu hoteli rowniez jak najbardziej bylem zadowolony. Moglem trafic gorzej, ale czy jakiekolwiek znaczenie mial wybor posrednika? Za kazdym razem byl inny.

Panie Łukaszu, ma Pan w ofercie wyjazd do Egiptu z zakwaterowaniem w hotelu w którym byłem. Jestem ciekaw czy komuś z obsługi klienta znane są pewne istotne szczegóły, których nie da się stwierdzić bez odwiedzenia tego miejsca...

Moja wypowiedź jest całkowicie prywatna. Nie szkaluję, ani nie mówię złego słowa o biurach podróży. Być może godzina w której pisałem wcześniejszego posta sprawiła, że nie do końca przekazałem to co miałem na myśli. Ja korzystałem z usług internetowego biura podróży, na którego stronie najwygodniej wyszukiwało mi się oferty. Wspomniana marchewka jednak była taka sama jak w innych portalach. ;)

Serdecznie pozdrawiam i życzę sukcesów w prowadzeniu biura. Zwłaszcza, że sprawia Pan wrażenie osoby chętnej do nieustannego dbania o profesjonalizm własnych działań.

PS. Firma, w której pracuję obsługuje również touroperatorów. Moja wypowiedź była reakcją na pytanie osoby, która zastanawiała się jaki portal wybrać, by "nie wtopić".
Wnioski z wcześniejszego posta powinny być następujące: za jakość wycieczki odpowiada touroperator, więc u niego uzyskuj odpowiedzi. Chyba, że masz zaufanych doradców w jakimś biurze podróży. Pośrednicy są tylko pośrednikami, ale całe szczęście że są i można wybrać najwygodniejszą dla siebie stronę i wybierać spośród ofert bardzo wielu touroperatorów w jednym miejscu.

Panie Macieju, w przypadku, kiedy wybiera sobie Pan sam wczasy, bez pomocy doradców - zgadzam sie z Panem w niemal 100% :) Ja sam bardzo rzadko korzystam z usług biur podróży, ponieważ cenię sobie samodzielność w planowaniu wolnego czasu. Jednak większość klientów (na moje szczęście :) ) oczekuje od sprzedawcy właśnie porady - oni i tak sami wybiorą odpowiednią opcję, ale oczekują, że jako doradca przedstawię im wybór najbardziej odpowiednich propozycji.

A co do szczegółów dotyczących poszczególnych ofert - oczywiście, nikt nie jest w stanie być wszędzie i widzieć wszystkiego i z tym się zgadzam. Ale staramy się wiedzieć jak najwięcej :)

pozdrawiam serdecznie
ŁM



Wyślij zaproszenie do