Koti Róży

Koti Róży Student, Liceum im.
C.K.N.

Temat: siła niskich dźwięków w śpiewie operowym

Witam. Pytanie odnoszę głównie do osób specjalizujących się w śpiewie klasycznym, ale nie tylko. Otóż mam pytanie. Mam 15 lat i od pewnego czasu uczę się śpiewać właśnie operowo. Jednakże nie potrafię płynnie przechodzić z rejestru głowowego na piersiowy. Czy wie ktoś może, jak to wyćwiczyć?
Ewa R.

Ewa R. OTC trader

Temat: siła niskich dźwięków w śpiewie operowym

Koti R.:
Witam. Pytanie odnoszę głównie do osób specjalizujących się w śpiewie klasycznym, ale nie tylko. Otóż mam pytanie. Mam 15 lat i od pewnego czasu uczę się śpiewać właśnie operowo. Jednakże nie potrafię płynnie przechodzić z rejestru głowowego na piersiowy. Czy wie ktoś może, jak to wyćwiczyć?

Witaj. Sama uczę się śpiewać operowo od niedawna - 9 miesięcy,
więc nie mam oczywiście na ten temat dużej wiedzy, ale...
Jak zapewne zauważyłaś, jest to długi, żmudny, trudny i skomplikowany proces,
gdzie niestety nie da się nic zrobić że się tak wyrażę na skróty.
Słuchaj po prostu swojego nauczyciela, a z czasem się na pewno nauczysz.
Mnie też dość ciężko przechodzi się z górnego rejestru na niższy, z dołu z górę o wiele łatwiej.

A długo się już uczysz śpiewać? Jaki masz głos?
Koti Róży

Koti Róży Student, Liceum im.
C.K.N.

Temat: siła niskich dźwięków w śpiewie operowym

Dysponuję mezzosopranem. Chodzę 4 rok do szkoły muzycznej, gdzie uczęszczam na zajęcia chóru. Niestety, uczymy się tam grupowo, a moja nauczycielka śpiewu jest przy okazji dyrektorką szkoły muzycznej, więc nie ma czasu na dodatkowe lekcje, tylko tyle, że daje mi wskazówki. Uczę się śpiewać od 3 lat a operowo od jakiś 3, 4 miesięcy :)
Ewa R.

Ewa R. OTC trader

Temat: siła niskich dźwięków w śpiewie operowym

Koti R.:
Dysponuję mezzosopranem. Chodzę 4 rok do szkoły muzycznej, gdzie uczęszczam na zajęcia chóru. Niestety, uczymy się tam grupowo, a moja nauczycielka śpiewu jest przy okazji dyrektorką szkoły muzycznej, więc nie ma czasu na dodatkowe lekcje, tylko tyle, że daje mi wskazówki. Uczę się śpiewać od 3 lat a operowo od jakiś 3, 4 miesięcy :)

Kurczę, sama dopiero się uczę, a każdy śpiewak jest inny, także potraktuj
moją "radę" z dużym dystansem. Z moich obserwacji wiem, że przejście z
wysokiego rejestru w niski "robi się" "mięśniami" podniebienia, zmianą rozwarcia.

Powiem Ci, co u mnie W MIARĘ się sprawdza. Śpiewam wysoko, a za chwilę
nisko, np f2 c1, nagrywam na dyktafon i sprawdzam, czy i jak wyszło.

Czy działa rejestr piersiowy, sprawdzam trzymając się za mostek - jeśli drga,
znaczy że ok. Tylko może się zrobić czasem "za głęboko". Ja mam ten luksus, że
poprawia mnie nauczycielka.

Z tym tylko, że pewnie już to wiesz. Musisz znaleźć "kierunek" dźwięku.
Koti Róży

Koti Róży Student, Liceum im.
C.K.N.

Temat: siła niskich dźwięków w śpiewie operowym

Ten przykład ćwiczenia, który mi podałaś super się sprawdza! Teraz próbuję na dźwiękach a1 i a małe itd. Widać poprawę, dzięki :)



Wyślij zaproszenie do