Temat: Olej 5w30 a 5w40

po mimo sporych różnic w olejach pod względem różnych dodatków, tudzież ekologii , filtrów cząstek stałych, oleje longlife etc etc
Oczywiście wiadomą jest iż olej powinno dopierać się według specyfikacji danego producenta

Natomiast w tym przypadku pytanie jest o lepkość oleju, który będzie lepiej się sprawdzał w podkręconej jednostce grupy VAG

Czy dobrze rozumuję iż olej 5W40 będzie lepszy przy czasami mocnym "butowaniu" zawirusowanego TDI niżeli 5W30?

konto usunięte

Temat: Olej 5w30 a 5w40

Przy wyzszych temperaturach lepszy 5w40.
Porownaj sobie lepkosc, temperature zaplonu itp itd.
http://www.ngi.com.pl/shell/DataSheets/MSDS/Helix_Dies...
http://www.ngi.com.pl/shell/DataSheets/MSDS/Helix_Dies...
Wszystko zalezy jak dlugie jest to butowanie.

ps. shell to akurat przyklad bo do tego znalazlem parametry.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Olej 5w30 a 5w40

Jaki masz silnik? Sam będę jeździł podkręconym TDI na 180-200 ps i szukam dobrego oleju.
Zapewne jak wiesz do pompo-wtrysków masz normę 505.01 i w większości są to oleje o lepkości 5w40. Alternatywą może być olej 5w50 spełniający norę 505.00. Np na tym 505.00 jeździł Masters.( olej nie jest zalecany do silników na pompo wtryskach)

W przypadku 5w30 z normą 507.00 jeżeli można jeździć na 5w40 505.01 to ten olej byłby lepszy, przy modzonym TDI, gdyż charakteryzuję się wyższa lepkością przy 100 stopniach. Jeśli masz DPFa...albo lejesz 5w30 507.00 , albo pozbywasz sie DPFa..

Dużo osób jeżdżących mocnymi TDI PD leje Motula Specyfica..
Castrol za to ma złe opinie, podobno zostawia niezły syf w silniku.
Sam zostanę przy Motulu , rozważam też montaż chłodnicy oleju.Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 22.02.10 o godzinie 19:00

Temat: Olej 5w30 a 5w40

a więc ;]

Castrol to jednak bdb olej
SLX Profesional (serwisy go leją, bańki po 1l,60,208) na allegro można kupić, najlepiej w oilcenter lub G4garage wszystko z wrocka , oryginały na fakture.
Godny polecenia do PD jest również Castrol TXT 5w40
Bzdurą jest iż Castrol zostawia syf chyba że zły olej jest dobrany do danego silnika lub jakaś podróba...
Np. Castrola SLXa 5W30 jest bodajże z 5 rodzajów, różnią się składem estrów (dodatków), substancji czyszczących...
Motul Specifik 505 5W40 - jest najpopularniejszym olejem do PD tej marki - i takim właśnie olejem zalałem swojego klekota
Z doświadczeń tunerów wynika iż po zastosowaniu oleju Motul spada temperatura oleju o kilka stopni - co wpływa raczej pozytywnie na wysilony silnik...

Słyszałem też opinie... jeśli auto jeżdziło na longlifie castrola to lepiej lać ten sam olej do końca. Gdyż jeśli zalejesz inny olej z innymi dodatkami, może rozczelnić silnik, wypłukać etc

Obecnie posiadam Passata B6 2006 highline+pakiet sportline 1.9tdi 105KM bez DPFu(taki się trafił za dobre pieniądze - to kupiłem) przebieg 200tys :] (poleasingowy, serwisowany do końca na oleju 5W30 Castrola SLX Longlife co 30tys wymiana) i silnik według wrocławskiego tunera, igła, po mimo takiego przebiegu. Udało się go podkręcić na 150KM i bezpieczne dla dwumasu 320NM (program bez kopcenia) i lata - co się nie zawsze udawało w tych silnikach nawet z mniejszym przebiegiem, świadczy o tym stan silnika, pompowtrysków i turbo...

Zalałem motula specifica 5W40 505 gdyż sądzę iż lepiej będzie się sprawdzał przy butowaniu silnika w mieście jak i na trasie z wyższymi prędkościami gdyż skrzynia 5 biegowa...- co za tym idzie wyższa temperatura...Patryk Buczek edytował(a) ten post dnia 23.02.10 o godzinie 12:25
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Olej 5w30 a 5w40

Takie 150 ps to normalny bezpieczny program.
A co do castrola mam inne zdanie..

konto usunięte

Temat: Olej 5w30 a 5w40

kiedyś zalałem Castrola (jakiś półsyntetyk) do silnika benzynowego 2,0T. Trochę pałowania i po 5kkm olej nie nadawał się do użytku. Aż w serwisie byli zaskoczeni.
Potem zalałem Motula 15W50 i było git. Olej się grzeje głównie podczas jazdy z wolnymi prędkościami ale w górnym zakresie obrotów - miałem u siebie wskaźnik temperatury i najwyższe osiągałem jak latałem bokami na 2 biegu. Jazda poza miastem w zakresie 140-160 nie była w stanie zagrzać oleju nawet mimo częstego wyprzedzania na pełnym ogniu. na 2-3 biegu.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Olej 5w30 a 5w40

Marek S.:
kiedyś zalałem Castrola (jakiś półsyntetyk) do silnika benzynowego 2,0T. Trochę pałowania i po 5kkm olej nie nadawał się do użytku. Aż w serwisie byli zaskoczeni.
Potem zalałem Motula 15W50 i było git. Olej się grzeje głównie podczas jazdy z wolnymi prędkościami ale w górnym zakresie obrotów - miałem u siebie wskaźnik temperatury i najwyższe osiągałem jak latałem bokami na 2 biegu. Jazda poza miastem w zakresie 140-160 nie była w stanie zagrzać oleju nawet mimo częstego wyprzedzania na pełnym ogniu. na 2-3 biegu.

Nie dziw się taki półsyntetyki nie jest olejem do takiej jazdy.
Zaś 15w50 Motula ma pewnie bazę kilku estrów i dość duży współczynnik lepkości.Jest to produkt przeznaczony do właśnie takich celów jak używałeś auta.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Olej 5w30 a 5w40

Marcin Chruślak:
Marek S.:
kiedyś zalałem Castrola (jakiś półsyntetyk) do silnika benzynowego 2,0T. Trochę pałowania i po 5kkm olej nie nadawał się do użytku. Aż w serwisie byli zaskoczeni.
Potem zalałem Motula 15W50 i było git. Olej się grzeje głównie podczas jazdy z wolnymi prędkościami ale w górnym zakresie obrotów - miałem u siebie wskaźnik temperatury i najwyższe osiągałem jak latałem bokami na 2 biegu. Jazda poza miastem w zakresie 140-160 nie była w stanie zagrzać oleju nawet mimo częstego wyprzedzania na pełnym ogniu. na 2-3 biegu.

Nie dziw się taki półsyntetyki nie jest olejem do takiej jazdy.
Zaś 15w50 Motula ma pewnie bazę kilku estrów i dość duży współczynnik lepkości.Jest to produkt przeznaczony do właśnie takich celów jak używałeś auta.
Np modele "M" BMW podobno mogą tylko jeździć na Castrolu..

Temat: Olej 5w30 a 5w40

Mniejsze osady na silniku u mnie po olejach Neste . Na targach motoryzacyjnych ich spotkałem może rok temu. Zainteresowało mnie stoisko, ludzie znali się na rzeczy. Można pogadać nawet o skomplikowanych aspektach pracy silnika i optymalizacji olejów. Pozdrawiam.
Sebastian Wroni

Sebastian Wroni Account Manager,
Własna działaność

Temat: Olej 5w30 a 5w40

Odnośnie poszukiwań najwyższej jakości w zakresie olejów motocyklowych, czy samochodowych to polecam także sprawdzić ofertę przygotowaną przez Dbam To Mam https://dbamtomam.pl/143-10w50 gdzie sam zamawiałem je również z całą potrzebną chemią do mojego auta. Pełne wsparcie obsługi, terminowość realizacji i brak problemów co do poziomu obsługi, która jest w stanie realnie pomóc w znalezieniu jak najlepszej jakości.
Paweł Mosek

Paweł Mosek pilot wycieczek
zagranicznych,
Własna działaność

Temat: Olej 5w30 a 5w40

Przede wszystkim jeżeli zabieracie się za poszukiwania wysokiej jakości olejów przekładniowych, silnikowych, ale również smarów do maszyn i różnych typów silników samochodowych to zdecydowanie mogę polecić Wam do sprawdzenia ofertę MobiOleje u których będziecie mogli liczyć na profesjonalizm obsługi, terminowość realizacji i możliwość zakupu także większych pojemności. Zerknij tutaj https://mobiloleje.pl/38-oleje-przekladniowe i koniecznie dajcie znać jakie kroki ostatecznie podjęliście w tym zakresie.
Daria Narewska

Daria Narewska Własna działaność

Temat: Olej 5w30 a 5w40

Przede wszystkim jeżeli jesteście teraz na etapie poszukiwań wysokie jakości olejów i smarów samochodowych oraz przemysłowych to według mnie zdecydowanie warto skontaktować się z firmą Mobipol https://www.mobipol.pl/ Do tej pory nigdy nie mieliśmy najmniejszych zastrzeżeń do współpracy, ceny adekwatne do jakości. Jednocześnie dotrzymują wszystkich ustaleń odnośnie terminów oraz wydajności. Jest to certyfikowany ekspert i dystrybutor środków smarnych Mobil. Pozdrawiam serdecznie!

Następna dyskusja:

olej MTF i ATF




Wyślij zaproszenie do