Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Chiptunning hondowskiego diesla 2.2

Tak jakoś wpadł mi tekst na temat chiptuningu hondowskiego diesla w CRV i tak sie zastanawiam czy przy podrasowaniu silnika do 190 - 200 KM a tekscie napisali ze to na ten silnik to ok to zastanawiam sie jak przy zwiekszonej mocy (co idzie za tym predkosci itd) maja sie standardowe klocki, tarcze hamulcowe i przeniesienie napedu.... czy czasami cos co standardowo przystosowane jest do 150 KM sie nie ukreci przy 200 KM?

Oczywiscie temat gwarancji tutaj upada...

http://www.44tuning.pl/honda/chip-tuning-honda-crv-2.2...Jarek B. edytował(a) ten post dnia 13.01.10 o godzinie 21:36

konto usunięte

Temat: Chiptunning hondowskiego diesla 2.2

najbardziej bym się martwił o sprzęgła.
hamulce zawsze możesz poprawić poprzez zamontowanie większych jak przyjdzie czas wymiany.

bezpieczny chip dla tego auta to z tego co słyszałem to ok 165-170 KM.
Łukasz J.

Łukasz J. Project Management

Temat: Chiptunning hondowskiego diesla 2.2

wg mnie seryjne skrzynia, sprzęgło no i hamulce mogą mieć problemy.
silnik spokojnie to zniesie :)
Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Chiptunning hondowskiego diesla 2.2

No silnik spokojnie 200 kucykow wytrzyma, ale wlasnie sprzeglo, skrzynia moga miec problemy, pytam tak tylko z czystej ciekawosci co praktycy na ten temat :)
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Chiptunning hondowskiego diesla 2.2

Jarek B.:
No silnik spokojnie 200 kucykow wytrzyma, ale wlasnie sprzeglo, skrzynia moga miec problemy, pytam tak tylko z czystej ciekawosci co praktycy na ten temat :)

Zgadnij dlaczego przy silnikach 2.2 iCTDi nie była oferowana automatyczna skrzynia biegów...?
Ponieważ nie dawała rady wytrzymać obciążenia, przy seryjnej mocy i momencie. Także najsłabszym ogniwem jest w tym przypadku przeniesienie napędu - skrzynia, sprzędło, półosie. Silnik jest zawsze liczony z zapasem, więc myślę, że do 200 KM mógłby spokojnie wytrzymać, oczywiście kosztem żywotności.
To tak jak przy zaturbianiu hondowskich benzyniaków - przy dmuchnięciu 0,4 bara seryjne części w silniku spokojnie wytrzymują. Jak ktoś chce więcej to musi już się bawić w kute graty.
Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Chiptunning hondowskiego diesla 2.2

No dokładnie, więc ja już bawić się w chipowanie to max do 170 KM tak uważam...

konto usunięte

Temat: Chiptunning hondowskiego diesla 2.2

a jest 200KM? firma z linku oferuje max 175KM
Piotr Krupowies

Piotr Krupowies programista,
technolog, operator,
CPC

Temat: Chiptunning hondowskiego diesla 2.2

ja Panowie swojego Accorda kupiłem z chipem na 170 KM i chodzi bez zarzutu... nie pojawiają się żadne błędy nie wywala check engine i skrzynia również w porządku....zrobiony został w Niemczech i jak to powiedział Pan w serwisie bardzo profesjonalnie a nie przez kowala, który oszukuje komputer.... hamulce a co one mają do tuningu....to zależy że tak powiem od operatora jak hamuje....co za różnica jak hamuje ze 100 km/h z chipem czy bez niego droga jest taka sama a ja decyduję czy dobywa się to łagodnie czy gwałtownie....spalanie wzrosło ale nie widzę różnicy ale też auto nie jest katowane....chodzi tylko o to żeby przy wyprzedzaniu w trasie mieć komfort bezpiecznego wyprzedzania anie ruszanie ze świateł....pozdrawiam
Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Chiptunning hondowskiego diesla 2.2

Czyli jak to u nas jest, kupuje autko na gwarancji chipuje i przy wizycie w ASO odkrywają że autko było chipowane i jest ok? Gwarancja nadal obowiązuje? Znając masze polskie realia to dla ASO każda możliwość pozbawienia gwarancji jest dobra :)

Co sądzicie w tym temacie?Jarek B. edytował(a) ten post dnia 16.01.10 o godzinie 11:34
Andrzej K.

Andrzej K. Commercial Value
Analytics Manager

Temat: Chiptunning hondowskiego diesla 2.2

Ja nie widze w takim wypadku powodu, dla ktorego gwarancja mialaby byc zachowana (oczywiscie na silnik). Zmienione zostaly nastawy (dosc drastycznie), niewiadomo przez kogo wiec czemu Honda nadal mialaby gwarantowac bezawaryjnosc tego silnika??

konto usunięte

Temat: Chiptunning hondowskiego diesla 2.2

Robisz chip tuning, nie serwisujesz w Aso a w razie koniecznosci wizyty w ASO zdejmujesz chip tuning. Chyba przejdzie?
Patryk M.

Patryk M. Kierownik Regionu,
Car-Garantie GmBH
Sp. z o.o.

Temat: Chiptunning hondowskiego diesla 2.2

Silnik wytrzyma 200 KM.... sprzęgło na pewno nie, półosie raczej nie...
170 KM i 390 (do max. 410) Nm to dość bezpieczna wartość (sprawdzone na Civic 5D).
Oczywiście musisz się liczyć z wymianą sprzęgła na jakieś mocniejsze, bo seria niestety nie pożyje zbyt długo. Zresztą nawet przy seryjnych 340 Nm sprzęgło potrafiło się dość szybko ślizgać... ;)
Do wymiany również nadaje się IC - przy modyfikacji mocy i momentu temperatura w dolocie jest zbyt wysoka na "serii".
Turbina jest na tyle duża, że do 200 KM nie ma konieczności jej wymiany. Powyżej - i owszem.... ale wtedy to już nie tylko turbinę trzeba wymienić... :)))))))))

P.S. Oczywiście o utracie gwarancji nie muszę wspominać...? ;)Patryk M. edytował(a) ten post dnia 18.01.10 o godzinie 16:16
Marcin Ladyga

Marcin Ladyga CEO ŁG
serwis,Czł.Zarządu
Abel Plastics ,
Tech-moto ,Dyre...

Temat: Chiptunning hondowskiego diesla 2.2

Witaj,
bezpieczny chip tuning z uwzględnieniem logów dynamicznych zakłada dla tego silnika ok 190 km i nie wiecej niż 420 Nm.

Co do gwarancji to proponuje porozmawiać z dealerem jak on sie na to zapatruje. jak żyjesz z nim dobrze to może przymknie oko.Decydując się na chip tuning musisz być przygotowany na utratę gwarancji.

Każdy w miarę bystry mechanik będzie wiedział czy silnik ma podniesioną wydajność patrząc chociażby w parametry rzeczywiste podczas jazdy.

Kolejna sprawa t licznik programowań ECU -również tam pozostaje slad .
Zaprogramujesz sterownik BDM na stole - będzie widać ,że "nasi już tam byli".

Co do sprzęgła - przyjmuje się ,że 420 Nm to wartość , którą przeniesie . Jeśli padnie warto zainwestować w nowe ,dobrej jakości .

Pamiętajmy ,że biorąc pod uwagę ,że chip średnio kosztuje ok 1000-1500 zł to mimo wszystko jest to najtańszy sposób podniesienia mocy , bo za 1 dodatkowego konia mech płacisz 25-30 zł , a za niuta 15-20 zł

Tutaj przykładowa realizacja dla silnika 2.2 Idtec 150 .gdzie bezpiecznie
uzyskano 195 km i ok 415 Nm

Obrazek
Ten post został edytowany przez Autora dnia 06.01.16 o godzinie 10:12

Następna dyskusja:

To moze chociaz olej roslin...




Wyślij zaproszenie do