Jarosław Małkowski

Jarosław Małkowski Advanced Supplier
Quality Engineer /
Certyfikowany
Audito...

Temat: Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport

Witam,
Przymiarka do zmiany Forda Focus I FL 2003 na Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport - rok 2011.
Czy ktoś jeździ z takim silnikiem. Jak z awaryjnością? Korozja - czy zostało to poprawione.
Jest do kupienia - przebieg 70kkm z dobrym wyposażeniem za ~48tys PLN.
Warto? Na co zwrócić uwagę?
Dziękuję za wszystkie sugestie. Proszę aby wypowiadały się osoby co mają Fordy :-)

Pozdrawiam Wszystkich

"masz Ford i jeździsz jak Lord" :-) ale czy dalej to obowiązuje przy cięciu kosztów????
Bernard C.

Bernard C. Sales Manager/KAM

Temat: Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport

Ja jeździłem takim 2h, ale moi koledzy mają takie służbówki.
Prowadzenie super
Dynamika OK
Spalanie ok 6l/100km
Awaryjność- dość duża, głównie problemy z silnikiem(ale nie znam szczegółów, ale skarżą się nonstop)
Ergonomia wg totalnie do d...., w stosunku do Foki 2,to ciasno i niepraktyczna deska rozdzielcza, bagażnik też nie powala.
Ale od Jedynki pewnie lepiej.
Jarosław Małkowski

Jarosław Małkowski Advanced Supplier
Quality Engineer /
Certyfikowany
Audito...

Temat: Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport

Focus III bardzo mi się podoba.
Z wnętrzem to słyszałem, że mniej miejsca,
Dziwi też że nie powiększyli przestrzeni bagażowej. Pozostaje na tym samym poziomie co FF I i FFII.
Dla mnie konieczny jest duży bagażnik - sedan za mały no i problem przy załadunku, hatchback to maleństwo...wiec pozostaje jedynie kombi :-)

O problemach z silnikiem nie słyszałem, na forach internetowych tez nic nie znalazłem - może źle szukam :-)
6l/100 - wiec nic się nie zmieniło - silnik mniejszy o 0,2 i mocniejszy o 15KM.
Mój 1.8 TDCi 100KM - schodzi nawet poniżej 6 a nawet przy spokojnej jeździe - na trasie jadąc 110 uzyskuję 5,6/100

Deska rozdzielcza a w szczególności to radio to mogliby poprawić. Dostęp do klimatronic też trudny chyba, ale jakoś pomimo tego to wnętrze mi się bardziej podoba w III (jeżeli jest klimatronic i hamulec ręczny Z.

Wersja 2 jakoś z zewnątrz nie ma tego polotu ....

Chyba jednak skieruję się w kierunku Octavia 1,2 TSI. Ale ten brak podgrzewanej przedniej szyby - wielkie dobrodziejstwo Forda :-)
Michał Palacz

Michał Palacz specjalista ds.
wszystkich

Temat: Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport

ja przed kupnem pół roku czytałem fora i dopytywałem ziomka co pracował w salonie Forda i wszyscy polecali 1,8 zamiast 1,6 ze względu na mniejszą awaryjność. Wybrałem 1,8 i zrobiłem ok 40k km, jak na razie jestem zadowolony.
Jarosław Małkowski

Jarosław Małkowski Advanced Supplier
Quality Engineer /
Certyfikowany
Audito...

Temat: Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport

Focusy III - są w 1.6 i 2.0 z różnymi mocami.
1.8 z tego co wiem to nie ma. Były w wersji II.
Ja pytam o silniczek 1.6 TDCi 115 ale w wersji III ;-)Ten post został edytowany przez Autora dnia 29.01.14 o godzinie 23:05
Michał Sakłak

Michał Sakłak Inżynier
bezpieczeństwa
funkcjonalnego

Temat: Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport

Cześć Jarek,
a nie myślałeś o ecoboost, może pora na coś innego.
Ja kupiłem w kwietniu 1.0 ecoboosta i pali 5-5.5 benzyny po mieście a wypas jest że ho ho, radar, kamera (foty na mojej stronce).
Sam mam dwójkę diesla i pewnie dokona już żywota u mojej żony ale zdecydowanie skłaniam się ku 3 cylindrom w benzynie.
Pozdrawiam
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport

nie słyszałem, żeby z silnikami tdci były problemy od czasu wprowadzenia hdi. używałem dwóch fordowskich w foce 2 i w c-maxie po lifcie i każdym 200 kkm, zero awarii. legendy o psujących się silnikach tworzą młodociani ph marzący o e36 ;) natomiast problem stwarzały mi dwie octavie z sinikiem tdi.
małe silniki typu 1,2 czy 1,0 i cały ten downsizing uważam za nieporozumienie.
Jarosław Małkowski

Jarosław Małkowski Advanced Supplier
Quality Engineer /
Certyfikowany
Audito...

Temat: Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport

Cześć Michał,

EcoBOOST fajne, ale ile taki mały 3 cylindrowy silniczek wytrzyma?
Myślałem o Rapid 1,2 TSI 105KM - zachęcająca jest cena

Z drugiej strony czy auto wytrzyma 8 - 9 lat - w moi przypadku to będzie ponad 250kkm (25kkm rocznie obecnie tylko do pracy).

Ile nim natrzaskałeś? ;-)

Pozdrawiam,

JM
Michał Sakłak

Michał Sakłak Inżynier
bezpieczeństwa
funkcjonalnego

Temat: Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport

Jarku,
nie przejechałem dużo, mam dopiero 6 tys km na liczniku ale jestem bardzo zadowolony, jest cichutki, nie czujesz, że to 3 cylindry ponieważ pracuje bardzo równo i jest elastyczny, przy tak małej pojemności ma 170Nm i to czuć. Zdecydowanie ma lepsze przyśpieszenie niż mój 90KM TDCI.
Sam byłem sceptycznie nastawiony do tego silnika ale po jazdach próbnych mi przeszło, jak długo pojeździ nie wiem, naprawy będą pewnie wysokie po gwarancji bo już sam olej jest specyficzny i można go kupić tylko w Fordzie ale raz się żyje. Jak by nie patrzeć silnik roku :)

Pozdrawiam
Roman Trinczek

Roman Trinczek Key Account Manager,
KEB Automation

Temat: Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport

Moje doświadczenia z focusami z silnikiem Diesla są jak najbardziej pozytywne. Na ponad 30 samochodów jakie od 2005 się przewinęło przez ręce / nogi kolegów to nie mieliśmy problemów z silnikami 1.6, 2.0. Źle wypadły 1.8, bo w jednym sprzęgło wymieniono, a w 2 innych pod koniec leasingu też należało by wymienić. Może to mocniejszy silnik od 1.6 ale kultura jego momentu jest kiepska, auto jedzie między 2 - 3 tys. obrotów, poniżej mega dziura, powyżej już tylko wyje. Nigdy ale to nigdy nie próbuj na 2 biegu wyciągać od 1200 obrotów, a na 1.6 bez problemu się pozbierasz.

Mam 1.6tdci 115 od 2005, najpierw jako mój służbowy, obecnie żona nim robi krótkie trasy. Do tej pory bez większych zastrzeżeń, przebieg 188tys. Wymieniłem w tym roku alternator na regenerowany, bo nie miał wystarczającego napięcia, regulator padł. Klapa tylna nie rdzewieje, a wg forów już dawno powinna się rozpaść w pył. Tzw. przegląd: oleje, filtry, itd robię sam. Zawieszenie nie stuka, jedynie od spodu zalecono mi konserwację, bo szkoda by ruda go brała.

Konstrukcja 1.6 jest bardziej nowoczesna wg mnie, robiona przez PSA, nie przez Forda, kultura pracy lepsza. 1.8 to rodowodem sięga lat 90tych. Obecnie mam 2.0 od PSA w citroenie i ślizgało mi się sprzęgło. Widać więc, że ze sprzęgłem są kłopoty.

Z nową turbo benzyną miałem krótkie spotkanie, trudno ocenić, a tym samym polecić.
Jarosław Małkowski

Jarosław Małkowski Advanced Supplier
Quality Engineer /
Certyfikowany
Audito...

Temat: Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Zastanawia mnie czy w FF III w 1.6 TDCI są te same silniki co w FFII FL?

Co zostało zmienione poza wnętrzem? Czy elektronika daje radę? U jednego znajomego parę miesięcy przed końcem gwarancji padły jakieś czujniki. Efekt wymiana całego ECU i czujników. Jakby było po gwarancji to koszt podobno 10.000PLN...

III bardziej mi się podoba od II ale w środku mniej miejsca... A szkoda...
Dziwi też, że Ford nie poszedł w kierunku powiększenia środka i bagażnika.

Chyba III ma mniejszą przestrzeń bagażową od II...

Ja w swoim FFI 1.8 TDCI też nie mogę narzekać. Zawieszenie super! Tylko ruda daje znać :-( Co prawda auto 10 letnie, ale i tak w porównaniu z innymi ten model i tak ma się dobrze :-)
Ale mogłoby być lepiej w tym temacie...

Pozdrawiam,

JM
Roman Trinczek

Roman Trinczek Key Account Manager,
KEB Automation

Temat: Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport

Zwróć jeszcze uwagę na to, że wersja trend sport ma utwardzone zawieszenie w porównaniu do wersji zwykłej. FFII 1.6 z 2005 żony ma zwykłe ale od 2008 miałem przez 3 lata FFII 1.8 trend sport pakiet silver chyba i to była taczka. Wszystko zależy na co w danym etapie życia zwracasz uwagę, mi np teraz pasuje jak na tylnej kanapie wszyscy śpią, bo auto "płynie", czasem mam jednak ochotę takim trend sport się przejechać...
OK trochę porównań
FFII ma słabe wnętrze totalnie sam plastik na drzwiach, po lifcie już było troszkę lepiej dodali kleks materiału. Siedzenie to z regulacją wybrzuszenia (lędźwiową) jest o niebo wygodniejsze, radio zwykłe jest słabe ale w wersji Sony ( gdzie są inne głośniki) jest lepiej. Podgrzewana elektrycznie przednia szyba to duża wygoda, niektórym może to przeszkadzać w czasie jazdy w nocy, są pewne rozproszenia świateł, mogą delikatnie denerwować. Wyciszenie 1.6 nie jest na wysokim poziomie, po lifcie poprawili lusterka i było ciszej.

FFIII jest bardziej zabudowany wewnątrz, kierowca ma mniej miejsca, materiały lepsze, wyciszenie lepsze, ok koledzy mają już tylko 2.0. Ta kombinacja jest świetna, przyjemność z jazdy jest, prowadzenie i układ kierowniczy daje wrażenie czucia pojazdu. Z FFIII nie mieliśmy żadnych interwencji serwisowych oprócz przeglądów co 20tys.km. Mimo, że to służbówki to staramy się dbać o pojazdy.

Silniki 1.6 w FFII i III są rożne, różnią się mocą pierwszy ma 109KM drugi 115KM to te które maja turbinę o zmiennych łopatkach, i intercooler, wersja 90KM jest o te nowinki uboższa, turbina jest mniejsza. Do wersji hachback i do oszczędnej jazdy to wystarczy. Ale jeśli ktoś musi załadować 150-200kg sprzętu i robić 60tys km rocznie no to moc ma znaczenie.
Pisze ogólnikami, bo są dobrzy znawcy tematu na klubowym forum focusa, poszperaj w postach, opiniach.
Roman Trinczek

Roman Trinczek Key Account Manager,
KEB Automation

Temat: Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport

Chyba III ma mniejszą przestrzeń bagażową od II...

Nie mogę potwierdzić, koledzy z tym samym majdanem pakują się jak w poprzednich wersjach, jedynie roleta w nowej wersji jest w prowadzeniu, to daje pewne ograniczenie. W starym można było ją niejako nałożyć na wybrzuszony nawet załadunek bagażnika.

konto usunięte

Temat: Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport

Roman T.:
prowadzeniu, to daje pewne ograniczenie. W starym można było ją niejako nałożyć na wybrzuszony nawet załadunek bagażnika.

Dokładnie. W FF 1 i 1,5 był większy kufer oraz inne możliwości. Dodam tylko moje osobiste zdanie, że FF 2 i 2,5 stracił jaja, ale nie zawiasy. Nie jeździłem FF 3, ale widziałem testy -> odzyskał jedno jajo, ale stracił na zawiasach... Cóż... Kiedyś Porsche reklamowało model 911 jako samochód rodzinny ;-) Może dlatego Ford gra teraz jedynie w drugiej lidze, choć wspólnie z Audi, a później z Subaru mieli wiele ciekawych projektów szczególnie w kategorii kompaktów: 4x4, ich silników, zawieszenia oraz designerskich. Kiedyś FF 1 i 1,5 = wzór przyczepności i śmiały design porównywany z projektami Citroena... Dzisiaj to szaro-bury knot, kanapa teściowej, bez dźwięku i polotu sprzed lat, który zachował jedynie kokpit rodem z samolotów An-24, gdyż do Saaba to mu jeszcze DUŻO (!) brakuje!

Jestem opiekunem Grupy, jednocześnie użytkownikiem FF 1,5 w kombi (1,8 TDCI X-Gold) i tym bardziej jest mi przykro to pisać... Ale współczesny FF został pozbawiony tego, czym mógłby się dzisiaj poszczycić w konkrecji. Tym co go wyróżniało na rynku... A nie tylko nakleją na tylnej szybie z emotką: Moja XXXX ma 7 lat gwarancji, itd, itp. I co z tego? A czy ta Twoja XXXX przejedzie cały cykl WRC? Jedna z Koreańskich Firm na literę H próbowała... Wytrzymała 1/4 sezony i powiedziała: Pass.Ten post został edytowany przez Autora dnia 14.02.14 o godzinie 23:39
Jarosław Małkowski

Jarosław Małkowski Advanced Supplier
Quality Engineer /
Certyfikowany
Audito...

Temat: Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport

4x4, ich silników, zawieszenia oraz designerskich. Kiedyś FF 1 i 1,5 = wzór przyczepności i śmiały design porównywany z projektami Citroena... Dzisiaj to szaro-bury knot, kanapa teściowej, bez dźwięku i polotu sprzed lat,

Zgadzam się!
Dziś nawet I i I FL zwracają uwagę.
III też, ale w dobie oszczędności z materiałami daleko mu do tej I.
Wcześniej (moi rodzice miel) Sierra 2.0 100KM z 1983. Kupiona w 1989.
Wtedy przebieg 150tys.
Sprzedana w 2002 z przebiegiem ponad 600tys. W silniku nic nie robione - tzn rozrząd wymieniany i raz uszczelak pod głowicą. Poza tym wszystko OK i drobne naprawy.
Czy takowe samochody jeszcze są/będą - chyba już nie. I o dziwo korozja nie atakowała tak szybko jak dziś.
W Sierra wyszła ruda po 18 latach na progach drzwi.
Wypoasżenia to było Ghia - pełno czujników, ładne wykończenie w drewnie i materiałem.
Auto nie miało wspomagania, ale przekładnia byłą tak skonstruowana, że dzisiejsze wspomaganie może się schować. Tam wystarczyło toczenie się z V= 5km/h i jednym palcem dało się kierować...

Miłe wspomnienie tego samochodu...

Obecnie mam FFI FL 1.8TDCI Comfort X i miałem więcej "problemów" niż ta Sierra...
Gdyby FFI był dalej produkowany w takim samym std jak do 2004 to kupiłbym jeszcze raz.
Obecnie strach, czy turbo, pompa, wtryski, koło 2 masowe wytrzyma - a przede wszystkim elektronika nie będzie szwankować....

Temat: Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport

Witam mam takiego od 27.01.2014 :) na dzień dzisiejszy 5 tys km jeździ się przyjemnie polecam

Temat: Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport

Aha kupiłem z rocznika 2011 z przebiegiem 65 tys km po leasingowy jeździł jakiś przedstawiciel z branży farmaceutycznej
Jarosław Małkowski

Jarosław Małkowski Advanced Supplier
Quality Engineer /
Certyfikowany
Audito...

Temat: Focus III 1.6 TDCi 115KM kombi - wersja trend sport

Rafał S.:
Aha kupiłem z rocznika 2011 z przebiegiem 65 tys km po leasingowy jeździł jakiś przedstawiciel z branży farmaceutycznej

Dzięki za odpowiedź.
Martwi mnie jedynie ten przeskok cenowy.
2011 (v III) to koszt ok 48000 PLN przy takim przebiegu 45000 przy ~100kkm
a wersja II FL 2010 przy takim samym liczniku to już 15000PLN mniej a to dla mnie dużo, choć pewno II do III daleko...

Dalej I FL w posiadaniu - chyba zostanie do końca... :-)



Wyślij zaproszenie do