Temat: ANKIETA - NAJBARDZIEJ PROFESJONALNE FIRMY W PIOTRKOWIE...
Jeśli chodzi o wstąpienie do klubu, sprawa wygląda tak, że początkowo wybierane są 3 pierwsze firmy z rankingu/ankiety,(którą przeprowadzamy), w danej branży i firma, która została uznana za najbardziej profesjonalną (zajęła 1 miejsce w rankingu) dostaje zaproszenie jako pierwsza, jeśli wchodzi to na tym kończy się rekrutacja w danej branży, jeśli nie jest zainteresowana (a taka sytuacja też jest całkiem zrozumiała, gdyż z założenia klub jest przeznaczony dla firm/osób aktywnych, którzy będą rzeczywiście chcieli zaangażować się w pracę klubu a to może nie wszystkim odpowiadać) zaproszenie zostaje skierowane do 2 firmy w rankingu a dalej już sprawa jest znana. Jeśli żadna firma z tych 3 nie wyrazi swojej chęci uczestnictwa w klubie, pozostaje wakat w danej branży do momentu rozpoczęcia działania klubu, a dalej członkowie klubu proponują, które firmy w danej branży widzieliby w grupie (sytuacja opisana w poprzednim post’cie) . Mam nadzieję, że tę sprawę w miarę zrozumiale wyjaśniłem, (chociaż zważywszy na fakt, że dziś spałem 2 godziny, może być inaczej:)).
Jeśli chodzi o kwestie równych i równiejszych - tak, w wielkim uogólnieniu, może to tak wyglądać, ale wczytanie się w szczegóły, o których napiszę za moment, powinno nieco sprawę rozjaśnić.
Pierwszym punktem jest to, że nie ma jakiegokolwiek przeciwwskazania, aby w jednym mieście działało kilka klubów networkingowych - tutaj przykładem niech będzie Warszawa, w której działa 5 klubów.
Należy również wspomnieć o fakcie, że do klubu wstępują firmy, uznane za najbardziej profesjonalne, ale tak jak napisałem wcześniej, członkostwo nie jest przedłużane automatycznie. Co to daje? A nic więcej, niż tylko podnoszenie profesjonalizmu wszystkich firm w mieście, które będą dążyły do zaistnienia w klubie. Dzięki temu zyskują wszyscy. Ale nie należy również tego zrozumieć w taki sposób, że firma, która jest członkiem klubu stoi w miejscu a pozostałe starają się być bardziej profesjonalnymi. Dzięki szkoleniom, firma - członek klubu, również podnosi swój profesjonalizm, jak i podnosi standardy biznesowe, dzięki czemu podnosi (już po raz 3:)) poprzeczkę coraz wyżej. Skutek? Zwiększenie profesjonalizmu firm lokalnych -> większa satysfakcja klientów -> zwiększony rozwój dla miasta -> zwiększona konkurencyjność firm lokalnych wobec firm zewnętrznych (w klubie istnieje zwykle duży nacisk na "patriotyzm lokalny", jeśli chodzi o wszelkie inwestycje, ale to już w kolejnym punkcie).
BCC w każdym mieście, stara się współpracować z urzędami czy starostwami. Zwykle na spotkania od czasu do czasu zapraszani są włodarze miasta lub inne osoby, z którymi warto się spotkać. Dzięki temu, podczas takich spotkań, przedsiębiorcy mają możliwość przekazania swoich sugestii a i w pewnym stopniu stają się doradcami. Nie mówimy tutaj oczywiście o jakichkolwiek złych praktykach, ale o sensownym dialogu przedsiębiorców i władz miasta (pisząc władze miasta mam na myśli szerszą grupę, czyli prezydentów, starostów, dyrektorów urzędów pracy, osoby odpowiedzialne za dotacje unijne, etc., czyli osoby, również w większym bądź mniejszym stopniu odpowiedzialne za współpracę z przedsiębiorcami, którym również zależy na stworzeniu jak najlepszych warunków rozwoju przedsiębiorczości).I tutaj również należy wspomnieć o "patriotyzmie lokalnym", czyli najprościej mówiąc staramy się namawiać do promowania lokalnej przedsiębiorczości. A co to w skrócie oznacza? Otóż, jeśli miasto promuje firmy lokalne i w ogóle przedsiębiorczość lokalną, powoduje zwiększenie obrotów, dzięki czemu miasto również więcej zarabia. Działamy wspólnie z urzędami i starostwami w celu poprawienia ich działania jak i większego zaangażowania firm w życie miasta. Czyli współpraca obustronna. Działanie klubu, opiera się na stworzeniu lepszych warunków działania dla wszystkich przedsiębiorców lokalnych, a nie tylko dla siebie samych.
Kolejnym punktem działania klubu jest działalność charytatywna, czyli również działanie nie tylko na swoją korzyść, ale również dla innych.
Kończąc, napiszę, że tak jak wspomniałem na wstępie mojego postu w dużym uogólnieniu, może to wyglądać, jak równi i równiejsi, ale prawda jest taka, że każdy może być, zgodnie z tą teorią tym równiejszym, wystarczy tylko chcieć, a samo działanie klubu, oprócz ukierunkowania na zysk, jest również ukierunkowane na rozwój całego lokalnego biznesu.