konto usunięte

Temat: Rok pełen wyzwań dla detalistów odzieżowych i obuwniczych...

Spadająca sprzedaż i rosnące koszty powodują, że rok 2009 to trudny okres dla detalistów odzieżowych i obuwniczych. Równocześnie to czas weryfikacji strategii oraz szansa na okazyjne przejęcia gorzej radzących sobie graczy rynkowych. Przewidywania na 2010 rok są już bardziej optymistyczne.

Według szacunków zawartych w najnowszym raporcie firmy PMR pt. "Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2009. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2009-2011" wartość detalicznej sprzedaży odzieży i obuwia zmniejszy się o ok. 6% do 25,5 mld zł w 2009 roku. Będzie to efektem spadku popytu i poziomu wydatków na odzież i obuwie wskutek rosnącego bezrobocia, wolniejszego wzrostu płac oraz gorszych nastrojów konsumenckich wywołanych kryzysem finansowym i gospodarczym w Polsce i na świecie. PMR spodziewa się, iż w kolejnych latach rynek powinien powrócić do tendencji wzrostowej – na 2010 rok prognozowany jest wzrost sprzedaży na poziomie 5%. „W miarę poprawiającej się sytuacji w gospodarce poprawiać się będą nastroje i konsumenci znów będą bardziej skłonni do zakupów odzieżowych i obuwniczych. Podobnego zdania byli detaliści, którzy wzięli udział w naszym badaniu przeprowadzonym na potrzeby raportu – poprawy sytuacji rynkowej w przyszłym roku spodziewa się dwie trzecie respondentów”, podkreśla Patrycja Nalepa, Analityk handlu detalicznego w PMR.


Obrazek


Aby przeczytać pełną treść infromacji prasowej firmy PMR zapraszam na stronę:
http://www.pmrpublications.com/press_room/pl_Rok-pelen...Anna Hajeż edytował(a) ten post dnia 25.08.09 o godzinie 16:00

konto usunięte

Temat: Rok pełen wyzwań dla detalistów odzieżowych i obuwniczych...

Fajna reklama

Tylko ten raport jakiś nietrafiony jest. Mówi o zmniejszeniu sprzedaży detalicznej w 2009 roku, a tymczasem ostatnie dane GUS mówią o znacznym wzroście:
http://biznes.onet.pl/zaskakujaco-dobre-dane-o-sprzeda...



Wyślij zaproszenie do