Michał Ząber

Michał Ząber Student, Uniwersytet
Rzeszowski

Temat: Proszę o pomoc

Witam,

mam problem. W arkuszu Klienci mam dane kontrahentów, i chciałbym, aby w tabeli można było korzystać z list rozwijanych. Problem polega na tym, że wartości, których chcę użyć, mają być w drugim arkuszu. Gdy tylko chcę to zrobić opcja jest nieaktywna. Wie ktoś może jak to zrobić. Z góry dziękuję za pomoc.

konto usunięte

Temat: Proszę o pomoc

1. W arkuszu 2 wpisuje dane jakie będą wybierane z listy
2. Zaznaczam zakres danych
3. Z menu kontekstowego wybieram „definiuj nazwę” - podałem tutaj przykłądowo Imona
4. Wracam do arkusza 1 (gdzie będę miał listę rozwijaną).
5. Ustawiam kursor gdzie ma być moja lista rozwijana
6. Z menu Dane wymieram Polecenie „Poprawność danych”
7. Dozowlone wybieram: lista i jako źródło wpisuje: =Imiona (zgodnie z nazwą jaką podałem przy nazywaniu zakresu)

pracuje na MS EXcel 2010, ale we wszystkich działa to tak samo:) W razie klopotów służę pomocą
Aleksandra Ziomek

Aleksandra Ziomek Student, Uniwersytet
Łódzki

Temat: Proszę o pomoc

A jeżeli na liście ma być mało wartości to jest potrzebny dodatkowy arkusz?? Czy wogole trzeba wprowadzać jakieś wartości do arkusza??

konto usunięte

Temat: Proszę o pomoc

to chyba pytanie do założyciela posta, waunki jakie określił wskazywały konieczność umieszczenia danych w rożnych arkuszach
Monika M.

Monika M. PROGRAMISTA VBA,
Excel, Access,
Outlook, Word -
SZKOLENIA

Temat: Proszę o pomoc

Aleksandra Ziomek:
A jeżeli na liście ma być mało wartości to jest potrzebny dodatkowy arkusz?? Czy w ogóle trzeba wprowadzać jakieś wartości do arkusza??
Jeżeli te wartości raczej nie będą dopisywane, zmieniane, np. są to stawki podatku VAT, to oczywiście nie trzeba tworzyć dodatkowego arkusza, a wystarczy w polu "Źródło" wpisać wartości oddzielone średnikiem.
Tomasz Chądzyński

Tomasz Chądzyński Trener z zamiłowania

Temat: Proszę o pomoc

jeżeli źródło to zakres komórek to świetnym rozwiązaniem jest zaznaczyć dotychczasowy zakres, nadać nazwę i zamienić na tabelę.
W przypadku dopisywania nowych pozycji rozszerzy się tabela a za nią zakres.
Oczywiście w źródle podajemy nazwę zakresu klawiszem f3
Michał Ząber

Michał Ząber Student, Uniwersytet
Rzeszowski

Temat: Proszę o pomoc

Dzięki za odpowiedź. Czy można zrobić tak, żeby nie używać tabel, a żeby w razie dodania nowej pozycji pojawiła się ona na liście? W Excelu 2003 tabele nie działają tak samo.
Michał Ząber

Michał Ząber Student, Uniwersytet
Rzeszowski

Temat: Proszę o pomoc

Jeżeli dane są w innym arkuszu to trzeba tworzyć nazwę zakresu?
Tomasz Chądzyński

Tomasz Chądzyński Trener z zamiłowania

Temat: Proszę o pomoc

Po kolei
Wersja 2003
Żeby skorzystać z danych z innego arkusz musi być nazwany zakres
automatyczne dodawanie możliwe jest na dwa sposoby
w sprawdzaniu poprawności wpisać formułę z chyba PRZESUNIĘCIE I ILE.NIEPUSTYCH
Lub
Nazwać zakres i skrzystać z LISTY (tak w 2003 nazywała się obecna tabela)
Wersja 2007
Dane z innego arkusza tylko nazwanym zakresem
Automatyczny update tylko przez tabelę
Wersja 2010
Dane z innego arkusza nazwany zakres lub (nowość od 2010) można po prostu wyklikać
Automatyczny update nazwany zakres i tabela lub formuła jak w 2003

Możliwe że w 2007 można zakres WPISAĆ z klawiatury do innego arkusza, ale tego nie jestem pewny.
Amen
Michał Ząber

Michał Ząber Student, Uniwersytet
Rzeszowski

Temat: Proszę o pomoc

Ok dziękuję.
A jak zrobić następującą rzecz? Mam w kolumnie imiona i chcę, aby w kolumnie obok pojawiła się liczba wystąpień danego imienia do danego momentu na liście. Zakładam, że imiona się nie powtarzają.
Tomasz Chądzyński

Tomasz Chądzyński Trener z zamiłowania

Temat: Proszę o pomoc


Obrazek

proszę bardzo

Temat: Proszę o pomoc

Witam,
czy nie lepsza byłaby formuła =LICZ.JEŻELI($A$1:A4;A4), ponieważ po wklejeniu do tabeli ładnie kopiowałaby się w dół wraz z dodawaniem nowych wierszy?

Temat: Proszę o pomoc

Możliwe że w 2007 można zakres WPISAĆ z klawiatury do innego arkusza, ale tego nie jestem pewny.
Amen
W 2007 można podać zakres komórek znajdujący się w innym arkuszu i trzeba to zrobić ręcznie. Zakres może mieć postać =Arkusz1!B:B co sprawi, że w danej komórce będzie można wybrać wartości znajdujące się w kolumnie B, co ciekawe EXCEL skróci listę do komórek, które zawierają wpis.
Tomasz Chądzyński

Tomasz Chądzyński Trener z zamiłowania

Temat: Proszę o pomoc

Łukasz Michalik:
Witam,
czy nie lepsza byłaby formuła =LICZ.JEŻELI($A$1:A4;A4), ponieważ po wklejeniu do tabeli ładnie kopiowałaby się w dół wraz z dodawaniem nowych wierszy?

nie do końca tak można.
byłaby to wersja narastająca. czyli ala w a1 powie że jest 1, ale już ala w a5 powie że 2
=Arkusz1!B:B co sprawi, że w danej komórce będzie można wybrać wartości znajdujące się w kolumnie B, co ciekawe EXCEL skróci listę do komórek, które zawierają wpis.
Sprawdziłem. Potwierdzam. ciekawi nie jednak czas działania bo jedna B:B to jednak dużo danych



Wyślij zaproszenie do