Marcin P.

Marcin P. informatyk

Temat: Nowy układ graficzny ARM Mali-T604 (wideo)

Firma ARM zapowiedziała kolejne układy graficzne, które już niebawem znajdą zastosowanie w urządzeniach mobilnych: tabletach i smartfonach. Ich głównymi zaletami jest zwiększona o 50 procent wydajność, zmniejszony pobór energii oraz możliwości mające pozwolić na granie w tytuły grafiką zbliżone do konsol. Na materiale wideo możemy zobaczyć jak jeden z nich – czterordzeniowy układ ARM Mali-T604 – radzi sobie w rzeczywistości.

Możliwości wspomnianego układu zaprezentowane zostały na urządzeniu referencyjnym, na temat którego wiadomo niewiele. Jego sercem został dwurdzeniowy procesor ARM Cortex A-15 (proces technologiczny nieokreślony – między 28 a 40 nm, podobnie jak częstotliwość taktowania zegara), a za grafikę odpowiadał właśnie czterordzeniowy procesor graficzny Mali-T604.

Na poniższym wideo możecie zobaczyć wersje demonstracyjne trzech różnych gier, pokazujące efekty graficzne, których możemy się spodziewać w końcowym sprzęcie z najnowszym układem oferowanym przez ARM. Gra Timbuktu 2 prezentuje głębię ostrości i cień (też odnosicie wrażenie, że ten tytuł się niesamowicie zacina?), Hauntheim to produkcja z wieloma źródłami oświetlenia oraz Enlighten - zabawa ze światłem w czasie rzeczywistym.

http://youtu.be/KTZ6pXJsmGE?hd=1Marcin P. edytował(a) ten post dnia 14.08.12 o godzinie 21:24
Marcin P.

Marcin P. informatyk

Temat: Nowy układ graficzny ARM Mali-T604 (wideo)

Brytyjska firma ARM zaprezentowała nową generację mobilnych układów graficznych Mali o dużej mocy, które wkrótce trafią do tabletów internetowych i smartfonów. Modele T624, T628 i T678 dołączą do już dostępnego i niezwykle popularnego Mali-400 oraz Mali-450, czterordzeniowego T604 i ośmiordzeniowego T658. Debiut tych ostatnich wciąż jest opóźniany, co nie rodzi nadziei na szybkie wprowadzenie na rynek nowości.

Tym, co wyróżnia ośmiordzeniowe układy T624, T628 i T678 jest zwiększona o 50 procent wydajność, zmniejszony pobór energii oraz możliwości mające pozwolić na granie w tytuły grafiką zbliżone do konsol. Wideo w rozdzielczości HD 720p, FullHD 1080p, a nawet 4K i 8K nie będą stanowić problemu dla nowych produktów ARM, podobnie jak wysokoklatkowe interfejsy systemów operacyjnych. Innymi słowy, na urządzeniach wyposażonych w układy T624, T628 i T678 oraz Androida 4.1 Jelly Bean, optymalizacja kodu znana pod nazwą „Project Butter” będzie jeszcze bardziej dostrzegalna. Podczas gdy T624 i T628 są uniwersalne, T678 został zaprojektowany z myślą o tabletach internetowych i gwarantuje bardzo wysoką wydajność. Dzięki podwojeniu liczby ALU dla każdego rdzenia, T678 może pochwalić się czterokrotnie większymi możliwościami niż T624.

Ponadto, nowe układy Mali kryją pewien sekret, który – jak twierdzi producent – położy kres „fragmentacji standardów”. W chwili obecnej programiści muszą pracować z różnymi kodekami szczegółowości tekstur na każdej platformie, na przykład 8-bitowy dla komputerów i 4-bitowy dla urządzeń mobilnych. ARM chce ułatwić im życie i przygotowało Adaptive Scalable Texture Compression (ASTC) – kodek kompresji grafiki, na którego działanie poświęcone jest 2 procent krzemowego układu. ATSC wyposażono we wsparcie dla szerokiej gamy tekstur, standardów kolorów oraz przepływności. Po polsku? ATSC usunie problemy programistów, którzy będą mogli tworzyć gry mogące pochwalić się bardzo dobrą grafiką i kompatybilnością ze wszystkimi platformami.

Nowe układy Mali obsługują API OpenGL® ES 1.1, OpenGL ES 2.0, OpenGL ES 3.0, DirectX 11 FL 9_3, DirectX® 11, OpenCL™ 1.1 Full Profile and Google Renderscript.

Nie mogę się doczekać, by zobaczyć, jak programiści wykorzystają możliwości T624, T628 i T678. Wygląda na to, że dzień, w którym podłączonym do telewizora tabletem będzie można zastąpić konsolę do gier, jest coraz bliżej.

za: Engadget

Następna dyskusja:

Recenzja udanego tabletu Sh...




Wyślij zaproszenie do