Daniel Kamiński

Daniel Kamiński KAMINSKI Finance

Temat: CRM dla biura finansowego

Chodzę, szukam, nie mogę znaleźć...

Może ktoś pracuje w CRM'ach i ma rozwiązanie lub może kogoś polecić?

Branża: pośrednictwo kredytowo/ubezpieczeniowe

5 stanowisk

Nie potrzebujemy "magazynów", systemów "fakturowych", modułów "reklamacyjnych" itp.

Po prostu: sprzedaż i obsługa klienta z podziałem na poszczególnych użytkowników.

To co nas interesuje:
- kalendarz,
- kartoteka klientów (w kartotece dane personalne klienta, kontaktowe, info o produktach sprzedanych (jaka firma/bank, jakie kwoty, jaki rodzaj) , status danego produktu finansowego (ofertowanie/sprzedany/uruchomiony), z jakiego źródła klient (własny/polecony/marketing), pole opisu dowolnego, pracownik obsługujący,
- do kartoteki klientów opcje wykonywanych zdarzeń z automatycznym naniesieniem na kalendarz i przypomnieniami czy dane zadanie/zdarzenie zostało wykonane/nie zostało wykonane (przykąłdowe zadania: telefon/spotkanie/uruchomienie/mail itp),
- u właściciela zbiorcze info z powyższego, tak żeby mógł skontrolować co zostało wykonane a co nie wykonane, co aktualnie "wisi" a co jest na bieżaco.

Opis słowny: po chłopsku - pracownik marketingowy zgłasza nowego klienta (lub nową potrzebę kredytu/ubezpieczenia u starego), wklepuje go do systemu (lub zakłada nowy produkt w kartotece starego), szef przydziela klienta/zadanie do pracownika sprzedażowego (ustanawia "użytkownika/obsługującego/jak zwał tak zwał i od tego momentu ten kontakt jest w "gestii" tegoż pracownika), pracownik sprzedażowy pilotuje sprawę (telefonuje do klienta, ofertuje, prowadzi dokumentację, umawia kolejne spotkania, sprzedaje/uruchamia kredyt/ubezpieczenie i nanosi te informacje do kartoteki klienta - każda z tych czynności jest odnotowywana na karcie klienta i wymaga zatwierdzenia/zmiany statusu na aktualny. Szef z kolei ma podgląd pod wszystkich klientów, wszystkie zdarzenia wykonane/niewykonane i raportowanie miesięczne/kwartalne/roczne po klientach, produktach, pracownikach, pośrednikach.

Tylko lub aż tyle :)

Nie znalazłem nic ciekawego w internecie, większość była "prze bajerowana" modułami np. pod hurtownie czy sklep z towarem - takiego "molocha" nam nie potrzeba. Poprostu chcemy mieć porządek w klientach od momentu pozyskania do końcowej informacji co zostało sprzedane lub co się stalo z klientem - o! :)

Jesli ktoś ma pomysł zapraszam:
tel. 662 122 968
e-mail: daniel@egida.olsztyn.pl
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: CRM dla biura finansowego

Wydaje mi się, że funkcjonalności które opisałeś posiada każdy CRM. To, że system posiada funkcjonalności dodatkowe nie powinno w żaden sposób dyskwalifikować produktu ponieważ te funkcjonalności w wielu systemach można wyłączyć w minutę a przecież ilość plików czy też tabel nie ma dla Ciebie znaczenia?

Jakie systemy testowałeś i nie spełniały one Twoich oczekiwań?
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: CRM dla biura finansowego

Daniel K.:
Nie znalazłem nic ciekawego w internecie, większość była "prze bajerowana" modułami np. pod hurtownie czy sklep z towarem - takiego "molocha" nam nie potrzeba. Po prostu chcemy mieć porządek w klientach od momentu pozyskania do końcowej informacji co zostało sprzedane lub co się stalo z klientem - o! :)

Jesteś kolejnym dowodem na to, że skrót CRM nic konkretnego nie znaczy i szukanie oprogramowania na podstawie takich skrótów nic nie wnosi.

W Twoim przypadku algo jakiś sensowny obieg dokumentów, może kontakt manager... kluczem do poszukiwań jest raczej proces który opisałeś...
Daniel Kamiński

Daniel Kamiński KAMINSKI Finance

Temat: CRM dla biura finansowego

Błażeju - jestem laikiem w temacie (tyle co sam korzystałem w swojej karierze, ale z czego to się składa, jak to tworzyć, jak dobrać moduły itp. nie moja bajka), być może miały takie funkcjonalności ale powiem Ci szczerze po 5 minutach przeglądania "opcji" programy mnie przytłaczały i sobie darowałem. Być może jakby koś mnie poprowadził za rączkę to bym ogarnął. Dlatego chyba wolę narzędzie dedykowane pode mnie, nawet jakby trzeba było trochę więcej zapłacić niż samemu się "katować" z automatycznymi CRMami. A co to za systemy były? Szczerze, nie pamiętam już, prawdopodobnie 1 strona googla na hasło CRM...

Jarku - dokładnie, dla mnie też nazwa nie ma znaczenia, może się nazywać nawet "Zbyszek Kowalski Software" - byleby działało jak opisałem ;)

Coś ktoś? Jakaś firma chce zarobić? Ogłoszenie nie jest charytatywne, wiadomo, każdy chce żyć ;)
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: CRM dla biura finansowego

Danielu

zaproponuje takie rozwiązanie, zainstaluje Tobie bezpłatnie i skonfiguruje system tak aby miał włączone tylko te mechanizmy których potrzebujesz, prześlesz swoje zastrzeżenia do systemu do których się odniosę [np. coś włączę, wyłączę lub skonfiguruje) .

Jeżeli nawet rozwiązanie Ci się nie spodoba, to efektem końcowym będzie pełna lista oczekiwań jakie możesz przedstawić tutaj i ktoś Tobie poleci dopasowane rozwiązanie.

System może być u Ciebie, wystarczy, że masz dobry hosting np. Home.pl.

Jarku

CRM oznacza tyle samo co obieg dokumentów , kontakt manager... dla jednego nie oznacza nic, a dla drugiego wszystko. Nie rozumiem, dlaczego jak ktoś napisze obieg dokumentów to otrzymuje poklask a gdy pisze CRM to jest to problem pomimo że to tylko nazwa.

To czego tutaj brakuje to zwykła analiza biznesowa od której powinno zacząć się rozmowy., choć opis Daniela już daje pewną wizje tego czego oczekuje, nie popadajmy w paranoje to nie wdrożenia dla 5.000 użytkowników tylko dla 5, gdzie główny cel to porządek, komplet informacji w jednym miejscu i sprawny dostęp do danych.Ten post został edytowany przez Autora dnia 22.07.16 o godzinie 12:33
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: CRM dla biura finansowego

CRM oznacza tyle samo co obieg dokumentów , kontakt manager... dla jednego nie oznacza nic, a dla drugiego wszystko. Nie rozumiem, dlaczego jak ktoś napisze obieg dokumentów to otrzymuje poklask a gdy pisze CRM to jest to problem pomimo że to tylko nazwa.

miałem na myśli tylko to, że nigdy nie widziałem nawet podobnej do siebie listy "przypadków użycia" z tytułem CRM :) każda inna ...

To czego tutaj brakuje to zwykła analiza biznesowa od której powinno zacząć się rozmowy., choć opis Daniela już daje pewną wizje tego czego oczekuje, nie popadajmy w paranoje to nie wdrożenia dla 5.000 użytkowników tylko dla 5, gdzie główny cel to porządek, komplet informacji w jednym miejscu i sprawny dostęp do danych.

sądzę, że logika wytworzenia faktury sprzedaży nie ma nic wspólnego z tym ile się ich dziennie wystawia i ilu ludzi to robi, pierwsze do wymaganie funkcjonalne drugie pozafunkcjonalne...

Głupiego Saleforce'a używają pojedynczy ludzie jak i całe korporacje...

Jedno jest pewne: bez sensownej analizy takie dywagacje nie mają większego sensu... ale ludzie często wolą sobie szukać samemu i mają rację bo to ich czas i ich pieniądze, daleki jestem od wyżalania się i narzekania, bo myślę, że obaj nie mamy z tym problemu ;)
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: CRM dla biura finansowego

Pewnie dla tego nie widziałeś, bo do Ciebie nie zgłaszają się osoby/firmy które mają mniejszy budżet na wdrożenie systemu niż wynosi koszt Twojej pracy, aby taki dokument przygotować :D Po prostu pracujesz z osobami/firmami z wyższego szczebla [choć mylić się mogę :P].
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: CRM dla biura finansowego

to chyba jest zarządzanie ryzykiem i jego kosztem :)

to nie kwestia budżetu tylko ryzyka ;) Ten post został edytowany przez Autora dnia 26.07.16 o godzinie 22:15
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: CRM dla biura finansowego

Jak tego nie nazwiemy to tak to wygląda.... wręcz jest to oczywiste... nie widziałem tutaj na forum [a mylić się mogę], aby największe spółki w Polsce, szukały dostawcy lub oprogramowania pisząc "CRM dla największej firmy w Polsce". Każda duża firma tworząc RFI [lub inny dokument] określa m. in:
1. Wymagania wobec dostawcy
2. Wymagania wobec oprogramowania [funkcjonalne/niefunkcjonalne]
3. Wymagania dotyczące bezpieczeństwa
4. Wymagania dotyczące środowiska do którego będzie się musiało oprogramowanie dostosować np. interfejsy, protokoły, struktura dokumentów.
5. Plany na przyszłość
5. itd.

a co najważniejsze, doskonale wie kogo zaprosić do składania ofert czy też braniu udziału w konsultacjach przed ofertowaniem. Takie standardy firmy wypracowują latami dążąc do tego co ładnie opisałeś i z czym się w 100% zgadzam, czyli zarządzania ryzykiem, ale bądźmy szczerzy, większość osób które prosi o pomoc, nie ma ani czasu ani środków aby wykonać to od A do Z prawidłowo.

W przeciwnym wypadku, stwórzmy zasady tworzenia pytania na grupie na zasadzie:
1. Załącz listę wymagań funkcjonalnych.
2. Załącz listę wymagań niefunkcjonalnych.
3. Załącz oczekiwania wobec dostawcy.
4. itd.

a żeby skomplikować proces, to przy każdym punkcie odwołujmy do dokumentacji, które mają setki stron. Czy naprawdę o to chodzi?Ten post został edytowany przez Autora dnia 26.07.16 o godzinie 23:10
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: CRM dla biura finansowego

Takie standardy firmy wypracowują latami dążąc do tego co ładnie opisałeś i z czym się w 100% zgadzam, czyli zarządzania ryzykiem, ale bądźmy szczerzy, większość osób które prosi o pomoc, nie ma ani czasu ani środków aby wykonać to od A do Z prawidłowo.

oczywiście, ale:
pojęcie czasu i środków nie jest w moich oczach przyczyną, widzę tu raczej analogie do: "firmy dzielą się na dwie grupy: te które mają backup i te które będą miały backup" :)

a poważnej: jak ktoś w swojej działalności ryzykuje 1000zł to powinien bez gadania iść do sklepu i kupić pudełko za 200zł z napisem CRM, jak ryzykuje więcej to powinien ocenić ryzyko i poświęcić (pareto) 20% na analizy i ekspertyzy, jak ktoś uważa, że da radę sam, to także jego problem bo jest dorosły i prowadzi działalność na własne ryzyko...

jedno jest pewne, nie jest to łatwe
Daniel Kamiński

Daniel Kamiński KAMINSKI Finance

Temat: CRM dla biura finansowego

Błażeju - open sourc'y mnie nie interesują, nie ufam im
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: CRM dla biura finansowego

:) w takim razie mam nadzieje, że ktoś poleci coś co idealnie wpasuje się w Twoje potrzeby, jak będziesz miał pytania to służę pomocą.
Artur S.

Artur S. Marketing Manager

Temat: CRM dla biura finansowego

Daniel K.:
Błażeju - open sourc'y mnie nie interesują, nie ufam im

Danielu, czy obawa przed oprogramowaniem o otwartym kodzie źródłowym nie jest u Ciebie na wyrost? Jest to poparte jakąś Twoją złą praktyką (złym doświadczeniem) czy też ktoś zaszczepił w Tobie taką obawę? Bez obrazy ale nie do końca się z Tobą zgodzę. Pracowałem w kilku firmach, w których używaliśmy opensource'ów i ani my nie mieliśmy problemów ani tym bardziej klienci, którym wdrażaliśmy nasze oprogramowanie nie mieli takich obaw (czywiście zdarzały się wyjątki).
Dużym i niezaprzeczalnym plusem "OS" jest fakt, że takie oprogramowanie może być rozwijane przez inne podmioty i nawet jeśliby się zdarzyło, że dany producent oprogramowania upadnie na rynku (czego nikomu nie życzę) to innej firmie można zlecić, aby zajęła się kontynuacją wsparcia technicznego czy dalszym rozwojem takiego czy innego projektu.

A wracając do Twojego pierwotnego zapytania odnośnie CRMa i wymagań takiego oprogramowania to polecam zapoznać się z systemem EPESI CRM. Być może podstawowa wersja nie byłaby całkowicie dla Twojej firmy satysfakcjonująca ale z racji, że jest to system o budowie modułowej to łatwo można rozszerzyć jego funkcjonalności lub zlecić komuś dostosowanie zawartości czy poszczególnych funkcji pod Wasze potrzeby. I to jest "piękne" w OpenSource'ach, że nie nie musisz się uzależniać od jednego dostawcy czy producenta.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: CRM dla biura finansowego

Artur S.:
Daniel K.:
Błażeju - open sourc'y mnie nie interesują, nie ufam im

Danielu, czy obawa przed oprogramowaniem o otwartym kodzie źródłowym nie jest u Ciebie na wyrost? Jest to poparte jakąś Twoją złą praktyką (złym doświadczeniem) czy też ktoś zaszczepił w Tobie taką obawę?

Ode mnie: open source oznacza wyłącznie "otwarty kod",

Z mojej wieloletniej praktyki: firmy oferujące produkty na bazie aplikacji o otwartym kodzie (i często na licencji nie wymagającej opłat co obniża im koszty, cenę także ale nie zawsze), z reguły nie dają gwarancji na oferowane aplikacje ... no bo to nie ich kod.... odsyłają na strony społecznościowe itp... w biznesie, brak prawnego regresu, jest to bardzo ryzykowny....
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: CRM dla biura finansowego

Tak jak napisał przedmówca powyżej open source oznacza tylko tyle, że kod źródłowy jest otwarty, wcale nie musi oznaczać, że coś jest bezpłatne. Projekty open source były, są i będą obecnie korzystają z niego małe, średnie i duże firmy. Przypuszczam, że każda większa firma w mniejszym lub większym zakresie korzysta z open source tylko o tym nie wie.

Wydaje mi się jednak, że łączycie dwie niezależne kwestie. To, że coś jest open source nie oznacza, że nie ma do tego gwarancji. Każde większe wdrożenie które wyceniam zawiera punkty dotyczące Gwarancji i SLA i dla Zamawiającego nie ma to znaczenia, czy pyta dostawcę rozwiązania zamkniętego czy otwartego.

Wdrożenie w których firma nie ma "Gwarancji" czy też "SLA" dotyczy tylko projektów nisko budżetowych gdzie firma sama coś pobierze i sama coś sobie dłubie, ale dlaczego ma to być wadą? Jeżeli ktoś chce to może sobie kupić, jeżeli nie chce to nie musi. Tylko nie piście, że jakiekolwiek oprogramowanie płatne ma bezpłatne wsparcie/gwarancje, bo coś takiego nie istnieje, bo co najwyżej taka gwarancja jest ujęta w cenie albo jest tylko fikcyjna.

Dlatego nie rozumiem takiego stwierdzenia:
z reguły nie dają gwarancji na oferowane aplikacje ... no bo to nie ich kod.... odsyłają na strony społecznościowe itp... w biznesie, brak prawnego regresu, jest to bardzo ryzykowny....

bo co to ma wspólnego z open source? Jeżeli w wymaganiach firma przedstawi, że dostawca ma zapewnić gwarancje i SLA na odpowiednim poziomie, to dostawca daje taką gwarancje/SLA a jeżeli dostawca nie może zapewnić odpowiedniego SLA to nie wybierać takiego dostawcy.Ten post został edytowany przez Autora dnia 21.09.16 o godzinie 14:37
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: CRM dla biura finansowego

Dlatego nie rozumiem takiego stwierdzenia:
z reguły nie dają gwarancji na oferowane aplikacje ... no bo to nie ich kod.... odsyłają na strony społecznościowe itp... w biznesie, brak prawnego regresu, jest to bardzo ryzykowny....

bo co to ma wspólnego z open source? Jeżeli w wymaganiach firma przedstawi, że dostawca ma zapewnić gwarancje i SLA na odpowiednim poziomie, to dostawca daje taką gwarancje/SLA a jeżeli dostawca nie może zapewnić odpowiedniego SLA to nie wybierać takiego dostawcy.

to tylko to co słyszę od firm wdrażających gdy ich przyciskam lub wstawiam do zapytania dość ostre warunki na odpowiedzialność za błędy w programie i ich usuwanie....

a wspólnego z open source ma tyle, że oferowanie cudzego "pierdyliarda" linii kodu może być ryzykowne bardziej niż swojego ;) i to nie ja a dostawcy twierdzą

Zaś to że ktoś w desperacji daje w umowie nieegzekwowalne obietnice stanowi ryzyko dla projektu.... kupno CRM za 10 tys. jest małym ryzykiem, ale wydać i mieć pecha 100 tys. może boleć...

podkreślam to nie moje opnie a moich klientów po przejściach ...
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: CRM dla biura finansowego

tak naprawdę nie ma znaczenia jak dużo kodu ma system, od strony technicznej czy projekt ma 1.000.000 kodu czy 50.000 to tak samo się go analizuje. Problem polega na tym, że większość programistów/dostawców nie umie "analizować" błędów.... a wynika to z tego, że nie rozwijają systemu i mają z nim niewiele wspólnego prócz tej ciemniejszej strony czyli marketingowo/sprzedażowej.

Problem polega na tym, że klienci tnąc koszty szukają najtańszego dostawcy a to często leży daleko od słowa "doświadczonego/zaradnego". W duży projektach dostawcy bardzo często tylko pośredniczą w projekcie a realizuje je producent oprogramowania.

Konkludując Twoją wypowiedź, dostawca musi być świadom swoich możliwości i ograniczeń i powinien je przekazywać swoich klientom. Jeżeli nie przekazał to znaczy, że mamy do czynienia z nierzetelnym Dostawcą, a jeżeli przekazał, to klient musiał to uwzględnić w swoim ryzyku... i nadal nie widzę tu związku z open source, ta sama zasada dotyczy zarówno projektów komercyjnych {np. Salesforce] jak również otwartych.

Niezależnie czy mamy dostawcę rozwiązania open source czy dostawcę rozwiązania zamkniętego np. Salesforce od strony biznesowej mamy taką samą sytuacji, a od strony technicznej w przypadku open source mamy dostęp do kodu źródłowego, czyli możemy więcej....
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: CRM dla biura finansowego

Błażej P.:
tak naprawdę nie ma znaczenia jak dużo kodu ma system, od strony technicznej czy projekt ma 1.000.000 kodu czy 50.000 to tak samo się go analizuje.

ale ryzyko powstanai błędy rośnie ze wzrostem ilości
po drugie co nne system na jeden use case a co inego na 30 use casów...

Problem polega na tym, że klienci tnąc koszty szukają najtańszego dostawcy a to często leży daleko od słowa "doświadczonego/zaradnego". W duży projektach dostawcy bardzo często tylko pośredniczą w projekcie a realizuje je producent oprogramowania.

to prawda
Konkludując Twoją wypowiedź, dostawca musi być świadom swoich możliwości i ograniczeń i powinien je przekazywać swoich klientom.

Zgadzam się, a jak sądzisz ilu takich jest :)

Temat: CRM dla biura finansowego

moja firma korzysta z Firmao już od jakiegoś czasu i jesteśmy zadowoleni, co prawda nie zajmujemy się pośrednictwem kredytowym, ale pozyskiwaniem i relacją z klientem już jak najbardziej, co do opisu, który wstawiłeś to myślę, że Firmao to ma wszystko, ale możesz sprawdzić sam na http://firmao.pl/oferta, z tego co pamiętam była tam możliwość założenia konta testowego, więc przez 2 tyg możesz spróbować system za darmo

Temat: CRM dla biura finansowego

te funkcje są w crm od metasales :D my z niego korzystamy i mogę powiedzieć, że jest super! tu link do niego: https://metasales.pl/

Następna dyskusja:

CRM dla biura podróży.




Wyślij zaproszenie do