Temat: Nauka w celu tworzenia gier 2D i 3D
pokolei odpowiadając na pytania:
0. przede wszystkim - w wieku nastu lat nie nastawiaj się na gamedev (ani żadną inną specjalizację). po prostu naucz się programować ulubione tematy (czy to grafika komputerowa (ale ta od bresenhama), czy to sztuczna inteligencja czy milion innych zagadnień).
1. co prawda programu nauczania nie znam, ale imho średnio. jak już, to coś w okolicach mat-fiz bym polecał. dlatego, że musisz nauczyć się myśleć samodzielnie, a nie używać programu x w wersji y, które to, jak wejdziesz w etap pracy zawodowej w najlepszym wypadku będzie w wersji z (o ile ktoś o x będzie pamiętał).
2. patrz 0.
3. jak cię to kręci, to na co czekasz?
4. macierze, trygonometria, ... - wyjdzie w praniu. zresztą - patrz 0 - bo może poznasz też inne obszary matematyki których byś o to nie podejrzewał :).
od siebie - grafika komputerowa jest o tyle przyjemna, że widać efekt - bo coś się rusza. cała demoscena ci to powie :). temat też jest bardzo szeroki, bo wspominasz ciągle o 2d/3d, a są też np. l-systemy, trochę automatów komórkowych i kupa innego śmiecia.
i na koniec - chłopaków jak w przedszkolu pytają, kim chcą zostać, to głównie sami strażacy czy kaskaderzy z nich będą. młodych (stażem i wiekiem) programistów jak o to samo pytają, to mówią głównie o gamedev-ie (sam też tak w liceum mówiłem) :).