Witam serdecznie,

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem obsługi wiadomości email w firmie. Poszukuję systemu do obsługi wielu adresów email i kilku użytkowników. Działaność opiera się na sprzedaży internetowej, czyli aspekt obsługi klienta.

Założenie jest takie:

- Administrator z pełnym dostępem (wszystkie konta email, wiadomości odebrane, wysłane, oznaczenia, itp.)
- Użytkownicy - administrator umożliwia im dostęp do konkretnych skrzynek pocztowych (odbierają wiadomości, odpisują na nie, oznaczają itd.)

Chciałbym, aby całość była "zwarta" i stosunkowo łatwa w zarządzaniu, żeby kilkoma ruchami myszki można było dodać użytkownika, udostępnić mu konkretny adres email i żeby mieć kontrolę nad wszystkim. Zależy mi też na tym, aby nie było konieczności zatrudniania specjalistów, którzy będą nad tym cały czas czuwali. Długo szukałem takiego rozwiązania. Być może źle szukałem lub zwyczajnie nie jest to takie proste i nie funkcjonuje tak jak myślę. System może znajdować się w chmurze lub być instalowany na moim serwerze, chociaż osobiście jednak skłaniam się ku rozwiązaniom abonamentowym, nad którymi zawsze ktoś czuwa i nie jestem to ja :)

Proszę o podpowiedzi i dziękuję.
Zbigniew Fałek

Zbigniew Fałek Dyrektor Generalny

Wystarczy zwykły MS Outlook, kilka różnych adresów e-mail udostępnianych innym i jedna instalacja dla administratora, który dodatkowo pobiera wszystkie kopie ze wszystkich kont lokalnie do siebie. Można wtedy również pracować w grupie.

Korespondencję seryjną e-mail do klientów można prowadzić z każdego konta osobno albo z konta administratora (w imieniu innych kont) za pomocą programu Kurier3: http://falcom.pl/index.php?go=bazy
Wybierając usługodawcę oferującego serwer pocztowy dokładnie poczytaj o jakości jego usług.
Obsługuję teraz firmę, która ma wykupioną usługę (hosting, serwer pocztowy) w http://nazwa.pl. Mają oni poważny problem ze spamem. Wszelkie wiadomości e-mail wysłane z ich serwerów albo są blokowane, albo w najlepszym wypadku wpadają do folderów spam, np. takich skrzynek jak gmail.com, wp.pl. Dodatkowo na adresy e-mail pracowników przychodzi masa spamu.
Panel admina jest dosyć rozbudowany i spełnia Twoje wymagania. Umożliwia również ustawienie filtrów-list anty-spamerskich, które przynoszą jednak marne rezultaty.Ten post został edytowany przez Autora dnia 30.04.15 o godzinie 12:21
Dziękuję za odpowiedzi. Nie do końca wiem co Pan, Panie Zbigniewie ma na myśli. Czy chodzi Panu o Microsoft Exchange, czy też jest w Outlooku jakaś opcja, o której nie wiem?

Pan Dominik natomiast poruszył również ważną dla mnie kwestię, dlatego dziękuję za wskazówki.

Jednak szukam bardziej dedykowanego rozwiązania. Zastanawia mnie (a nie mogę nigdzie odnaleźć takich informacji), jak to się odbywa np. w Call Center. W końcu tam również obsługuje się wiadomości email. Jest wielu konsultantów, musi być rozdział wiadomości czy też po prostu nadzór nad nimi.
Jacek Dziwoki

Jacek Dziwoki Kierownik
IT/Software
Development Manager

Panie Danielu,

mam wrażenie, że myśli Pan o systemie CRM w którym jest przepływ informacji i rejestracja wszystkich etapów komunikacji z klientem w dodatku obsługuje wysyłkę maili. W zależności od poziomu skomplikowania większość CRM umożliwi także obsługę Call Center. Sam system do Call Center to zupełnie inna sprawa bo optymalizuje maksymalną ilość rozmów odbywanych przez konsultantów np poprzez automatyczne wybieranie numerów do kolejnych osób.

Proszę sprawdzić od podstaw np na wiki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zarz%C4%85dzanie_relacjam...
Dziękuję Panie Jacku.
W moim wypadku tak naprawdę "Call Center" to zbyt dużo powiedziane. Nie ten rozmach i nie te potrzeby. Infolinia obecnie funkcjonuje wystarczająco dobrze i pod tym kątem nie mam żadnych problem. Problem tkwi tylko w obsłudze wiadomości email, stąd też moje poszukiwanie rozwiązania. System CRM, systemem CRM... aczkolwiek zależy mi na dobrym rozwiązaniu a nie bardzo rozbudowanym CRM, do którego jest "wepchnięta" dodatkowo obsługa email. Zazwyczaj bywa tak, że jeśli coś służy do wszystkiego to w rzeczywistości nie służy do niczego.
Dariusz J.

Dariusz J. Administrator sieci
komputerowej

Po chwili zastanowienia się wydaję mi się iż byłoby można by do tego także przystosować O.T.R.S -a. Ten post został edytowany przez Autora dnia 03.05.15 o godzinie 19:03
Panie Dariuszu kwestia "przystosowania" trochę mnie przeraża. Tak jak wspomniałem, jestem zwolennikiem rozwiązań abonamentowych, o które non stop ktoś dba i zastanawia mnie czy nikt do tej pory nie wpadł na takie rozwiązanie kwestii obsługi email i nie wykonał tego? Wydaje mi się to stosunkowo proste, choć może się mylę. Panel admina, który ma podpięte wszystkie maile (oczywiście własne adresy, np. po IMAP). Administrator tworzy konta dodatkowym użytkownikom i daje im dostęp do konkretnych skrzynek pocztowych. Ma tym samym pełną bazę i pełen obraz wszystkiego.

konto usunięte

Temat chyba jest niepotrzebnie rozdmuchiwany.
Kupujesz konto hostingowe pod pocztę z panelem do tworzenia skrzynek i wsio.
Z pierwszego posta nie wynika nic ponad to, co oferują zwykle hostingi.

Kwestia tylko ile skrzynek, ile danych. Ja polecam np. KEI, które ma fajną skórkę na Roundcube.
Dodatkowo dokup sobie SSL pod domenę, w której jest poczta, by był natywny SSL i git : )

Co miałoby być do "dbania" w poczcie oprócz tego, że to po prostu hosting danych?
Według mnie temat nie jest rozdmuchany a wręcz przeciwnie. Moje założenia są bardzo proste i z tego co widzę roundcube ich nie spełnia. Muszę w systemie mieć podział na różnych użytkowników, gdzie każdy będzie miał dostęp tylko do przydzielonych mu kont. Konieczna jest opcja podpięcia jakiegokolwiek konta pocztowego, niekoniecznie znajdującego się na tym serwerze... I wszelkie pozostałe aspekty, które były już opisane wcześnie.

Znalazłem coś takiego: http://mailpoint.pl/ Czy ktoś miał do czynienia z takim rozwiązaniem? Czy znacie ewentualnie coś podobnego?Ten post został edytowany przez Autora dnia 04.05.15 o godzinie 15:54

konto usunięte

Roundcube to nie jest panel administratora poczty tylko webmail.
Podział sobie robisz na poziomie hostingu, nie webmaila.

Załatwiasz kwestie albo RC albo w panelu danej usługi.
Temat jest wałkowany niepotrzebnie. Po prostu przetestuj ze 3-4 usługi hostingowe, pod kątem poczty i git.Ten post został edytowany przez Autora dnia 04.05.15 o godzinie 16:17
Michał Witecki

Michał Witecki Główny Specjalista
ds. Informatyki

Panie Danielu
osobiście wdrażałem rozwiązanie FortiNet - FortiMail.
Ma wszystkie funkcjonalności - od kont standardowych, przez listy dystrybucyjne aż do automatycznego przekazywania maila na adresy zewnętrzne.
Dodatkowo, antyqirua i antyspam "na pokładzie , webservice dla wszystkich lub tylko wybranych.
pozdrawiam,
Michał

Wyślij zaproszenie do