Kuba Regucki

Kuba Regucki IT Team Leader

Temat: [as3] Problem z prędkością odtwarzania ładowanej...

Hej

Czy komuś zdarzyło się, że prezentacja (swf - fps25) załadowana do głównej aplikacji (swf-fps25) działa zupełnie inaczej, niż odpalona samodzielnie? Chodzi o prędkość jej odtwarzania.

Prezentacja posiada podłożony głos lektora i wiele bitmap oraz elementów animowanych - wszystko na timeline.
Kompilowana była do as3-fp9 lub fp10 z cs3,4,5.
Ładowana jest przez klasę Loader.

Sama aplikacja na stronie kompilowana z fdt do as3-fp10.

Problem jest wyraźnie zauważalny - po prostu głos lektora w kolejnych działach nakłada się na siebie.
Co może być przyczyną i jak temu zaradzić?
Marcin W.

Marcin W.
TI/IT/VM/HT/PC/XP/AD
/SE/XL/XE/AS/TB/CP/J
S/JV

Temat: [as3] Problem z prędkością odtwarzania ładowanej...

A czy to czasem nie jest przepakowany do swfa plik flv ? Sprawdź, czy zmiana kodeków (lub ich parametrów) na komputerze odtwarzającego nie pomaga. Taki problem miałem z plikami ściągniętymi z netu przy odtwarzaniu FLV playerem - okazało się, że wszystkiemu winny był ffdshow, który źle miksował strumienie przy odtwarzaniu formatu h264.
Kuba Regucki

Kuba Regucki IT Team Leader

Temat: [as3] Problem z prędkością odtwarzania ładowanej...

W ładowanej prezentacji nie ma flv - jedynie wygibasy na timeline.
To raczej nie sprawa kodeków - błąd występuje zarówno na win i mac.
Jakub K.

Jakub K. iOS developer

Temat: [as3] Problem z prędkością odtwarzania ładowanej...

nie wiem w jaki sposób umieszczasz dźwięki w prezentacji, ale na pewno umieszczanie ich na timelinie to kiepski pomysł
Kuba Regucki

Kuba Regucki IT Team Leader

Temat: [as3] Problem z prędkością odtwarzania ładowanej...

Jakub Kuzimski:
nie wiem w jaki sposób umieszczasz dźwięki w prezentacji, ale na pewno umieszczanie ich na timelinie to kiepski pomysł

i tu jest właśnie problem... to nie ja tworzyłem prezentację ;)
nawet nie pamiętam jak timeline wygląda :P
Konrad Kubiec

Konrad Kubiec Technical Lead

Temat: [as3] Problem z prędkością odtwarzania ładowanej...

Wina optymalizacja prezentacji. Pamiętaj, że opakowywanie DispalyObject-ów w kolejne spowalnia rendering (przeliczanie pozycji), zwiększa zużywaną pamięć i wpływa na odrysowywane obszary (co dalej może zwiększyć obciążenie CPU). Tak samo pamiętam, że ładowanie wpływało na ustawienia filmu ładowanego (coś z bitmapami) i też odbija się to czkawką.

Pytnie jak zbudowana jest prezentacja - czy ma np. MC na timeline jako Graphic z play once. Jak to zbiór MC to przechlapane, bo trzeba pewnie poprwić prezentację :)

Ostatnia rada, użyj profilera i zobacz co się dzieje z obiektami, jak wygląda zużycie zasobów, obciązenie CPU. Da Ci to najlepszy obraz gdzie jest problem.
Kuba Regucki

Kuba Regucki IT Team Leader

Temat: [as3] Problem z prędkością odtwarzania ładowanej...

nie nie nie - to nie to.
już znalazłem błąd :) dzięki wszystkim za pomoc.

Główna aplikacja to czysty kod.
Dwie klasy - 'klatki'.

1. Preloader z dyrektywą: [SWF(width = '1280', height = '960',backgroundColor="#ffffff", frameRate=25)]
2. Main z dyrektywą: [Frame(factoryClass="Preloader")]

Niby wszystko ok a po sprawdzeniu okazuje się, że Main ma już 31fps.
(w parametrach kompilatora jest jak wół -default-frame-rate 31)

Okazuje się, że ta druga klasa także musi mieć ustawione fps - czyli poprawna dyrektywa klasy Main to:
[Frame(factoryClass="Preloader")]
[SWF(width = '1280', height = '960',backgroundColor="#ffffff", frameRate=25)]

Nie przyszło mi to do głowy bo ustawiałem to na samym początku pierwszej klasy projektu.
Dlaczego ustawienia 'nie przechodzą' dalej - nie wiem :(

Jeszcze raz dzięki.



Wyślij zaproszenie do