wiedza i doświadczenie kierownictwa - jest się od kogo uczyć
rzetelne podejście do wykonywanej pracy
stopniowe usamodzielnianie pracowników
jasne ścieżki awansu
szkolenia
opieka medyczna
system premiowy
szefostwo rozumie potrzebę integracji zespołu
dobre relacje z dziennikarzami
specjalistyczne oprogramowanie wspierające codzienną pracę
dobry sprzęt komputerowy, który daje duży komfort pracy
dobre zarządzanie firmą
Minusy
obłożenie pracą ponad siły
konieczność pracy po godzinach
krytyka osób a nie jakości ich pracy
Wskazówki dla pracodawcy
Dużo rzeczy w firmie już jest zrobione dobrze, np. zarządzanie finansami, inwestycje w sprzęt, programy, dzięki tym udogodnieniom o wiele łatwiej się pracuje. Warto poprawić rozłożenie obowiązków pomiędzy pracowników, a w razie potrzeby zatrudniać nowe osoby. Pamiętać o tym, że pracownik przeładowany obowiązami to nie jest pracownik ani efektywny, ani kreatywny, tylko pracownik, który popełnia coraz więcej błędów. Krytykując, wskazywać konkretne rzeczy do poprawy, a nie "jechać po całości" albo straszyć.