Przyszłość czeka w e-commerce

Fachowcy od e-commerce są dziś jedną z grup, która może stawiać wysokie wymagania, wobec których pracodawcy będą skłonni na ustępstwa. Tłumaczymy, dlaczego akurat w tej branży tak łatwo znaleźć obecnie zatrudnienie

Liczne oferty pracy w branży e-commerce

Codziennie tysiące osób przegląda oferty pracy, w poszukiwaniu wymarzonego stanowiska. Podobnie, tysiące przedsiębiorców szuka tego idealnego kandydata. Obie te grupy popełniają wiele błędów. Pracownicy w swoich, wysokich oczekiwaniach a pracodawcy w wymaganiach.

Specjaliści ds. e-commerce – zawód przyszłości

Jeszcze do niedawna programiści i informatycy oraz przedstawiciele firm farmaceutycznych, należeli do tych grup zawodowych, które mogły liczyć na wysokie zarobki. Ci pierwsi, musieli wykazać się dużą wiedzą i doświadczeniem a ci drudzy, wysokimi wynikami sprzedażowymi. Obie grupy jednak związane były głównie ze swoimi branżami. Nieliczni informatycy byli zatrudniani „na etacie” w dużych firmach, które było stać na utrzymywanie własnych, etatowych informatyków.

Rynek sprzedaży internetowej kwitnie

Do drużyny pożądanych zawodów, o wysokich zarobkach, dołączyli eksperci od e-commerce. W odróżnieniu od kolegów informatyków i farmaceutów, nie są związani z jedną branżą a niemal ze wszystkimi. Mogą więc przebierać w znacznie większej puli ofert pracy i potencjalnych pracodawców. Dzisiaj większość firm zdaje sobie sprawę, że przyszłość czeka w e-commerce. Rynek sprzedaży internetowej kryje ogromny potencjał, dlatego inwestują w narzędzia i ludzi je obsługujących.

E-commerce – szybki rozwój rynku

Jeszcze do niedawna można było usłyszeć od przedstawicieli a nawet właścicieli firm, że oni nie chcą sprzedawać przez internet. Jakże to myślenie było złudne, przecież rynek szybko to weryfikował. Jeżeli firma produkująca swoje wyroby nie zarządzała sprzedażą przez internet to z pewnością robili to jej odbiorcy. Czy to źle? Pytali sceptyczni producenci.

Niestety takie firmy oddały kreowanie wizerunku swojej marki w ręce odbiorców, którzy mogli mieć zupełnie inne cele biznesowe. Rozwiązaniem takiej sytuacji są stanowiska menedżerów ds. e-commerce już na poziomie firm producenckich, którzy będą kreować nie tylko rozwojem rynku internetowego, ale zadbają o właściwe parametry techniczne stron internetowych oraz podejmą kluczowe działania na rzecz własnych serwisów.

Menedżer ds. e-commerce z doświadczeniem pożądany

Każdy pracodawca szuka doświadczonych pracowników, jednak ci pracownicy gdzieś to doświadczenie muszą zdobyć. Czasem, dobrym rozwiązaniem jest zatrudnienie się w małej firmie, gdzie nie ma specjalizacji na poszczególnych stanowiskach, a specjalista ds. e-commerce musi zająć się niemal wszystkim.

Taka sytuacja (pod warunkiem, że pracownik ma się od kogo uczyć) sprawia, że jeśli młoda osoba szybko się uczy, wyrasta na dobrego specjalistę w wielu obszarach związanych z e-commerce. Pracując na podobnym stanowisku w dużej korporacji, młody człowiek pozna jedynie wycinek, za który będzie odpowiedzialny. Niestety małe firmy często uniemożliwiają szkolenie się młodym ludziom, przez co nowi pracownicy niewiele się uczą.

Podobnie jest z edukacją. Młodzi ludzie, kończąc studia z zarządzania i marketingu, nie mają możliwości poznania choćby podstaw w obszarze e-commerce. Na szczęście uczelnie też się szybko uczą i coraz więcej szkół wyższych ma w swoim programie nie tylko przedmiot e-commerce, ale nawet kierunek studiów.

Firmy wspierające wdrożenia sklepów internetowych

Wiele firm niestety nie ma kompetencji w obszarach związanych ze sprzedażą w internecie. Nie stać ich tez na zatrudnienie etatowego menedżera ds. e-commerce. W takiej sytuacji są zmuszeni prowadzić wdrożenia samodzielnie, ucząc się na swoich błędach, tracąc często pieniądze i czas.

Widząc szansę i niszę w tym obszarze, Renata Dasek stworzyła Akademię Biznesu VORMA, która świadczy usługę zdalnego menedżera ds. e-commerce. Dzięki usłudze, firmy mogą uzyskać pełne wsparcie we wdrożeniu i zarządzaniu sklepem internetowym. Firma ta wspiera także przedsiębiorstwa w digitalizacji procesów biznesowych.

VORMA prowadzi też profesjonalne działania SEO oraz social media. Prowadzi także szkolenia dedykowane dla firm oraz realizuje onboarding dla nowotworzonych zespołów handlowych swoich klientów. Akademia Biznesu VORMA potrafi też szyć swoje usługi na miarę, dzięki czemu wspiera klientów we wszystkich działaniach związanych z e-commerce.

Przyszłość leży w e-commerce

Od lat obserwuje się zmiany na rynkach związanych ze sprzedażą oraz niemal rewolucję w obsłudze klienta. Dziś każdy menedżer powinien mieć nie tylko wiedzę o swojej branży i wiedzieć jak zarządzać firmą. Musi też mieć wiedzę w obszarach związanych z e-commerce. Tylko wtedy będzie w stanie skutecznie konkurować z innymi firmami.

Młodzi specjaliści ds. e-commerce mają więc szansę pozyskać wiedzę i zdobyć doświadczenie, które pozwoli im zatrudniać się w niemal każdej firmie. Kluczem do sukcesu będzie wiedza oraz znajomość narzędzi wykorzystywanych w e-commerce. Niemniej jednak obszar ten dynamicznie się rozwija więc trzeba być na bieżąco z nowościami w tej branży.

centrum kariery cv dokumenty aplikacyjne działanie efektywność goldenline GoldenLine od kuchni IT kariera kariera zawodowa kompetencje marka osobista motywacja nowa praca nowe oferty pracy oferty pracy oferty zatrudnienia pandemia personal branding porada porady goldenline porady rekrutacyjne praca praca w IT praca zdalna pracownicy przegląd pracy rekrutacja rozmowa kwalifikacyjna rozmowa rekrutacyjna rozwój rozwój osobisty rozwój zawodowy rynek pracy sukces szukam pracy szukanie pracy umiejętności weekendowy przegląd pracy wynagrodzenia wynagrodzenie zarobki zatrudnienie zmiana pracy ścieżka kariery