Jak być ekspertem w social media?

Dobrze przygotowany profil na Goldenline czy innych portalach społecznościowych to tylko pierwszy krok do tego, aby zbudować swój wizerunek profesjonalisty. Sprawdź nasz szybki i praktyczny poradnik efektywnego personal brandingu w mediach społecznościowych

Zadbaj o Twoje media

Jeśli myślisz, że nie istniejesz w sieci – to jesteś w sporym błędzie. Podstawowe ćwiczenie, jakie warto zrobić, to wyczyszczenie ciasteczek i historii wyszukiwania i wpisanie w popularną wyszukiwarkę swojego imienia i nazwiska. Dzięki temu przekonasz się, co na Twój temat może zobaczyć rekruter czy znajomy.

– Z ogromną rozwagą wykorzystujmy portale społecznościowe takie jak Goldenline, Facebook, czy Linkedin. Korzystajmy z dostępnych ustawień prywatności, w których wybierzemy kto i do jakich naszych treści ma dostęp. Zadbajmy o to, żeby treści zawodowe były widoczne publicznie. W przypadku profilu zawodowych, np. na Goldenline, nie tylko zadbajmy o jego aktualność ale także przygotujmy krótką charakterystykę naszego stanowiska pracy. To zbuduje naszą wiarygodność nie tylko podczas szukania pracy ale także w kontaktach biznesowych – radzi Adam Piwek z Centrum Kariery Goldenline.

Pamiętajmy, że dobry profil na Goldenline, czy w innym medium społecznościowym musi być:

  • Aktualny – zgodny ze stanem faktycznym związanym z rozwojem kariery
  • Profesjonalny – optymalnie dostosowany do najnowszych trendów, także w branży, w której pracujesz
  • Zaangażowany – pokazujący Twoją aktywność jako eksperta.

Po prostu bądź ekspertem

Nie tylko na Goldenline funkcjonuje wiele grup zainteresowań czy skupiających ekspertów czy fascynatów z danego obszaru. Niezależnie od tego, czy będą to miłośnicy wypraw do Afryki, efektywni sprzedawcy, czy grupa wspierająca jakiś cel charytatywny pamiętaj o kilku prostych zasadach:

  1. Dbaj o czystość języka – nie popełniaj błędów i pilnuj, aby pisać z klasą – tak, aby każdy mógł od razu zrozumieć to, co chcesz przekazać
  2. Stawiaj na merytorykę – mów tylko o tym, co jest dozwolone w danej społeczności. Jeśli jest to grupa ekspertów w danej branży – poruszaj tematy branżowe. Pamiętaj, że jeśli jesteś specjalistą bądź specjalistką – Twój głos może być cenny. Oprócz pomocy innym także w dłuższej perspektywie może przynieść Tobie jakąś pozytywną odmianę
  3. Pamiętaj, że widzą Ciebie inni – media społecznościowe mają olbrzmi potencjał ale zawsze pamiętaj, że Twoja aktywność jest widoczna nie tylko dla Ciebie. Nie bój się zadawać sobie pytania, czy ten wpis nie przeszkadzałby moim bliskim albo przełożonemu?
  4. Nie kieruj się emocjami – choć dyskusje bywają czasem burzliwe pamiętaj, że mniej często oznacza więcej – a opcja edycji treści często powoduje, że także inni widzą komunikat sprzed zmiany. W rozmowach staraj się komunikować bez zbędnych emocji. Szczególnie w nerwach piszemy przecież nieprzyjemne rzeczy
  5. Szanuj zasady – w mediach społecznościowych traktuj innych z kulturą i nie zapominaj, że dołączając do nich zgodziłeś lub zgodziłaś się na panujące tam reguły. Często grupy, także na Goldenline, ustalają sobie własne zasady publikacji, czy zachowań, które nie tolerują. Przed napisaniem 1 wiadomości koniecznie się z nimi zapoznaj!

Już teraz pomyśl o tym, jak zarządzać swoją karierą zawodową. Pamiętaj też, że w 30 sekund można skutecznie zaprezentować siebie! Swoją ekspercką drogę zacznij też od aktualizacji profilu na Goldenline – w miejscu, gdzie zadbasz nie tylko o swój personal branding ale także mogę Ciebie odszukać rekruterzy szukający nowych pracowników.