7 kwestii, po których poznasz dobrego pracodawcę

Zastanawia się, czy interesująca Cię firma jest dobry wyborem? Opinie w Internecie nie zawsze powiedzą Ci prawdę – lepiej sprawdź nasze podpowiedzi

  1. Dobry pracodawca to zadowoleni pracownicy 

Szukasz najbardziej wiarygodnej opinii o firmie? Poszukaj kogoś, kto obecnie jest w niej zatrudniony. W ten sposób dowiesz się wiele nie tylko o warunkach pracy czy zarobkach, ale przede wszystkim o atmosferze w zespole. Pracownik prawdę Ci powie! 

  1. Korzystne warunki i jasna komunikacja 

Co o warunkach pracy mówi ogłoszenie o pracę? Kwota wynagrodzenia niestety pojawia się bardzo rzadko, ale czy w ofercie jest podana forma zatrudnienia? Czy rekruter chętnie odpowiada na Twoje pytania? Otwartość firmy i udzielanie wyczerpujących odpowiedzi pokazują, że firma nie ma nic do ukrycia. 

  1. Szacunek dla kandydatów 

Pracodawca, który dba o pracowników, dba również o swoich kandydatów. Ogłoszenia o pracę będą zawierały liczne informacje o warunkach, oczekiwaniach i zadaniach, jakie wykonywać będzie wybrany kandydat. Inne materiały też będą przemyślane, a rekruterzy profesjonalni – w takiej firmie Twoja aplikacja na pewno nie pozostanie bez odpowiedzi. 

  1. Benefity odpowiadające na potrzeby zespołu 

Dobry pracodawca nie ignoruje potrzeb swoich pracowników i stara się również na polu dodatków do wynagrodzenia. W takich firmach pracownicy mogą korzystać z długiej listy benefitów albo też każdy może indywidualnie wybrać to, na czym najbardziej mu zależy. Do najpopularniejszych benefitów należą m.in.: 

  • prywatna opieka medyczna,  
  • kursy i szkolenia np. językowe, 
  • dodatkowe ubezpieczenie,  
  • karnety lub zajęcia sportowe,  
  • dofinansowanie do wakacji,  
  • bilety do kina i innych atrakcji kulturalnych, 
  • wyjścia integracyjne. 
  1. Polecenia pracowników 

Szukasz pracy? Chcesz się rozwijać?
Goldenline to miejsce dla Ciebie!

Bardzo często nie znamy nikogo w firmie, do której aplikujemy, więc trudno poprosić o opinię. Możemy jednak sprawdzić jej media społecznościowe – czy pod firmowymi postami wypowiadają się pracownicy? Czy polecają jej oferty pracy? Czy często publikowane są zdjęcia z zespołem? Czy na stronie przedsiębiorstwa są wypowiedzi zatrudnionych w niej osób na przykład w zakładce „Kariera” albo „O nas”? Im chętniej pracownicy polecają firmę i użyczają jej swojego wizerunku, tym większa szansa, że są zadowoleni ze współpracy ze swoim pracodawcą. To dobra rekomendacja!  

  1. Dodatkowe inicjatywy 

Interesująca Cię firma prowadzi projekty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu? Zauważyłeś, że wspiera lokalne inicjatywy albo pomaga finansowo w słusznych celach? A może dobrze działa tam wolontariat pracowniczy? Takie przykłady świetnie pokazują, że firma jest aktywna na wielu polach i chce się angażować w pomaganie innym czy ekologię. To świetnie świadczy o jej wartościach i kulturze organizacyjnej! 

  1. Przyjazna rekrutacja 

Trudno o lepszą wizytówkę dobrego pracodawcy niż profesjonalny i uśmiechnięty rekruter, który zadaje przemyślane pytania i wyczerpująco odpowiada na Twoje wątpliwości. Zresztą czemu miałby być niezadowolony? Nie dość, że ma fajnego pracodawcę i dobre warunki pracy, to jeszcze zachęceni opiniami innych kandydaci chętnie wysyłają swoje aplikacje. W takiej sytuacji rekrutowanie kolejnych kolegów i koleżanek to sama przyjemność.