7 kroków do nowej pracy

Od dłuższego czasu rozważasz zmianę pracy? Bijesz się z myślami, czy to właściwa decyzja? Rozpisz ten proces na siedem kroków i odważ się na zmianę

  1. Znajdź nowy pomysł na siebie

Najlepsze zmiany w zakresie ścieżki kariery to takie, gdy pracownik odnajduje pracę, która jest jego pasją lub postanawia robić w życiu to, w czym jest naprawdę dobry. A jeszcze lepiej, gdy oba te przypadki łączą się w jeden.

A Ty? Widzisz dla siebie taką drogę?

  1. Rozważ wszystkie za i przeciw

Na spokojnie postaraj się spisać wszystkie argumenty, jakie przyjdą Ci do głowy za zmianą pracy. Następnie spróbuj przywołać wszystkie powody przeciwko takiej decyzji. Zapisz je na kartce i oceń ich wagę.

Odsuwając na bok emocje, które argumenty są bardziej przekonujące?

  1. Ufaj swojej intuicji

Czasem Twoja racjonalna strona odradza Ci zmianę pracy, ale stale wracasz do tej myśli, nie możesz spokojnie spać i potencjalne plany nie dają Ci spokoju. Cóż, nikt nie powiedział, że wszystkie zmiany muszą być logiczne i pragmatyczne! Zaufaj sobie i daj sobie przyzwolenie na zmiany, których w danym momencie po prostu potrzebujesz.

  1. Zabezpiecz sprawy finansowe

Zmiana pracy to duża rewolucja, a jedną z jej ciemniejszych stron mogą być przejściowe problemy finansowe. Zadbaj o swój komfort psychiczny i postaraj się o poduszkę finansową, która ograniczy Twój stres i da Ci komfort przy rozpoczynaniu nowego etapu życia zawodowego. 

Może to być równowartość 3 pensji, 6 rat Twojego kredytu mieszkaniowego albo okrągła kwota, która w razie czego zapewni Ci środki do życia, gdy początkowo nowa pracy dostarczy Ci więcej satysfakcji niż zarobków. 

  1. Postaw na networking!

Gdy już odważysz się na zmianę, to dobrze się do niej przygotuj. Kto może Ci pomóc? Czy masz wśród znajomych kontakty, które okażą się teraz przydatne? Kto mógłby Cię polecić? Odpowiedź na te pytania jest zawsze tylko jedna – networking to podstawa.

Rozległa sieć kontaktów zawodowych ułatwia start nawet w zupełnie nowej branży. Poza tym możesz liczyć na rekomendacje, rady czy mentoring w zakresie Twojej nowej ścieżki kariery. Wykorzystaj kontakty, które już masz i staraj się zdobywać kolejne.

  1. Wykorzystaj stres jako motywację

Nawet najlepiej przemyślany i przygotowany start w nowej pracy nigdy nie jest zupełnie wolny od stresu. Bądź na to przygotowany i nie pozwól sobie na utratę kontroli. Wykorzystaj zdenerwowanie jako dodatkową porcję motywacji, która doda Ci jeszcze więcej energii!

  1. Daj sobie czas na błędy

Początkowo nie wszystko układa się tak, jak sobie zakładałeś? Nowa branża lub firma wcale nie jest mlekiem i miodem płynąca? To normalny etap. Po podjęciu decyzji bardzo często mamy tendencje do zauważania jej wad i mankamentów. Bądź świadomy tej fazy i daj sobie czas na trzeźwą ocenę. Z biegiem czasu zyskasz właściwą perspektywę.