Social Media w Rekrutacji – 4th International Recruitment Congress 2016 [KONKURS]

Zwiększenie znaczenia mediów społecznościowych w kontekście rekrutacji nie może zostać niezauważone przez rekruterów, a ich umiejętne wykorzystanie często przynosi same korzyści. Dowiedz się, jak skutecznie rekrutować w social media!

Wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie rekrutacji powinno być dzisiaj nieodzownym elementem działań każdego rekrutera. Rynek pracy w Polsce zmienia się dynamicznie i już dziś śmiało możemy powiedzieć, że stał się rynkiem pracownika. Wymaga to od firm nowego podejścia i weryfikacji dotychczasowych działań. Portale społecznościowe dają nam nieograniczone możliwości zarówno w zakresie wyszukiwania potencjalnych kandydatów, jak i kontaktowania się z nimi. Odpowiednie zagospodarowanie możliwości, jakie stwarzają media społecznościowe w kontekście pozyskiwania pracowników, pozytywnie wpłynie na naszą skuteczność w procesie rekrutacji, jak i znacznie obniży koszty samego przedsięwzięcia.

Rekruterzy planując swoje działania w social media powinni przede wszystkim zwrócić uwagę na dwie główne możliwości, jakie dają media społecznościowe. Jedną z nich jest tzw. Direct Search wykonywany przy użyciu mediów społecznościowych, czyli aktywne wyszukiwanie kandydatów na poszczególnych portalach (np. za pomocą Wyszukiwarki Kandydatów GoldenLine) lub z użyciem wyszukiwarki internetowej Google (metoda „X-ray search”), a później kontakt z nimi. Drugą możliwością jest budowanie wizerunku pracodawcy (employer branding) w social media przy pomocy m.in. tzw. „Pools of talents” – stron kariera na poszczególnych portalach społecznościowych (typu Facebook, GoldenLine), na których potencjalny kandydat pasywny może dowiedzieć się, jak wygląda proces rekrutacji, co firma ma mu do zaoferowania (EVP) lub co mówią inni pracownicy o danym pracodawcy.

Musimy również pamiętać, że media społecznościowe to siła rekomendacji, każdy użytkownik mainstreamowych portali społecznościowych ma możliwość wystawienia opinii o firmie. Dlatego też każdy etap procesu rekrutacyjnego, candidate expierence czy onboarding expierence mogą zostać ocenione poprzez pozostawienie opinii na profilu firmy w social media.

Przy tworzeniu strategii social media w kontekście rekrutacji powinniśmy również wziąć pod uwagę m.in. grupę docelową, do której chcemy dotrzeć. Z którego portalu społecznościowego nasza grupa docelowa korzysta najchętniej? Jak będziemy się z nią komunikować?

Wspomniane działania zwiększą wzrost aplikacji, efektywność procesu rekrutacji oraz rozpoznawalność marki. Rozważanie o tym czy być, czy nie być w social media jest raczej niepotrzebne, ponieważ twój kandydat już tam jest!

Tematy dotyczące social recruitingu, niezawodnych sposobów na dotarcie do najlepszych kandydatów czy narzędzi i technik nowoczesnego rekrutera będą szeroko poruszane na 4th International Recruitment Congress 2016 27 października 2016 roku.

Nie może was zabraknąć na tym wydarzeniu, dlatego specjalnie dla Czytelników bloga przygotowaliśmy konkurs, w którym do wygrania są 2 zaproszenia na to wyjątkowe wydarzenie!

Jak wziąć udział w konkursie? Wystarczy w komentarzu do tego artykułu odpowiedzieć na pytanie:

Z kim z prelegentów najchętniej porozmawiałbyś na kongresie i o czym?

Spośród wszystkich zgłoszonych odpowiedzi wybierzemy 2 najciekawsze, a ich autorów nagrodzimy zaproszeniem na 4th International Recruitment Congress 2016. Zgłoszenia przyjmujemy do poniedziałku 17 października 2016 do godz. 13:00. Wyniki opublikujemy na naszym profilu na FB.

[AKTUALIZACJA]

Nagrodę otrzymują Panie Paniom Teres TereFo oraz Izabela Woźniak – serdecznie gratulujemy! Prosimy o wysłanie swoich danych na adres: kongres@saz.org.pl

Dodaj komentarz