Warto rozmawiać, czyli o formule unconference w branży HR

W jednym z serwisów trafiłem ostatnio na artykuł, w którym  eksperci  wskazują najlepsze wydarzenie w branży HR 2013 roku. Pojawiały się różne odpowiedzi. Moim zdaniem bardzo ciężko jest odpowiedzieć na tak ogólne pytanie, bo zależy ono od wielu czynników takich jak np. program konferencji lub prelegenci. W mojej opinii w gronie wymienionych wydarzeń powinno znaleźć się również miejsce dla V edycji HR Campu, który w dniach 11-12 czerwca odbył się w Warszawie wraz z pierwszą edycją #truWarsaw.

Uważam tak nie tylko ze względu na fakt, iż po raz pierwszy hasłem przewodnim wydarzenia było candidate experience. Znamienne było również to, że swój debiut drugiego dnia miała formuła nie-konferencji, która działała według poniższych zasad:

ikony_tru1(źródło: http://hrcamp.pl/czym-jest-formula-unconference/)

W praktyce oznaczało to, że zamiast utartego schematu komunikacyjnego, który przebiegał na linii prelegent – audytorium, była możliwość dyskusji w niewielkich grupach na tematy dotyczące rekrutacji, budowania wizerunku pracodawcy oraz mediów społecznościowych. Nad każdą grupą czuwał ekspert z danej dziedziny, który inicjował rozmowę i zachęcał każdego uczestnika do wypowiedzi. Kluczowe w tym wszystkim było zatem angażowanie uczestników do dzielenia się swoimi doświadczeniami oraz przemyśleniami.

Organizatorzy #truWarsaw na swojej stronie przekonywali do tego, że:

Formuła #TRU udowadnia, że to świetny i skuteczny sposób na nauczenie się bardzo wielu rzeczy w bardzo krótkim czasie. Ale to także świetna okazja, aby poznać nowych ludzi i poszerzyć sieć kontaktów.

Ponieważ byłem na miejscu i miałem okazję obserwować jak to wyglądało w praktyce, jestem w stanie podpisać się pod tymi słowami. Dla mnie, jak też dla pozostałych uczestników taka forma to było coś wcześniej niespotykanego. Początkowa niepewność przerodziła się jednak po pewnym czasie w dynamiczną konwersację, która obfitowała w ciekawe, inspirujące przykłady. Nie bez znaczenia był fakt, że udział brały w niej osoby reprezentujące różne branże, więc tym samym różne punkty widzenia.

IMG_1702           Zdj.: #tru Warsaw – dyskusja na temat wykorzystania mediów społecznościowych w employer brandingu i rekrutacji (źródło: http://hrcamp.pl/hrcamp/fotorelacja-2013/)

Wyjście poza schematy jest ważne nie tylko w w relacjach z kandydatami oraz pracownikami ale również wtedy, gdy jest okazja do spotkania branżowego. Rozmowa w przerwie kawowej oraz zadanie pytania prowadzącemu po prelekcji to nie wszystko. Warto zmienić przyzwyczajenia i warto…rozmawiać.

Mam nadzieję, że formuła nie-konferencji na stałe zawita do kalendarza imprez HR-owych w najbliższych latach.

Dodaj komentarz