5 cech dobrego Employer Branding Managera

Nowoczesne firmy zdają sobie sprawę, jak ważne jest budowanie dobrej marki pracodawcy. W tym celu wykorzystują działania z zakresu EB i zatrudniają specjalistów, którzy pomagają im budować organizację przyjazną pracownikom. Co wyróżnia dobrego Employer Branding Managera? Wymieniamy 5 najważniejszych cech ułatwiających pracę w tym zawodzie

Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, jak ważne jest budowanie marki dobrego pracodawcy. Jeżeli misją firmy jest zatrudnianie najlepszych kandydatów, to warto postawić na działania employer brandingowe i zatrudnić fachowca. Jaki powinien być dobry Employer Branding Manager?

Employer Branding skrojony pod daną organizację

Każda firma powinna dbać o wizerunek dobrego pracodawcy. Zwłaszcza gdy prowadzi szereg rekrutacji i planuje zatrudniać prawdziwych ekspertów do swojej załogi. Jak wykorzystywać działania EB, by przyciągać do organizacji prawdziwe talenty? W tym celu warto zatrudnić Employer Branding Managera, który pomoże w budowaniu organizacji przyjaznej pracownikom. Niestety, nie ma jednego przepisu na wykorzystanie Employer Brandingu w firmie, a do planowanych działań lepiej podejść indywidualnie, aby skupić się na realnych potrzebach biznesowych oraz osób, które tworzą organizację.

Każda organizacja jest inna, działa w odrębnych dziedzinach, zatrudnia różnego rodzaju specjalistów. Jednak wszystkie firmy łączy jedno – tworzą miejsca pracy dla ludzi. To, w jaki sposób traktujemy pracowników, jakie warunki zatrudnienia oferujemy i jakie wartości pielęgnujemy, wpływa zarówno na komfort zatrudnionych, jak i wizerunek pracodawcy. Warto zatrudnić eksperta, który dzięki swojemu doświadczeniu zadba nie tylko o lepszy wizerunek organizacji wśród pracowników i potencjalnych kandydatów, ale przede wszystkim stworzy miejsce pracy przyjazne ludziom. – zaznacza Alina Michałek, ekspert HR w HRlink i Goldenline.

Pamiętaj, że w Goldenline możesz liczyć nie tylko na wsparcie procesów rekrutacyjnych, ale również pomoc w budowaniu dobrej marki pracodawcy. Skorzystaj z indywidualnych działań wspieranych przez naszych ekspertów i zadbaj o wizerunek organizacji.

Fachowiec od budowania przyjaznej marki pracodawcy

Rolą eksperta ds. Employer Brandingu jest budowanie przyjaznego wizerunku pracodawcy oraz dbałość o komfort zatrudnionych w organizacji osób. Dobrej marki pracodawcy nie zbuduje się w pojedynkę, ani poprzez jedno działanie z zakresu EB. Z tego względu należy pamiętać, że nawet najbardziej doświadczony specjalista czy utytułowany EB-owiec nie da rady sam stworzyć organizacji przyjaznej pracownikom.

Dopiero obranie wspólnego celu i zaplanowanie długofalowych działań może zagwarantować sukces. Im lepszy plan działania, tym większe powodzenie projektu. Jakie cechy powinien posiadać dobry Employer Branding Manager? Postanowiliśmy w 5 wariantach opisać ten wymagający wszechstronnych umiejętności zawód.

Dobry strateg

W Employer Brandingu istotna jest strategia. Działania po omacku nie przyniosą zamierzonych efektów, a próbowanie wielu różnych, niepasujących do danej organizacji, wariantów w jednym czasie częściej kończy się stratą pieniędzy niż zbudowaniem dobrego wizerunku pracodawcy. W związku z tym dobry EB-owiec powinien być świetnym strategiem i z precyzją obmyślać plan, dzięki któremu dana firma zmieni się na lepszą dla swoich pracowników.

Kreatywna dusza

Nawet najlepsza strategia nie będzie skuteczna gdy zabraknie nam pomysłów i kreatywności. Właśnie dlatego dobry Employer Branding Manager oprócz umiejętności strategicznych powinien mieć głowę pełną innowacyjnych idei i nieszablonowo patrzeć na (nie tylko biznesowy) świat 😊

Mistrz komunikacji

W działaniach EB dobro ludzi i korzyści biznesowe powinny iść ze sobą w parze. Dlatego, aby odnieść sukces należy postawić na udaną komunikację nie tylko ze współpracownikami, ale wszystkimi członkami organizacji, partnerami biznesowymi czy potencjalnymi kandydatami do pracy. Osoba zatrudniona na tym stanowisku powinna wiedzieć, jak rozmawiać z ludźmi z różnych pokoleń, być powierniczką obecnych pracowników i jednocześnie dobrze rozumieć problemy i wyzwania, z jakimi mierzy się pracodawca. Umiejętności komunikacyjne będą przydatne również w codziennej współpracy z marketingiem, działem HR czy PR.

Dociekły analityk

Wizja, dobór narzędzi, sprawna komunikacja, obranie grupy docelowej i konkretny plan działania to tylko niektóre z wielu elementów składających się na pracę Employer Branding Managera. Oprócz tych wstępnych etapów bardzo ważna jest analiza podejmowanych działań i ocena ich skuteczności. Podsumowanie efektów, planowanie dalszych kroków czy wyciągnięcie wniosków na przyszłość – w tym zawodzie jest to kluczowe.

Nieustanny odkrywca

A co jeżeli analiza pokazała, że obrana strategia nie przyniosła zamierzonych efektów? Dobry specjalista ds. Employer Brandingu musi wierzyć w to, co robi i zarażać tą wiarą innych członków organizacji. Pasja do budowania biznesu przyjaznego pracownikom sprawia, że podejmowane działania przynoszą rezultaty. Oprócz tego stały rozwój i doszkalanie własnych umiejętności pozwala tworzyć innowacyjne EB-owe projekty, dzięki którym zarówno pracownicy, jak i pracodawca mogą funkcjonować lepiej i osiągać więcej.

Zawód czy powołanie do pracy z ludźmi?

Employer Branding Manager często jest utożsamiany z działem HR. Rzeczywiście często wspólnie współpracuje z rekruterami czy ekspertami HR, jednak na tym stanowisku to potrzeby biznesowe i wyzwania, przed jakimi stoi firma, są dla niego na pierwszym miejscu. Oczywiście organizacje tworzą ludzie i to oni powinni osiągać wyznaczane cele i dobrze czuć się w swoim miejscu pracy.

Komfort pracowników i odpowiedź na ich potrzeby jest częścią wyzwań, które mają zaspokoić działania employer brandingowe. Jednak oczekiwania pracowników względem firmy powinny być zaspokojone tak samo, jak oczekiwania pracodawcy względem pracowników. Odpowiedni ekspert ds. EB dobrze wie, jakie działania obrać, by wygrywała zarówno firma, jak i pracujący w niej ludzie – podsumowuje Adam Piwek, ekspert marki pracodawcy.

. prasówka benefity bezpośrednie poszukiwania biznes candidate experience CSR direct search eb employer branding goldenline goldenline.pl hr HRlink human research IT kandydat kariera konferencja konkurs marka pracodawcy nowości nowość ogłoszenia praca pracodawca pracownik prasówka przegląd mediów raport rekrutacja rekruter rozwój rynek pracy scena hr serwis social media trendy trendy hr webinar wizerunek wizerunek firmy wynagrodzenia wyszukiwarka kandydatów zatrudnienie zmiany

Oferta HRlink i Goldenline

Skorzystaj z synergii i rekrutuj jeszcze skuteczniej

Zapisz się na newsletter Goldenline
i otrzymaj dostęp do raportu:
Digital HR