Wysokość wynagrodzenia w ogłoszeniu – dlaczego warto?

Jawna wysokość proponowanego wynagrodzenia w ogłoszeniu o pracę sprzyja większej liczbie aplikacji. Dlaczego? Otóż kandydat podobnie, jak rekruter oczekuje konkretów i lubi wiedzieć na czym stoi. Zobacz, jakie korzyści niesie za sobą podanie widełek wynagrodzenia w ofercie pracy i dlaczego warto to robić

Wysokość wynagrodzenia w ofercie pracy

Pokaż mi swoje ogłoszenie o pracę, a powiem Ci, jakim rekruterem jesteś? Nie od dziś wiadomo, że dobre ogłoszenie rekrutacyjne przyciąga kandydatów, dlatego warto dbać o formułę oraz treść publikowanych ofert pracy. Jedną z najważniejszych kwestii w ogłoszeniu jest wysokość wynagrodzenia. Wiele firm zastanawia się, czy podać tę informację w ofercie pracy, czy dopiero w kolejnych etapach rekrutacji. Który wariant wybrać? W wielu przypadkach to właśnie od proponowanych zarobków zależy, czy dana osoba zdecyduje się wysłać swoje CV, dlatego warto zamieścić widełki wynagrodzenia w ogłoszeniu rekrutacyjnym.

Kwestia oferowanych zarobków okiem kandydata

Wysokość proponowanej pensji jest dla kandydata bardzo istotna. Zwłaszcza gdy decyduje się zmienić pracę ze względu na wyższe preferencje finansowe, których obecny pracodawca nie jest w stanie zapewnić. Co więcej, oferta, w której zawarte są widełki płacowe, jest atrakcyjniejsza. Dany kandydat od pierwszej chwili jest informowany o tym, na jaką pensję może liczyć, co pozwala mu szybciej zdecydować, czy warto tam aplikować.

Jawność wynagrodzenia w ogłoszeniu rekrutacyjnym daje także przewagę nad konkurencją, która nie zdecydowała się na ten krok. Nie chodzi tutaj o to, aby proponowana stawka była najwyższa na rynku. Świadomy kandydat dobrze wie, że oprócz wysokości pensji należy brać pod uwagę wiele innych czynników tj. forma zatrudnienia, rodzaj zawieranej umowy, warunki przyznawania premii czy benefity pozapłacowe. Tak samo jak rekruter oczekuje wymieniania wszystkich kwalifikacji oraz doświadczenia w CV kandydata, tak samo kandydat pragnie znać warunki zatrudnienia już na etapie czytania ogłoszenia.

Czas to pieniądz

Szanujesz swój czas? Podaj widełki wynagrodzenia w ogłoszeniu. Sytuacji, w których kandydat rezygnuje z rekrutacji bezpośrednio po etapie, w której dowiedział się o proponowanej pensji, jest wiele. Podanie proponowanych zarobków w ofercie pracy może skrócić rekrutację, bowiem osoby, które mają inne wymagania odnośnie płac, nie będą tam aplikować.  Niektóre organizacje nie chcą podawać konkretnych stawek ze względu na konkurencje. Obawiają się, że z ogłoszenia inne firmy wyczytają, na ile dana organizacja wycenia pracę danego specjalisty. Bezpodstawnie, bowiem średnie wartości wynagrodzenia na danym stanowisku od dawna są regularnie wyliczane i podawane do informacji publicznej.

W jaki sposób podać informację o zarobkach w ogłoszeniu?

Kandydat starający się o zatrudnienie na konkretnym stanowisku, może łatwo sprawdzić, ile wynosi średnia pensja takiego pracownika. Co więcej, zarobki w ofercie pracy można podawać na różne sposoby. Niektóre firmy piszą wprost daną kwotę brutto, inne decydują się na wartość netto lub podają tylko minimalną pensję na oferowanym stanowisku. Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest jednak podanie widełek wynagrodzenia, które pozwolą zdecydować kandydatowi, czy dane zarobki są atrakcyjne. Obok proponowanej pensji warto zaznaczyć także rodzaj oferowanej umowy, bowiem mimo że kwota brutto dla wielu form zatrudnienia jest taka sama, to pensja na rękę na umowie o pracę jest inna niż np. umowie B2B czy umowie zlecenie.

Dlaczego warto podawać w ogłoszeniu widełki wynagrodzenia?

Wysokość wynagrodzenia w ofercie pracy przyciąga kandydatów, którzy od początku wiedzą, na co mogą liczyć w danej firmie. Wiele osób ma comiesięczne zobowiązania finansowe, kredyty i opłaty, które musi regularnie opłacać z otrzymywanej pensji, dlatego ta informacja jest ważna dla kandydatów. Jakie korzyści przynosi organizacji określenie widełek płacowych w ogłoszeniu? Reasumując, zalety tego rozwiązania są następujące:

  • Skrócenie czasu rekrutacji, co przekłada się na oszczędność całego procesu
  • Budowanie pozytywnych doświadczeń kandydata, który docenia informacje o zarobkach podaną w ofercie pracy
  • Napływ CV od osób, które akceptują oferowane warunki
  • Przewaga nad konkurencyjnymi ofertami, w których brakuje informacji o proponowanych zarobkach
  • Dbanie o pozytywną markę pracodawcy

. prasówka benefity bezpośrednie poszukiwania biznes candidate experience CSR direct search eb employer branding goldenline goldenline.pl hr HRlink human research IT kandydat kariera konferencja konkurs marka pracodawcy nowości nowość ogłoszenia praca pracodawca pracownik prasówka przegląd mediów raport rekrutacja rekruter rozwój rynek pracy scena hr serwis social media trendy trendy hr webinar wizerunek wizerunek firmy wynagrodzenia wyszukiwarka kandydatów zatrudnienie zmiany

Oferta HRlink i Goldenline

Skorzystaj z synergii i rekrutuj jeszcze skuteczniej

Zapisz się na newsletter Goldenline i otrzymaj dostęp do e-booka:
Zaangażuj pracowników w rekrutację