10 pomysłów na skuteczny Employer Branding

Mały spływ CV? Duża rotacja pracowników? Niskie zaangażowanie zespołu? Odpowiedzią na te problemy może być poprawa Twojego wizerunku w oczach pracowników i kandydatów. Wykorzystaj 10 naszych pomysłów na konkretne działania EB

1. Zadbaj o benefity

Czy da się dzisiaj być świetnym pracodawcą i nie oferować kadrze żadnych benefitów? Szczerze w to wątpimy. Dlatego trzymaj rękę na pulsie, sprawdzaj, co w Twoim zespole jest najbardziej doceniane i dostosowuj ofertę dodatków pozapłacowych do aktualnych potrzeb Twoich pracowników.

2. Buduj kulturę organizacyjną

Jaka jest Twoja firma? Co jest dla Was ważne? Świetnie, jeśli dla Ciebie odpowiedzi na te pytania są oczywiste – ale czy tak samo jest w przypadku zatrudnianych osób? Zadbaj, by firmowa komunikacja umiejętnie i spójnie przekazywała i rozwijała w zespole wartości, które będą Waszym łącznikiem. Następnie pilnuj, by kultura organizacyjna determinowała wybory pracowników i istotne dla firmy decyzje na każdym szczeblu.

3. Słowo od pracownika czyli testymoniale

Testymoniale to krótkie opinie, które pokazują czyjąś opinię o danym produkcie, usłudze – czy jak w tym wypadku – o pracodawcy. Testymoniale pracowników przeżywały swoje apogeum kilka lat temu, ale nadal warto mieć je na uwadze, bo chętniej posłuchamy Marty z Działu Kadr czy Sebastiana ze Sprzedaży niż zachwalającego firmę w kolejnym wywiadzie prezesa…

4. Rekrutuj przyjaźnie dla kandydatów

Nie udzielasz informacji zwrotnej? Twoje procesy trwają tygodniami? A może kandydaci krytykują atmosferę i lekceważące traktowanie podczas spotkań rekrutacyjnych? W takim wypadku nie masz co marzyć o efektywnym Employer Brandingu. Lepiej szybko odrób zadanie domowe z profesjonalnej rekrutacji i budowania pozytywnego Candidate Experience!

5. Komunikacja to podstawa

Co z tego, że wiele robicie dla pracowników, macie poukładane wartości i porządnie określone EVP (Employer Value Proposition), jeśli mało kto o tym wszystkim słyszał? Z zatrudnionymi pracownikami włącznie 😉 Mądrze prowadzona komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna firmy (m.in. strona www czy platformy takie jak Goldenline, LinkedIn czy Facebook) to filar docierania z właściwymi komunikatami do pracowników i kandydatów.

6. Kamera – akcja!

YouTube i TikTok w całości oparte są o content wideo, a na innych platformach ten rodzaj treści od lat wyłącznie zyskuje na znaczeniu. Wnioski nie jest trudno wyciągnąć – czas nagrywać krótkie filmy pokazujące Twoje zalety dobrego pracodawcy!

7. Niech się dzieje!

W czasie pandemii z oczywistych przyczyn firmowe eventy poszły w odstawkę, ale ich wielki come back to tylko kwestia czasu. Skąd ta pewność? Bo nic tak nie scala zespołów jak wspólne przeżywanie i pozytywne emocje podczas teamowych wyjazdów, wyjść i spotkań. Jeśli sytuacja i firmowe wytyczne na to pozwalają, staraj się uwzględniać eventy (choćby w skali małych zespołów) w strategii działań wewnętrznych. Pamiętaj też o spotkaniach z potencjalnymi kandydatami choćby podczas targów i giełd pracy.

8. Pracodawco bądź odpowiedzialny

CSR od kilku lat umacnia swoją pozycję i badania potwierdzają jego pozytywny wydźwięk wśród właściwie wszystkich grup docelowych przedsiębiorstwa. Oczywiście wszystkie działania muszą być dostosowane do profilu i charakteru firmy i prowadzone z głową. Jednak wątpiących Employer Branding Managerów i HR-owców zachęcamy do wejścia w świat CSR-u. Odpowiedzialnym społecznie nie tylko warto być – to też się po prostu opłaca.

9. Słuchaj swoich pracowników i kandydatów

Właściwie od tego punktu powinniśmy niniejszą listę rozpocząć, ale badanie opinii jest ważne na każdym etapie działań z zakresu Employer Brandingu. Jak to zrobić? Możesz wykorzystać choćby:

  • badanie satysfakcji pracowników,
  • ankiety dla kandydatów sprawdzające Candidate Experience,
  • exit interview,
  • wywiady pogłębione np. z liderami.

10. Zakładka poświęcona karierze jako wisienka na torcie

Strona lub podstrona dedykowana dla kandydatów do pracy w Twojej firmie powinna w przyjazny, uporządkowany i atrakcyjny sposób prezentować to, co masz do zaoferowania swoim pracownikom. Jeśli zaangażujesz się w realizację przynajmniej połowy wskazówek z naszej listy, to na pewno nie zabraknie Ci treści do pokazanie na zakładce „Kariera”. Powodzenia!

Przeczytaj także:

Zapisz się na newsletter Goldenline, a otrzymasz bezpłatnie raport

„Human Relations Trends 2025”


Pozyskuj, zatrudniaj oraz wdrażaj pracowników!

Sprawdź nasze narzędzia rekrutacyjne

Dodaj komentarz