7 kroków do skutecznej strony kariery

Strona kariery to jedna z najczęściej wybieranych przez kandydatów źródeł informacji o danej firmie. Warto, by była atrakcyjna zarówno pod względem merytorycznym, jak i estetycznym. Jak przedstawić organizację w internecie? Wystarczy 7 prostych kroków do skutecznej strony kariery

Każda organizacja powinna zadbać o dobrą prezentację w zakładce: kariera, w firmowej witrynie www. To właśnie tutaj większość kandydatów do zatrudnienia szuka informacji na temat firmy. W dużej mierze to właśnie od jakości i rodzaju publikowanych tam treści zależy, czy dana osoba zdecyduje się wysłać tam swoje CV. Chcesz rekrutować efektywniej? Strona kariery to skuteczne narzędzie employer brandingowe, które pomaga budować dobry wizerunek pracodawcy i ma wpływ na prowadzone procesy rekrutacyjne. To must-have dla firm, którym zależy na pozyskiwaniu kandydatów do pracy.

Jak stworzyć skuteczną stronę kariery? 7 kroków

Im lepsza strona kariery, tym więcej ochotników do pracy w danej organizacji. Jeżeli wchodząc w tę zakładkę, oczom kandydata ukazuje się dobrze zarządzana firma, oferująca rozwój, szkolenia i jasną ścieżkę kariery, to zapewne zechce on tam pracować. Jak stworzyć skuteczną stronę kariery? Przygotowaliśmy krótki poradnik w 7 prostych krokach.

1. Osobna zakładka na stronie internetowej firmy

Strona kariery w danej organizacji to ważna kwestia zarówno w kwestii budowania wizerunku, jak i dotarcia do kandydatów. Warto, wydzielić osobną zakładkę w firmowej witrynie internetowej i dobrze ją wyeksponować, aby wchodząc na stronę główną, z łatwością przejść do interesującej kategorii i poznać oferowane przez nią możliwości kariery.

2. Prezentacja najważniejszych informacji z punktu widzenia kandydata

Planując strukturę strony kariery, należy wziąć pod uwagę przede wszystkim informacje przydatne z punktu widzenia kandydata. W końcu to właśnie jemu oferujemy tę zakładkę, dlatego należy zamieścić tam kluczowe z jego perspektywy aspekty. Mogą być to m.in.:

  • Prezentacja działalności firmy
  • Wyróżnienie na tle konkurencji
  • Informacje o produktach i oferowanych usługach
  • Możliwości rozwoju
  • Realizowane inicjatywy
  • Korzyści dla pracowników

3. Przedstawienie KPI procesów rekrutacyjnych

Przedstawienie kluczowych wskaźników dotyczących efektywności prowadzonych procesów rekrutacyjnych pomaga budować zaufanie kandydata do organizacji. KPI dotyczące czasu rekrutacji czy liczby kandydatur to również wartościowa informacja z punktu widzenia osoby, która planuje wziąć udział w procesie.

4. Informacja o realizowanych stażach i praktykach

Strona kariery jest odwiedzana również przez młodych ludzi, którzy planują wkroczyć w rynek pracy i porównują oferowane przez firmy możliwości. Informacja na temat realizowanych w organizacji staży oraz prowadzonych praktyk dla początkujących powinna znaleźć się na stronie kariery.

5. Pokazanie kultury organizacyjnej

To jeden z najważniejszych kroków do skutecznej strony kariery. Jeżeli odpowiednio zaprezentujemy swoją firmę, pokażemy jakimi wartościami się kierujemy, jak wygląda nasza codzienność w biurze i co robimy w ramach integracji pracowników, to zjednamy sobie kandydata. Wiele organizacji w zakładce dotyczącej kariery publikuje zdjęcia z codziennego życia organizacji, prezentuje pracowników czy dzieli się relacjami z organizowanych działań integracyjnych. Warto wymienić tutaj benefity pozapłacowe i przedstawić korzyści, płynące z zatrudnienia.

6. Przedstawienie ścieżki kariery w firmie

Oferowane możliwości rozwoju i planowana ścieżka kariery to kwestie, na które kandydat zwraca szczególną uwagę. Strona kariery powinna zawierać prawdziwe informacje odnośnie awansów i gwarantowanych perspektyw. Autentyczność jest kluczem w zjednaniu sobie kandydatów do pracy.

7. Przejście do aktualnych ofert pracy

Ostatnim krokiem do nowoczesnej strony kariery jest zamieszczenie tam aktualnych ofert pracy i informacji na temat prowadzonych obecnie rekrutacji. Osoba, która zapoznała się z oferowanymi na stronie możliwościami rozwoju, poznała wartości i kulturę organizacyjną firmy zapewne chciałaby dowiedzieć się więcej na temat oferowanego zatrudnienia. Warto dołączyć tutaj formularz aplikacyjny, który ułatwi kandydatowi zgłoszenie chęci na udział w procesie.

Strona kariery = marka pracodawcy

Profesjonalna strony kariery buduje wizerunek dobrego pracodawcy. To nie tylko wizytówka firmy, ale również miejsce, gdzie kandydat znajdzie wszystkie informacje dotyczące rekrutacji, codziennej pracy w firmie i wartości, jakimi kieruje się organizacja. Skuteczna zakładka kariery przyciąga kandydatów do pracy i jest jednym z elementów przyspieszających rekrutację.

Ważne, aby była nowoczesna i na bieżąco aktualizowana. Wygląd i struktura zakładki kariery buduje Candidate Experience. Jeżeli kandydat ujrzy przestarzałe zdjęcia, nieaktualne treści i wielki napis: brak aktualnych ofert pracy, to prawdopodobnie więcej nie wróci na daną stronę kariery i zrezygnuje z ubiegania się o posadę w danej firmie.

. prasówka benefity bezpośrednie poszukiwania biznes candidate experience CSR direct search eb employer branding goldenline goldenline.pl hr HRlink human research IT kandydat kariera konferencja konkurs marka pracodawcy nowości nowość ogłoszenia praca pracodawca pracownik prasówka przegląd mediów raport rekrutacja rekruter rozwój rynek pracy scena hr serwis social media trendy trendy hr webinar wizerunek wizerunek firmy wynagrodzenia wyszukiwarka kandydatów zatrudnienie zmiany

Oferta HRlink i Goldenline

Skorzystaj z synergii i rekrutuj jeszcze skuteczniej

Zapisz się na newsletter Goldenline
i otrzymaj dostęp do raportu:
People Trends 2026