Wellbeing ma swoje święto i na nie zasługuje

Przypadający na 8 września Światowy Dzień Wellbeingu już za nami. Podobnie jak w poprzednich latach hucznie postanowił uczcić go Wellbeing Institute, organizując z tej okazji konferencję online. W trakcie World Wellbeing Day 2022 dwunastu zaproszonych gości podzieliło się z ponad 150 słuchaczami przykładami dobrych praktyk i konkretnymi rozwiązaniami z obszaru wspierania dobrostanu pracowników w organizacji.

Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że World Wellbeing Day to tylko kolejna nic nieznacząca pozycja w kalendarzu świąt nietypowych. Czasami jednak warto się pomylić i tak właśnie jest w tym przypadku. Zagadnienia związane z dobrostanem pracowników, jakie poruszyli eksperci podczas zorganizowanej przez Wellbeing Institute konferencji, to poważny, wręcz życiowy temat dla każdej współczesnej firmy. 

Na aspekt ten zwraca uwagę Agata Pelc, Wiceprezes i Dyrektor zarządzająca Wellbeing Institute, którego zespół pierwsze obchody tego święta zorganizował w Polsce w 2018 roku:

– Świętowane przez nasz instytut w formie konferencji obchody World Wellbeing Day to przede wszystkim czas dzielenia się wiedzą i dobrymi praktykami z obszaru wellbeingu. Dzięki pozytywnej energii zaproszonych gości i ich inspirującym historiom możemy budować świadomość,
że dbałość o dobrostan pracowników nie jest żadną fanaberią. To nieunikniona konieczność, przed którą prędzej czy później stanie każda współczesna organizacja. Szczególnie w czasach wszechogarniającej niepewności i zmian spod szyldu VUCA, zjawiska Great Resignation
i problemów z pozyskaniem bądź utrzymaniem talentów. Omówione przez zaproszonych gości działania i ich efekty są najlepszym dowodem na to, że wspieranie i inwestycja w pracownika ma sens, jest korzystna także biznesowo. Dlatego życzę wszystkim pracownikom i pracodawcom, aby u nich każdy jeden dzień był dniem wellbeingu.

12 ekspertów, 12 ludzkich historii

Uczestnicy konferencji mogli wysłuchać 12 ekspertów, reprezentujących firmy z różnych branż, o różnej skali działania i wielkości. Swoimi przemyśleniami i przykładami działań wellbeingowych podzielili się Agata Pelc (Wellbeing Institute), Maria Szlachciak (Rockwool Group), Iza Chocianowska (Orange Polska), Małgorzata Miodońska (Wellbeing Institute), Kamila Kucharska-Wełna (Arvato Supply Chain Solutions Polska), Katarzyna Patalan (SmartLunch), Anna Józefczyk (Mentor Benefit), Katarzyna Jarosz (Seduo.pl), Artur Dzięgielewski (SmartLunch), Natalia Tomzik (Wellbeing Institute), Joanna Kwas (Grupa Wyborcza) oraz Marek Wikiera.

Eksperci poruszyli szerokie spektrum zagadnień dotyczących wellbeingu. Wszystko w oparciu o praktykę i realne działania. Były to m.in. dobre praktyki odnośnie niematerialnego doceniania pracowników, kompleksowego budowania zdrowych nawyków czy programów nastawionych na rozwój kompetencji. Nie zabrakło także rad, jak zacząć wdrażać programy wellbeingowe w organizacji, czego nie robić będąc liderem zespołu i jaki styl zarządzania ludźmi przyjąć. Interesujące było ponadto spojrzenie w przyszłość organizacji w kontekście żywienia pracowników i takich wyzwań jak hiperpersonalizacja czy epidemia samotności. Wszystkie wystąpienia miały przy tym jeden wspólny mianownik. Był nim człowiek i konieczność wsłuchania się w jego potrzeby.

Dziękujemy wszystkim partnerom wydarzenia za bezcenny wkład w niesienie idei wellbeingu oraz nagrody dla uczestników. Grupa Wyborcza, Smart Lunch, Rai, Seduo, Mentor Benefit. Czapki z głów, jesteście wielcy!

Wielkie ukłony również dla partnerów medialnych konferencji World Wellbeing Day. W tym roku byli nimi: Gazeta Wyborcza, Goldenline, HRlink i Personel Plus. Jesteśmy pewni, że dzięki Wam idea dobrostanu pracownika w organizacji trafi do jeszcze większej liczby osób.

Agnieszka Czerkawska, Wellbeing Institute

Przeczytaj także: