Jak budować skuteczny Employer Branding?

Skuteczny Employer Branding przynosi korzyści zarówno firmie, jak i zatrudnionym w niej pracownikom. Jak budować markę atrakcyjnego pracodawcy? Wdrożenie efektywnych działań EB wymaga odpowiedniej strategii. Skorzystaj z eksperckich porad dotyczących Employer Brandingu i zadbaj o wizerunek pracodawcy

Employer Branding w działaniach HR i nie tylko

Nie ma lepszej wizytówki dla firmy niż zadowolony klient i usatysfakcjonowany pracownik. Eksperci z branży HR zgodnie stwierdzają, że w budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy niezbędne są działania z zakresu Employer Brandingu. Jak być atrakcyjnym pracodawcą w oczach potencjalnych kandydatów do zatrudnienia? Prawidłowa komunikacja marki i rodzaj podjętych działań powinien być realizowany nie tylko przez dział HR, ale również marketing i PR danej firmy.

Dlaczego synergia tych obszarów jest niezbędna w skutecznym Employer Brandingu? Otóż budowanie marki pracodawcy wymaga długofalowych działań, zapewnienia kompleksowych usług i spójnych komunikatów.

Skuteczny Employer Branding, czyli jaki?

Rynek pracownika jest coraz silniejszy, a prognozy na nadchodzące lata pokazują, że rekruterom coraz trudniej będzie pozyskiwać odpowiednich pracowników na dane stanowisko. Jak budować skuteczny Employer Branding? Ważna jest strategia i wykorzystanie właściwych narzędzi. Budowanie marki pracodawcy można realizować poprzez następujące działania:

Wewnętrzny Employer Branding:

Skierowany do obecnych pracowników danej organizacji. Służy zmniejszeniu retencji i podnoszeniu satysfakcji i zadowolenia osób zatrudnionych w firmie. Do najbardziej skutecznych metod wykorzystywanych w tego rodzaju działaniach EB należą:

  • Odpowiednio dobrana oferta benefitowa
  • Wdrożenie systemu motywacyjnego
  • Program poleceń pracowniczych
  • Dobra komunikacja wewnętrzna w firmie
  • Podejście inside-out

Zewnętrzny Employer Branding:

Zewnętrzne działania EB obejmują komunikację między pracodawcą, a kandydatami, jak również kontrahentami. Jak przekonać do siebie potencjalnych kandydatów do zatrudnienia? W tym celu warto wykorzystać następujące metody:

  • Multiposting ogłoszeń rekrutacyjnych
  • Dbanie o profile biznesowe w social mediach
  • Kreowanie ambasadorów marki wśród pracowników
  • Aktywne uczestnictwo w targach pracy
  • Branie udziału w branżowych inicjatywach i konferencjach
  • Współpraca z akademickimi biurami karier
  • Aktualna zakładka: Kariera na firmowej stronie internetowej

Szukasz inspiracji, aby jeszcze skuteczniej zadbać o Employer Branding w firmie? Dołącz do Zimowej Akademii Marki Pracodawcy i zapisz się na cykl bezpłatnych webinarów poprowadzonych przez ekspertów z branży.

Jak budować markę pracodawcy?

Budowanie marki atrakcyjnego pracodawcy to długotrwały proces, a nie jednorazowa akcja. W związku z tym planując działania Employer Brandingowe, należy opracować trzy główne aspekty:

  1. Cel
  2. Misję, wizję, wartości
  3. Strategię

Każda firma, która pragnie rozwijać kadry, powinna od tego zacząć i to są fundamenty do budowania strategii związanej z obszarem ludzkim. Kto, co i jak będzie robił, aby zrealizować założone cele w określonym czasie – podkreśla Adam Piwek z HRlink i Goldenline.

EB to przede wszystkim ludzie, dlatego warto otwarcie planować budowanie marki pracodawcy i brać pod uwagę dobro i komfort pracowników. Im lepiej zaplanujesz strategię Employer Brandingową, tym więcej uda ci się zaoszczędzić na rekrutacjach, wdrożeniu kolejnych pracowników czy planowaniu reorganizacji zespołów w firmie. Zadowolony pracownik nie będzie chciał odejść z organizacji, która nie tylko zaspokaja jego potrzeby zawodowe i materialne, ale przede wszystkim jest zaangażowana w jego rozwój i buduje przyjazne środowisko pracy.

Przeczytaj także:

Zapisz się na newsletter Goldenline
i otrzymaj dostęp do raportu:
Digital HR

Oferta HRlink i Goldenline

Skorzystaj z synergii i rekrutuj jeszcze skuteczniej