Dobrostan pracowników – jakie projekty sprawdzają się najlepiej

W jaki sposób dbać o dobre samopoczucie oraz zaangażowanie pracowników w firmach, organizacjach i instytucjach?

Ze względu na nieustanny rozwój, trudno jest nadążyć za wciąż zmieniającymi się potrzebami pracowników. Dlatego osoby z działów HR wdrażają coraz to ciekawsze projekty, które pozytywnie wpływają na dobrostan w firmie. Takimi projektami napędzany jest konkurs People Innovation. Promuje on najciekawsze praktyki wdrażane w firmach, organizacjach, instytucjach w całej Polsce. Pierwsza edycja obfitowała w różnorodne projekty, które odpowiadały na aktualne potrzeby pracowników.

Ludzie to siła organizacji

Zwycięski projekt opierał się na zmodyfikowanym, odpowiadającym na potrzeby kadry systemie benefitów wprowadzonym w firmie. Holistyczny pakiet składał się z takich benefitów jak team “Złota Rączka”, w którym to pracownicy wewnętrznie w firmie pomagali swoim współpracownikom w różnego rodzaju pracach domowych wymagających odpowiednich umiejętności. Kolejnym benefitem była firmowa wypożyczalnia sprzętu. Pracodawca zakupił różne sprzęty, które pracownicy mogą wypożyczać na określony czas. Ostatnim z benefitów była możliwość pracy zdalnej z atrakcyjnych lokalizacji nad morzem i w górach. Firma wynajęła dwa mieszkania, z których pracownicy mogą pracować zdalnie. Projekt ten pokazuje, że siła tkwi w prostocie rozwiązań. Autorką projektu jest Monika Woźnica, która dzięki wprowadzonym rozwiązaniom wygrała I edycję konkursu People Innovation i w tym roku zasiądzie w kapitule konkursowej.

Przykładem projektu, który wprowadzony został w trosce o konkretnych pracowników, to projekt  “Dotykam i wygrywam życie – różowy październik dla Kasi i Eli” wdrożony w firmie Mega Service Plus Sp. z.o.o. Akcja była odpowiedzią na informację, że u dwóch pracownic firmy zdiagnozowano raka piersi. Najważniejszym celem było zaangażowanie kadry w akcję społeczną, przełamanie tematu tabu związanego z rakiem, a także uświadomienie kobietom w każdym wieku, jak bardzo ważne jest samobadanie piersi i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Dodatkowym celem było nakłonienie kolegów z pracy do rozmów ze swoimi partnerkami na temat ich ostatniego badania piersi. Podczas trwania projektu propagatorki stworzyły kampanię informacyjną na temat zagadnienia raka piersi, rozdały ulotki z instruktażem badania, które może pomóc w wykryciu nowotworu. Przeprowadzona została także zbiórka biustonoszy do recyklingu, które przekazano na rzecz stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny i fundacji Wsparcie na starcie.

Nowa rzeczywistość?

Projekty zgłoszone w I edycji konkursu People Innovation pokazały, jak wiele firm musiało stawić czoła zmianom wynikającym z przejścia na tryb pracy hybrydowej lub zdalnej, które spowodowane zostało przez pandemię Covid 19. Projekt, który odpowiedział na te trudności to “HR na cyfrowych torach” wprowadzony w PKP S.A. Wyżej wymieniony projekt miał ustandaryzować proces obsługi benefitów pracowniczych i podnieść jego efektywność (zwłaszcza pod względem bezpieczeństwa danych). Wśród innych celów znalazło się ograniczenie papierowego obiegu dokumentów oraz skrócenie czasu przeznaczonego na obsługę dokumentacji. Efektem tych zmian miało być lepsze wykorzystanie potencjału zespołu HR, podniesienie jakości obsługi klienta wewnętrznego oraz uproszczenie procesu wnioskowania o świadczenia.

Powyższe trzy przykłady pokazują, jak różnorodne projekty mające dbać o zatrudnioną kadrę wprowadzane są w firmach, organizacjach, instytucjach w Polsce. To zróżnicowanie pokazuje, jak różne potrzeby mają pracownicy. Odpowiadając na zmieniające się wymagania pracowników powstała inicjatywa People Innovation, aby uwypuklić te potrzeby i sposoby, jak na nie odpowiedzieć. Jeszcze więcej przykładów dobrych praktyk w obszarze kapitału ludzkiego znajdziesz w e-booku People Innovation, który powstał jako podsumowanie I edycji konkursu. E-book możesz pobrać za darmo na stronie www.peopleinnovation.pl. Znajdziesz tam również formularz zgłoszeniowy, poprzez który możesz zgłosić projekt do II edycji konkursu People Innovation.

Jest to wyjątkowa szansa, aby na arenie ogólnopolskiej podzielić się wprowadzonym przez siebie projektem, który pozytywnie wpłynął na pracowników. Laureaci mogą wygrać nagrody o łącznej wartości 360 000 złotych w tym szkolenia i warsztaty indywidualne oraz grupowe, coaching, inspirujące książki oraz weekend w spa i wiele, wiele więcej (lista wszystkich nagród dostępna jest na www.peopleinnovation.pl). TOP10 Laureatów zaprezentuje swoje projekty podczas Konferencji wieńczącej wydarzenie 18-go października 2022. Natomiast najlepsze dwadzieścia projektów opisanych zostanie w e-booku, który wydany zostanie po zakończeniu II edycji People Innovation.

Nie zwlekaj, gdyż projekt zgłosić możesz tylko do 4 września 2022, wejdź na www.peopleinnovation/konkurs-ii-edycja i prześlij swoje zgłoszenie.

Przeczytaj także:

Zapisz się na newsletter Goldenline
i otrzymaj dostęp do raportu:
People Trends 2026

Oferta HRlink i Goldenline

Skorzystaj z synergii i rekrutuj jeszcze skuteczniej