Scena HR: Aneta Tur – MJCC

Jakie działania employer brandingowe są obecnie najistotniejsze? Co charakteryzuje skuteczną markę pracodawcy? O czym nie powinien zapominać EB-owiec w swojej codziennej pracy? To tylko niektóre z wielu aspektów, które na naszej scenie HR tłumaczy Aneta Tur, Employer Branding Manager w MJCC

Nowe wyzwania przed branżą HR…

Jeszcze parę tygodni temu moja odpowiedź byłaby nieco inna i skupiałaby się wokół zdrowia psychicznego pracowników, budowania zaangażowania i wdrażania nowo zatrudnionych w kulturę organizacyjną firmy w obliczu pracy hybrydowej czy szeroko rozumianego well-beingu. W dalszym ciągu te obszary są bardzo ważne i nie powinniśmy o nich zapominać. Jednak teraz wiele aspektów rozpatrujemy w kontekście wojny w Ukrainie i tego, w jaki sposób pracodawcy mogą wesprzeć pracowników.

Wsparcie pracowników w związku z wojną w Ukrainie

Pytania, przed którymi teraz stanęliśmy, to: w jaki sposób komunikować się z pracownikami, jakie działania podjąć (nawet jeśli w naszej firmie nie ma Ukraińców, a firma nie ma swojej filii w Ukrainie), jak radzić sobie w sytuacji, kiedy w jednym zespole pracują Rosjanie i Ukraińcy, jak pomagać pracownikom w radzeniu sobie z emocjami, w tym z niepokojem. Nikt z nas nie miał gotowego know-how na tę sytuację. Przede wszystkim musimy jednak pamiętać, że to jest maraton, a nie sprint, i że chcąc pomóc Ukrainie i Ukraińcom, nie możemy odłożyć na półkę innych, istotnych dla naszych pracowników, tematów.

Kwintesencja skutecznej marki pracodawcy to dla mnie…

Działania oparte o strategię employer brandingową, która wynika ze strategii HR i strategii biznesowej firmy. Budowanie wizerunku pracodawcy nie może opierać się na działaniach ad hoc, skierowanych tylko i wyłącznie do potencjalnych kandydatów, których chcemy przyciągnąć do aktualnej rekrutacji.

Dobry pracodawca pamięta…

Że budowanie wizerunku (nie kreowanie, a właśnie budowanie) atrakcyjnego pracodawcy zaczyna się na własnym podwórku. Bycie dobrym pracodawcą to nie tylko atrakcyjne copy i grafika na ulotce czy stronie karierowej, ale przede wszystkim pozytywne słowa, które padają z ust pracowników. Dlatego, zanim zaczniemy budować wizerunek firmy jako pracodawcy, spójrzmy w lustro – na to, jacy jesteśmy. Wsłuchajmy się w głos pracowników: dlaczego każdego dnia wstają z łóżka, żeby pracować właśnie u nas, co im może przeszkadzać i w jaki sposób firma mogłaby nad tym popracować. Najpierw zadbajmy o Employer Branding wewnątrz organizacji.

Moje największe EB-owe marzenie…

Nie mam jednego największego EB-owego marzenia. Mam mniejsze i większe, które krok po kroku spełniam (o niektórych jeszcze nie mogę mówić 😊). Jednym z (jeszcze) niespełnionych jest zorganizowanie wystawy archiwalnych materiałów EB-owych, które powstawały w Polsce. Jestem pewna, że znaleźlibyśmy wiele perełek, których nie powstydzilibyśmy się nawet teraz. To marzenie zrodziło się podczas pracy w jednej z korporacji, kiedy przez przypadek natrafiłam na szafę z archiwalnymi materiałami z początku lat dwutysięcznych. Tylko… zawsze jest coś pilniejszego do zrobienia ;)

Każdy EB-owiec powinien znaleźć czas na…

Swój rozwój :) Codzienna prasówka, szperanie i odkrywanie ciekawych case studies, inspirujące lektury czy podcasty; nie tylko z obszaru HR/EB, polecam iść szerzej – marketing, komunikacja, biznes, digital. Nawet najmniejszy impuls może być dla nas inspiracją do jakiegoś działania EB-owego. Przekonałam się o tym niejednokrotnie!

KPI, o którym powinien pamiętać każdy HR-owiec

Każdy HR-owiec czy EB-owiec przede wszystkim powinien pamiętać o tym, żeby stawiać KPI i je mierzyć. To jest podstawa w skutecznym działaniu. Wskaźników wykorzystywanych do mierzenia działań EB-owych czy HR-owych jest cała masa. Ważne, aby wszystkie były zawsze spójne z celami firmy i jej strategią (EB-ową, ale nie tylko). Powinny one mierzyć to, na ile prowadzone przez nas działania wspierają realizację strategii biznesowej.

Scena HR Aneta Tur

Aneta Tur – Employer Branding Manager w firmie MJCC. Na co dzień zajmuje się konsultingiem związanym z przygotowaniem strategii oraz planowaniem działań employerbrandingowych. Specjalizuje się w aktywnościach skierowanych do kandydatów oraz tworzeniu programów employee experience.

Chętnie dzieli się swoją wiedzą na temat budowania skutecznej marki pracodawcy. Ceni długofalową i partnerską współpracę z klientami (jeden z nich współpracuje z MJCC od ponad 10 lat!). Realizowała projekty dla firm z takich branż jak BPO/SSC, bankowość, ubezpieczenia, IT, FMCG oraz retail.

. prasówka benefity bezpośrednie poszukiwania biznes candidate experience CSR direct search eb employer branding goldenline goldenline.pl hr HRlink human research IT kandydat kariera konferencja konkurs marka pracodawcy nowości nowość ogłoszenia praca pracodawca pracownik prasówka przegląd mediów raport rekrutacja rekruter rozwój rynek pracy scena hr serwis social media trendy trendy hr webinar wizerunek wizerunek firmy wynagrodzenia wyszukiwarka kandydatów zatrudnienie zmiany

Oferta HRlink i Goldenline

Skorzystaj z synergii i rekrutuj jeszcze skuteczniej

Zapisz się na newsletter Goldenline
i otrzymaj dostęp do raportu:
People Trends 2026