10 książek dla Employer Branding Managera

Tych książek każdy ekspert marki pracodawcy nie powinien przeoczyć. Sprawdź publikacje, które nie tylko warto mieć w swojej biblioteczce, aby skutecznie łączyć światy marketingu i HR, budując skuteczny Employer Branding

Anna Macnar: Employer Branding bez tajemnic

To z całą pewnością jedna z nowszych i najbardziej kompleksowych książek o Employer Brandingu, która jest tak na prawdę dobrze napisanym przewodnikiem dla każdego, kto chce wystartować ze swoją przygodą w EB. W 7 rozdziałach przejdziemy przez wszystko, co w działaniach związanych z marką pracodawcy najważniejsze. I co ważne, zawsze pamiętając o tym, że EB bez ludzi i biznesu nie może funkcjonować.

A. Macnar, Employer Branding bez tajemnic. Praktyczny przewodnik od A do Z dla tych, którzy chcą długoterminowo i skutecznie zarządzać wizerunkiem marki pracodawcy, Wyd. Wokół Marki, Kraków 2020

Maja Gojtowska: Candidate Experience

Maja Gojtowska jako jedna z pierwszych na polskim rynku HR i EB zaczęła mówić o budowaniu doświadczeń kandydatów. Dlatego w jej książce znajdziemy sporo modeli i narzędzi, które pozwolą na zbudowanie procesu pozyskiwania pracowników, który spotka się z uznaniem nie tylko przyszłych kandydatów, ale także naszych potencjalnych klientów, partnerów biznesowych a może kiedyś… współpracowników. To 12 rozdziałów łączących udanie teorię z praktyką oraz niezwykle cenny dodatek, który pomoże w tworzeniu własnych szablonów czy komunikacji z kandydatami.

M. Gojtowska, Candidate Experience. Jeszcze kandydat czy już klient, Warszawa 2019, Wyd. Wolters Kluwer

Zyta Machnicka: Lepszy pracodawca

Chyba niewiele książek z obszaru EB odbiło się takim echem jak Lepszy pracodawca Zyty Machnickiej. Choć książka doczekała się kilku dodruków pokazuje najlepiej, że rynek pracy nie tylko potrzebuje wprawy, ale także autentyczności. Publikacja Zyty to także okazja do przemyślenia, czy w dobie coraz większych problemów rekrutacyjnych stać nas na pokoleniowe iluzje, a także nie bycie fair wobec pracowników. Każdemu EB Managerowi szczególnie polecam podrozdział: Ile może jeden człowiek. Bo przecież jeden w sumie z interakcją z firmą może dać bardzo wiele.

Z. Machnicka Lepszy pracodawca. Jak autentyczny Employer Branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi, Giwice 2020, Onepress

Urszula Zając-Pałdyna: Employer Branding po polsku

Szukasz konkretnych pomysłów? Chcesz zobaczyć, jak EB wygląda w wykonaniu innych marek? Z całą pewnością pomoże Ci w tym książka Urszuli Zając-Pałdyny. W 9 rozdziałach przejdziesz nie tylko przez cały cykl życia pracownika (od rekrutacji po offboarding z exit interview). Spojrzysz także na kwestie związane z EB-owym startem oraz wpływem działań EB na kadrę zarządzającą, a także klientów. Wszak każdy nasz klient to potencjalny pracownik.

U. Zając-Pałdyna, Employer Branding po polsku, Gliwice 2020, Onepress

Olga Żółkiewicz, Marcin Olszewski, Mateusz Czarnecki: Bądź Agile. Zwinnie o HR i Employer Brandingu

To zdecydowanie najnowsza książka w zestawieniu, która ukazała się pod koniec 2021 roku. Znajdziemy w niej nie tyle stricte spojrzenie HR-owca czy EB Managera ale kompleksowe spojrzenie na budowanie kultury zwinności organizacji, którą w obszarach HR czy EB po prostu powinniśmy wspierać. Książka to też konkretny przewodnik po wdrażaniu nowego modelu kultury pracy, od planowania po mierzenie, niezapominając przy tym o zaangażowaniu zespołów, ich rozwijaniu, czy podnoszeniu efektywności. Na koniec ciekawe case studies kanbanu w zespole rekrutacji.

O. Żółkiewicz, M. Olszewski, M. Czarnecki, Bądź Agile. Zwinnie o HR i Employer Brandingu, Gliwice 2021, Onepress

Radek Czahajda i goście: Evidence Based HRM

Ponad 600 inspiracji z pięciu obszarów, w tym właśnie Employer Brandingu. Książka napisana przez trenera nurtu Evidence Based, czyli opartego na badaniach, wspólnie z ponad 60 ekspertami. W części dotyczącej działań EB wiele bardzo ciekawych kwestii takich jak wpływ tego obszaru na wyniki firmy, kwestie programów ambasadorskich czy budowania University Relations, a także ważny głos na temat działań CSR. Chcesz kupić tą książkę? Mamy dla Ciebie także specjalny rabat, – 30%, na zakup tej publikacji. Skorzystaj z kodu GMRV5XG8 klikając tutaj

R. Czahajda i in., Evidence Based Human Resources Management. Podręcznik eksperta, Warszawa 2021, Impossible Publishing

Kamil Rodzik: Nowoczesny nabór i Employer Branding w administracji publicznej

Jedna z niewielu branżowych, czy sektorowych publikacji EB na polskim rynku. Wspólnie z autorem, urzędnikiem służby cywilnej z wieloletnim doświadczeniem rekrutacyjnym i EB-owym, odkrywamy nie tylko ramy definicyjne, ale także konkretne inspiracje i przykłady tego, jak mówić językiem kandydata, przyciągać i utrzymywać pracowników w sektorze administracji. Publikacja zawiera także sporo przykładów zarówno z centralnych, jak i regionalnych oraz lokalnych jednostek administracji publicznej. Przydatna będzie także część z wzorami komunikacji z kandydatami.

K. Rodzik, Nowoczesny nabór i Employer Branding w administracji publicznej, Wrocław 2021, Presscom

Urszula Radzińska, Monika Sońta: Communication Playbook

Trzy części, ponad 200 stron i setki inspiracji. Tak w kilku słowach można określić książkę Urszuli Radzińskiej i Moniki Sońty, która dotyczy firmowej komunikacji. Niezależnie od zespołu spinającego ten obszar, wpływa on na markę pracodawcy. Jak komunikować to, co chcemy powiedzieć? W jaki sposób budować kulturę innowacyjności i jak zadbać o to, aby nam samym nie zabrakło pomysłów? To tylko kilka pytań, na jakie odpowiedzi poznamy w Communication Playbooku.

U. Radzińska, M. Sońta, Communication Playbook. Kreowanie kultury innowacji poprzez komunikację, Warszawa 2021, Wyd. Aude

Richard Mosley, Lars Schmidt: Employer Branding for dummies

Przyznam szczerze, że tą książkę zamówiłem przez pomyłkę, szukając kultowej publikacji Mosleya. Jednak z praktycznego punktu widzenia to świetna publikacja dla każdego, kto nie boi się angielskiego, a oczekuje bardzo praktycznego i narzędziowego podejścia do pracy z marką pracodawcy w organizacji. Dla osoby z doświadczeniem HR-owym to łagodne wprowadzenie w świat marketingu, dla marketera – do wyzwań z pogranicza HR i EB. Szczególnie uwielbiam rozdział 4 o tym, jak „dostarczyć” naszą EB-ową obietnicę.

R. Mosley, L. Schmidt, Employer Branding for Dummies, John Willey and Sons, wiele wydań

Richard Mosley, Simon Barrow: The Employer Brand

Jedna z najbardziej kultowych (i wiekowych) książek dotyczących marki pracodawcy, która w 2023 roku będzie świętowała swoją pełnoletność. Mimo upływu czasu i zmiany narzędzi nie traci na aktualności. Dbanie o zadowolenie, skuteczny benchmarking czy Employer Brand Mix to pojęcia, które na trwale weszły do kanonu naszej codziennej pracy. Ta lektura pozwala je zrozumieć u źródła, aby jeszcze skuteczniej szukać pomysłów na strategiczny, a potem operacyjny sukces.

S. Barrow, R. Mosley, The Employer Brand. Bringing the Best of Brand Management to People at Work, John Willey and Sons, wiele wydań

Gdzie warto zaglądać?

Zajrzyj także do 10 książek HR z 2021, które warto przeczytać. Nie bój się odwiedzić:

  • Blog Mai Gojtowskiej – Gojtowska.com
  • Blog Zyty Machnickiej – Candidate Experience
  • Blog Olgi Żółkiewicz – How2HR
  • Blog Darii Siwki – bardzoHR
  • Blog Urszuli Zając-Pałdyny – HR na obcasach
  • Podcast EB ON Employer Branding w firmie Małgorzaty Wojciekiewicz – polecamy odcinek EB & książki o przydatnych lekturach dla EB Managera
  • Blog HR Goldenline – z ciekawymi raportami jak Idealny Employer Branding czy e-bookami np. HR Trends 2022
  • Centrum Kariery Goldenline, które czyta ponad milion osób miesięcznie odkrywając tajniki rozwoju zawodowego czy zdobywając wiedzę na temat szukania pracy. To także dobre miejsce do budowania wizerunku własnego czy marki pracodawcy
  • Blog HRlink – kopalnia wiedzy na temat rekrutacji, onboardingu i wszystkiego, co sprawi, że właściwi ludzie trafią do naszej organizacji.

. prasówka benefity bezpośrednie poszukiwania biznes candidate experience CSR direct search eb employer branding goldenline goldenline.pl hr HRlink human research IT kandydat kariera konferencja konkurs marka pracodawcy nowości nowość ogłoszenia praca pracodawca pracownik prasówka przegląd mediów raport rekrutacja rekruter rozwój rynek pracy scena hr serwis social media trendy trendy hr webinar wizerunek wizerunek firmy wynagrodzenia wyszukiwarka kandydatów zatrudnienie zmiany

Zapisz się na newsletter Goldenline, a otrzymasz bezpłatnie raport

„Human Relations Trends 2025”


Pozyskuj, zatrudniaj oraz wdrażaj pracowników!

Sprawdź nasze narzędzia rekrutacyjne