Rozwój kompetencji buduje przewagę

Już 44 proc. z nich pod wpływem doświadczeń związanych z COVID-19 planowało w tym roku zdobywać nowe kompetencje – wynika z „Barometru Polskiego Rynku Pracy”

Z „Barometru Polskiego Rynku Pracy” wynika, że pandemia dokonała istotnych zmian w świadomości pracowników, przyczyniając się do zwiększenia ich motywacji do rozwoju. Już 44 proc. z nich pod wpływem doświadczeń związanych z COVID-19 planowało w tym roku zdobywać nowe kompetencje. Szczególnie mocno nastawiona na to była najmłodsza grupa respondentów w wieku 18-24 lata oraz osoby po studiach licencjackich – odpowiedziało tak po 60 proc. osób.

– Zatrudnieni zdają sobie sprawę, że rynek pracy jest dynamiczny i trzeba szybko się do niego dostosowywać. Dlatego w 2022 roku kluczowe będzie rozwijanie i zdobywanie nowych kompetencji. Pracownicy chcą podejmować się nowych wyzwań. Trendy demograficzne są nieubłagane, dlatego pracodawcy będą musieli pomóc starszym pracownikom w dostosowaniu ich umiejętności do zmieniającego się m.in. w wyniku automatyzacji rynku pracy. Z naszego badania wynika, że już 30 proc. Polaków w automatyzacji i robotyzacji widzi dla siebie szansę. Firmy muszą przeprowadzić pracowników przez ten proces, by w dobie przyspieszonego rozwoju technologii wyjść z tego obronną ręką – wyjaśnia Krzysztof Inglot, ekspert rynku pracy, założyciel Personnel Service S.A.

Pracownik, który uczy się nowych umiejętności stanowi wartość dodaną dla firmy, bo z jednej strony poszerza się zakres jego kompetencji, a z drugiej – zatrzyma się w firmie, gdzie może podejmować się nowych wyzwań. Warto pamiętać, że z perspektywy firmy bardziej opłaca się dokształcić obecnego zatrudnionego, niż znaleźć i wdrożyć nowego.

Śledź na bieżąco swój rozwój. Zaglądaj regularnie do Centrum Kariery Goldenline oraz na blog HR Goldenline.

Zapisz się na newsletter Goldenline, a otrzymasz bezpłatnie raport

„Human Relations Trends 2025”


Pozyskuj, zatrudniaj oraz wdrażaj pracowników!

Sprawdź nasze narzędzia rekrutacyjne