To nie w IT najbardziej chcą pracować Polacy

Nie IT. Nie nowe technologie. Nie cyfryzacja biznesu. Branża kosmetyczna i farmaceutyczna – najchętniej w tych branżach pracowaliby Polacypokazują wyniki najnowszego badania Randstad Employer Brand Research. Widać też wyraźnie, że pandemia wpłynęła na to, co docenimy u pracodawców – najczęściej dostrzeganym czynnikiem jest bowiem stabilność finansowa firm z sektora.

W pierwszej trójce najlepiej ocenianych branż były kosmetyczna i farmaceutyczna (54 proc.), AGD (52 proc.) oraz motoryzacyjna (51 proc.). Pierwszą dwudziestkę najbardziej atrakcyjnych sektorów zamykają branża spożywcza (36 proc.), handel detaliczny (35 proc.) a także ochrona (34 proc.).

Wyniki badania Employer Brand Research 2021, Randstad, Dane w procentach

Co wpływa na atrakcyjność miejsca pracy?

W badaniu ankietowani określali to, czy według nich dana branża jest atrakcyjnym miejscem pracy. Atrakcyjność jest określana na podstawie czynników, które charakteryzują poszczególne firmy z branży. Pandemia odbiła się na wynikach badania. Wynagrodzenia i benefity ani razu nie pojawiły jako główny czynnik charakteryzujący oceniane branże. Najczęściej respondenci zwracali uwagę na to, że sektory wyróżniają się dobrą kondycją finansową.

Trzy najlepiej oceniane sektory poza stabilnością finansową wyróżniały bezpieczne środowisko pracy w okresie Covid-19 – tak respondenci postrzegali branżę farmaceutyczną i kosmetyczną – oraz bardzo dobra reputacja firm z sektora. Cechowała je również stabilność zatrudnienia.

W pozostałych przypadkach, obok sytuacji finansowej pracodawcy, ankietowani doceniali stabilność zatrudnienia. Dotyczy to szczególnie sektorów surowców i paliw, energetycznego oraz FMCG. Bezpieczne środowisko pracy w czasie pandemii przypisywano nowoczesnym usługom dla biznesu, branży drzewnej i papierniczej, telekomunikacji i IT, bankowości i ubezpieczeniom oraz ochronie. Dobrą reputacją, zdaniem badanych, cieszą się – poza sektorem AGD i motoryzacyjnym – firmy zajmujące się komponentami motoryzacyjnymi, produkcją a także elektroniką i elektrotechniką. Możliwość rozwoju zawodowego badani przypisali tylko branży medycznej.

Wyniki badania Employer Brand Research 2021, Randstad

Randstad Employer Brand Research to międzynarodowe badanie przeprowadzane w 34 rynkach obejmujących 80 proc. światowej gospodarki na próbie ponad 190 tys. respondentów. W Polsce przepytano niemal 5 tys. ankietowanych w wieku od 18 do 64 roku życia. Badanymi były osoby pracujące jak i bezrobotne, oraz studenci.

Szukasz inspiracji związanych z budowaniem marki pracodawcy? Zapraszamy do lektury HR Inspirations Booka – a także do zajrzenia na raport ekspercki Human Relations Trends 2025 przygotowany z 17 ekspertami na zaproszenie HRlink i Goldenline.

Zapisz się na newsletter Goldenline,

  a otrzymasz bezpłatnie raport

„Human Relations Trends 2025”


Pozyskuj, zatrudniaj oraz wdrażaj pracowników!

Sprawdź nasze narzędzia rekrutacyjne

Dodaj komentarz