Idealna Rekrutacja: Employer Branding a rekrutacja

Employer Branding i rekrutacja są ze sobą nierozerwalnie połączone – pisze w raporcie Idealna Rekrutacyjna Anna Mikulska z MJCC. O czym pamiętać podczas rekrutacji z employerbrandingowej perspektywy? Sprawdź!

Proces rekrutacji zaczyna się przecież na długo przed momentem, w którym formalnie w firmie pojawia się wakat. Jego elementem w pewnym sensie są wszystkie działania związane z budowaniem marki pracodawcy.

To one wpływają na efektywność rekrutacji – mają decydujące znaczenie dla czasu trwania i sukcesów procesu pozyskiwania pracowników. Dobrze prowadzone mogą go znacznie skrócić i spowodować, że organizacja pozyska kandydatów bardziej dopasowanych, lepiej zmotywowanych i zrobi to przy niższych kosztach. Działa to także w drugą stronę.

Świetnie zorganizowany proces rekrutacji, zapewniający aplikującym
dobre doświadczenia, niezależnie od wyniku, jest czynnikiem wzmacniającym markę pracodawcy.


W tej sytuacji wydawać by się mogło, że wszystkie organizacje powinny dbać o synergię tych dwóch obszarów, ciągle sporo pozostaje do zrobienia. Winą można obarczyć brak strategii. EB zbyt często jest ograniczone do marketingu rekrutacyjnego, działania są projektowane bez badań i podstawy w głębszych insightach, brakuje zrozumienia potrzeb biznesowych i ich wpływu na pożądany kształt zespołu. To ma poważne konsekwencje: bywa, że EB-owcy dbają tylko o przyciągnięcie kandydatów,
nie projektują w sposób świadomy całej ścieżki kandydata i pracownika. W ten sposób tracą szansę na budowanie spójnych doświadczeń na wszystkich jej etapach, wzmocnienie marki, usprawnienie rekrutacji
i wreszcie pozyskanie pracowników nie tylko rozumiejących kulturę i podzielających wartości firmy, ale też przygotowanych do tego, by realizować strategię biznesową: osiągać cele i poprawiać wyniki firmy.

Zbyt niska liczba lub jakość zgłoszeń bezpośrednio uderza w rekruterów – prowadzone przez nich procesy wydłużają się, trudno więc o zadowolenie zarówno po stronie kandydatów, jak i managerów zatrudniających.

Rosną koszty, spada jakość pozyskiwanych pracowników, trudniej o wybór osoby, która rzeczywiście chce dołączyć do organizacji i zaangażować się we współpracę. W skrajnym przypadku blokuje to rozwój firmy.

Ekspert: Anna Mikulska – jest współzałożycielką i partnerem w agencji MJCC. Działaniami employer branding zajmuje się od 2003 roku. Specjalizuje się w prowadzeniu projektów badawczych i strategicznych. Wierzy, że marka pracodawcy powinna być silnie związana ze strategią biznesową. Lubi poszukiwanie insightów i wąsko targetowane kampanie.

Co zrobić, aby mariaż employer brandingu i rekrutacji był skuteczniejszy? Sprawdź w ciągu dalszym wypowiedzi Anny Mikulskiej w raporcie HRlink i Goldenline Idealna rekrutacja.

Szukasz kolejnych insightów związanych z dobrą rekrutacją. Zajrzyj do poradnika o Skutecznej rekrutacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *