Human Relations Trends 2025: employer branding

Jakie wyzwania czekają na obszar marki pracodawcy w 2025? Zapraszamy do lektury fragmentów wypowiedzi eksperckich z raportu „Human Relations Trends 2025”

Employer Branding 2025 – Mateusz Jabłonowski, Allegro

HR Trends Employer Branding - Mateusz Jabłonowski

Obserwując trendy z ostatnich lat na polskim rynku pracy oraz działania globalnych organizacji uważam, że w tym czasie każda rozwijająca się organizacja powinna mieć employer branding w celach strategicznych
firmy.

Chciałbym i życzę tego wszystkim, aby pracodawcy przywiązywali więcej wagi do employer brandingu – zarówno zewnętrznego jak i skupionego na pracownikach. Będzie się to wiązało z wdrożeniem kompleksowego podejścia do działań wizerunkowych, opartego nie na opinii działów HR ale na badaniach i rozmowach z obecnymi oraz potencjalnymi pracownikami.

Pomoże to firmom budować autentyczny przekaz w promowaniu ich miejsca pracy. Uważam również, że coraz więcej pola do wspólnego działania będzie pomiędzy employer brandingiem a CSR – w kontekście zarówno promocji firmy jako miejsca pracy ale przede wszystkim w aspekcie zaangażowania pracowników.

Ekspert: Mateusz Jabłonowski – Employer Branding Leader
w Allego. Pasjonat zagadnień z obszarów employer brandingu,
rekrutacji i candidate experience. Z wykształcenia psycholog biznesu;
aktywny użytkownik LinkedIn oraz Twittera – social media freek.
Swoje HR-owe doświadczenie zdobywał w organizacjach pozarządowych
oraz bankowości. Obecnie, od prawie trzech lat w Allegro odpowiada za employer branding – zarówno skierowany do IT jak i obszarów biznesowych. Wierzy, że praca w EB to zawód z misją.

Odpowiedzialny pracodawca 2025 – Kaja Gryciak, CCC

HR Trends 2025 - Employer Branding - Kaja Gryciak CCC

Choć obecnie pandemia i jej skutki znajdują się w centrum naszej uwagi, z czasem wrócą do nas tematy, które wcale w tym czasie nie zniknęły, a są kluczowe dla naszego życia. Pogłębiający się z roku na rok kryzys
klimatyczny, będzie stymulował prowadzenie zrównoważonego biznesu.

Choć decyzje pochodzą z funkcji biznesowych, jako employer brandingowcy, możemy być pewni, że większość organizacji podejmie
odpowiednie kroki w zakresie budowania marki pracodawcy, jeśli chce pozyskiwać cenny kapitał zaangażowanych pracowników. Wdrażanie rozwiązań za 5 lat, w dodatku bez budowania świadomości działań wśród pracowników już dziś, z pewnością przyniesie więcej szkody niż pożytku. Szlachetność dbania o środowisko i losy przyszłych pokoleń są ważne, lecz bez konkretnych projektów i działań, pozostaną jedynie ideami.

W CCC uzyskujemy już dziś wysokie oceny w rankingach ESG (Enviroment,
Society, Governance). Co robimy w CCC? Tworzymy ekologiczne linie produktów i optymalizujemy zużycie wody i energii,z prowadzimy zbiórki używanych produktów, zrezygnowaliśmy z opakowań foliowych,
kupujemy energię pochodzącą w 100% z odnawialnych źródeł i realizujemy wiele innych inicjatyw, stawiających nas na równi ze światowymi liderami zrównoważonego rozwoju.

Możemy wiele robić jako organizacja, aby być odpowiedzialnym. Jeśli o sukcesie marki pracodawcy świadczą zaangażowani pracownicy, to budowanie poczucia odpowiedzialności w zespołach oraz bieżąca komunikacja jej dotycząca powinna już dziś zacząć odgrywać kluczową rolę w naszych strategiach employer brandingowych. Zaprocentuje to za kilka lat, ale trzeba patrzeć globalnie, a działać lokalnie. Gdzie możemy poszukać i znaleźć lepszych ambasadorów marki niż pracownicy, którzy mogą szczerze powiedzieć, że ich miejsce pracy realnie dba o przyszłość i losy świata.

Ekspertka: Kaja Gryciak – Employer Branding Leader w CCC. Zaczynała
od badań klinicznych Polskiej Akademii Nauk i rekrutacji, by związać
swoją przyszłość z employer brandingiem. 4 lata pracowała w agencji
Employer Branding Institute, realizując projekty m.in. dla takich marek jak mBank, Jeronimo Martins, Sephora czy Philip Morris International. Obecnie odpowiada za wizerunek marki pracodawcy w CCC.

Szukasz inspiracji? Zajrzyj na blog HRlink oraz do Human Relations Inspirations Booka.