Rekruterze, jak wygląda Twój profil w serwisie społecznościowym?

Jak Cię widzą, tak Cię rekrutują – to nieco zmienione znane przysłowie jest jak mantra powtarzana wszystkim poszukującym pracy.

Co jakiś czas można natrafić w internecie na artykuł lub wpis na blogu, traktujący o tym, jak ważne jest posiadanie dobrze uzupełnionego profilu w biznesowych serwisach społecznościowych. Stanowi on nasze wirtualne CV – im dokładniej jest wypełniony, tym większa szansa na otrzymanie propozycji pracy.

A gdyby tak spojrzeć na tę kwestię z innej perspektywy? Zastanówmy się jak powinien wyglądać profil rekrutera? Jak wygląda Twój profil?

Przecież przysłowiowy kij ma zawsze dwa końce…

Analogicznie jak w przypadku kandydatów, tu również mamy pole do popisu.

  • niepełne imię i nazwisko (lub profil jest ukryty)
  • brak zdjęcia
  • brak informacji o zajmowanym stanowisku
  • brak pracodawcy!

To najważniejsze obszary, w których braki są największe i choć rekrutacja z wykorzystaniem mediów społecznościowych – to w zasadzie chleb powszedni rekruterów – to często jest tu sporo kwestii do nadrobienia. Postawmy się zatem w roli osoby, która otrzymała propozycję zmiany pracy. Zakładamy oczywiście, że treść wysłanej propozycji brzmi ciekawie. Cóż z tego, skoro nie wiadomo kim dokładnie jest nadawca wiadomości, czym konkretnie się zajmuje i jak właściwie wygląda?

Przecież ludzie chcą rozmawiać z ludźmi – bądźmy w jak największym stopniu wiarygodni i transparentni!

Z całą pewnością dobrze uzupełniony profil rekrutera w portalu społecznościowym, w połączeniu z umiejętnym konstruowaniem wiadomości rekrutacyjnych (przeczytaj tu jak pisać skuteczne wiadomości do kandydatów ) w dużym stopniu decyduje o sukcesie początkowego etapu rekrutacji. Zanim odezwiemy się do naszego potencjalnego kandydata, zadbajmy o to aby nasza profesjonalna wizytówka nie była dla niego jedynie znakiem zapytania.

Rekruterze pamiętaj: Jak Cię widzą, tak Ci odpowiadają! Zadbaj o swoje profile społecznościowe – wszędzie tam, gdzie pojawia się Twoje konto

– Warto pamiętać, że coraz częściej kandydaci oczekują od rekrutera dostępności i często pierwszy kontakt będzie odbywać się właśnie na portalach społecznościowych. Warto zatem poświęcić czas i zadbać w pierwszej kolejności o wygląd i treści swojego profilu, następnie o budowanie sieci kontaktów ale równolegle o budowanie wizerunku profesjonalisty i eksperta – dodaje Adam Piwek z Centrum Kariery Goldenline

Zajrzyj do Centrum Kariery Goldenline, gdzie podpowiadamy, jak skutecznie budować swój wizerunek i stawiać na rozwój. Przeczytaj także koniecznie materiał Jak być ekspertem w social mediach, w którym znajdziesz wiele inspirujących i praktycznych rad.


Pozyskuj, zatrudniaj oraz wdrażaj pracowników!

Sprawdź nasze narzędzia rekrutacyjne

Dodaj komentarz